Hvad for ram? og hvad er der galt?

Diverse d.  30. november. 2004, skrevet af Mickie
Vist: 221 gange.

Mickie
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 07:20:34
Svar/Indlæg:
21/2
hmm.. ja jeg har lige et par spørgsmål...
Har en kammerat der har købt lidt nyt til sin computer. Bare en lidt billig spille computer. Så der ikke noget vildt.
Da han var på indkøb faldt hans valg på et abit bundkort NF7-2SG, en sempron 2600+ cpu og et geforce fx5900xt g-kort.
Han havde 2 256mb blokke pc2700 ram fra sit gamle system, men ved ik lige pt hvad det er for ram? men ikke Noname!!!
Men hele problemet er at systemet er hamrende ustabilt og har været det lige fra start.
Kort og godt kan vi kun få den rimelig stabil ved at køre fsb 133 med de ram han har.
Sætter vi mine corsair pc3500 i, så kører den fint nok med fsb`en sat til 166 som den skal. Har dog været gået ned en enkelt gang. Skal dog lige siges at hans ram kører fint i min maskine. Msi MB med barton 2500+ ... kører unden probs 195 fsb...
Er det bare hans ram og hans MB. der konflikter af en eller anden grund?
Skal lige siges vi har opdateret Bios`en så den understøtter sempron cpu`en. men uden nogen form for effekt.
Nu er vi så nået der til at og blevet enige om at han skal købe nogle nye ram.... Men hvilke?.. Kan jo ikke vide om de nye han køber heller ikke funker i hans maskine?...
Er det bare et skod bundkort??.. Har læst om andre der har haft lidt problemer med det kort.

Michael :p

SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 07:43:51
Svar/Indlæg:
1503/128
Lyder som en ganske almindelig god gammeldags ram-konflikt. Hvis han ikke er verdens største hardware-nørd, så køb et sæt almindelige Kingston ram (eller anden ram af god kvalitet) - så burde der ikke være de store problemer.



Sstv
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 07:51:01
Svar/Indlæg:
50/1
Hej,

Det er jo svært at gætte på hvad der er galt med de 256k RAM, når du ikke kender fabrikatet.

De "store" som corsair har en RAM searh facilitet, som kan finde deres anbefalede RAM til utroligt mange motherboard.

Gå til det fabrikat du foretrækker "Site" og prøv det, det virker virkelig godt.

mvh. Steen



Mickie
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 09:32:41
Svar/Indlæg:
21/2
1# hmm ja det er os lidt det jeg er nået frem til. Det er jo bare pisse irriterende det ikke bare funker. Det jo så os´ problemet at ejeren a alle delene ikke rigtig har den store tålmodighed *GG* 8) så han er lige ved at være tæt på at fyre sit haglgevær a ind i maskinen ;)

Men ja den er jo ikke rigtig længere end vi bare må prøve at købe nogle ram og se om det funker.

Er en Barton iøvrigt så meget bedre end en sempron performance mæssigt?? Prøvede hans fx5900 kort i min maskine, og må sige det ikke kun er marginaler der er til forskel. Min er godt nok en del overclocket... men alligevel......



Mickie
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 14:27:44
Svar/Indlæg:
21/2
hmm.... Nu har han så været nede og købe en 512 klods fra kingston. Men lige meget hjalp det.....??...

Ville det være en ide at installere windows på ny efter bios`en er blevet opdateret?....



Mickie
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 14:33:05
Svar/Indlæg:
21/2
hmm.... Nu har han så været nede og købe en 512 klods fra kingston. Men lige meget hjalp det.....??...

Ville det være en ide at installere windows på ny efter bios`en er blevet opdateret?....



bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 14:49:31
Svar/Indlæg:
631/84
ja prøv det så tror jeg også den kan køre



Mickie
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 14:50:19
Svar/Indlæg:
21/2
hmm.... Nu har han så været nede og købe en 512 klods fra kingston. Men lige meget hjalp det.....??...

Ville det være en ide at installere windows på ny efter bios`en er blevet opdateret?....