SHG og manglende varer, Har fået svar *Update

Hyggehjørnet d.  30. november. 2004, skrevet af KillerFrog
Vist: 991 gange.

KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 11:05:33
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg bestilte i starten af sidste uge 3. stk hardware, og jeg betalte med dankort, varerne kom dagen efter og der manglede en vare ( Ny Creative Lydkort ).
Lydkortet var på kvitteringen, og beløbet trukket.
( D. 23-11-04 )

Jeg skrev fredag en mail til dem, da jeg ikke kunne komme i tlf-kontakt med dem, uden at jeg fik at vide at jeg var nr. 5-6-7 i køen.

De har endnu ikke svaret min mail, og hele dagen i går, og i formiddags har jeg forsøgt at komme i tlf-kontakt med dem, men hver gang blev jeg smidt i kø, og bliver igen igen som nr. 5-6-7.

Og jeg skal vente næsten 10 minutter imellem at blive flyttet ned fra den ene i køen til den anden, så nu har jeg opgivet at ringe til dem.

Hvad kan jeg gøre.!!

plx
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2004 11:09:49
Svar/Indlæg:
80/8
Ring og vent.



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2004 11:11:19
Svar/Indlæg:
130/12
Jamen jeg ville bare blive ved med at sende mail til dem ,eller vente på telefon supporten længe nok. Det surt når sådan noget sker..

Ellers kan man altid skrive til rapporten på dr1 og klage over shg :e Just for fUn



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
30-11-2004 11:11:34
Svar/Indlæg:
4033/364
bliv i telefonen.. SHG har MANGE kunder - og jo det er surt, men det er ligesom så mange andre steder :( (tiscali, stofa, 3 etc). Problemet ved mails er at de sikkert får en million af dem.. og ringende kunder har 2. priotet (sådan er det de fleste steder) - og yep nr. 1 er dem der står i butikken (og der kan man godt stå et stykke tid)

så pakken ud som om den var åbnet? for så bliver det en sag imellem PostDK og SHG.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 11:39:59
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, tæv nogen!!



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 12:11:17
Svar/Indlæg:
1950/230
Ok, jeg tæver nogen.. :e

Jeg har ikke tænkt mig at vente 1 time i tlf. på at jeg kommer igennem, jeg vil fra d.d. sende en amil pr. dag.

Det er deres pligt at have ansatte nok til at besvare/supporte kunderne.

Pakken havde ikke været åbnet, og jeg tror jeg bruger for over 20K+ om året der, og aldrig problemer, men dette er surt.



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 12:22:06
Svar/Indlæg:
1950/230
#6 Imellem Kolding og esbjerg, og jeg gider ikke bruge 300 kr. på at køre derop, for et lydkort til 600 kr.!! :i



Kaz2004
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 12:44:06
Svar/Indlæg:
507/113
Killer> det tager altså heller ikke 1 time at komme frem i en kø på 5-6 stykker, med mindre du har været uheldig. Jeg har flere gange ringet derop og været nummer 14 i køen, men er alligevel kommet til efter ½ times tid. Så du kan nemt være heldig at der kun er en 10-15 minutters ventetid. Måske mindre. Så giv det en chance og vent i telefonen. Jeg ved af erfaring at man IKKE får noget ud af at sende SHG mails. Jeg har sendt adskellige mails til dem da jeg havde problemer med mine RAM. De svarede kun på en lille brøkdel af mails´ne. Til gengæld fik jeg løst problemerne over telefonen. Sådan da.....



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 13:55:50
Svar/Indlæg:
1950/230
Tak for svarene.

Men jeg har ikke muligheden for at ringe i længere tid, da jeg arbejder 24/7 resten af året, det er et af mine problemer. :l



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 13:59:20
Svar/Indlæg:
2732/41
2# SHG kan overhovedet ikke sammenlignes med Chippen!

;)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 14:06:56
Svar/Indlæg:
4263/107
#10

Hehe... Ellers skal der da gerne tage hen og snakke med dem på dine vegne :p

(går i skole 2 km derfra ;))



#11
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 15:11:30
Svar/Indlæg:
434/11
Sidst jeg var ved shg tog det dem 45 min at ekspedere 3 kunder. Så tlf tiden, hvor folk sikkert har problemer med deres hardware, kan sikkert tage endnu længere tid.

Mærkeligt nok har jeg altid fået svar på mine mails efter højst 1 time. Man må gå udfra at det åbenbart er forskelligt hvem der sidder og besvarer mails ved dem :00

#12 Din skole er vel ikke Århus Tekniske Skole - jeg har nemlig heller ikke så langt til shg :e



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 15:25:23
Svar/Indlæg:
2453/80
surt! jeg har haft samme problem med studiedata.. jeg ringede til post dk og de havde vejet pakken til noget i retning af 12xx gram.. og det havde den ivertfald ikke vejet hvis der havde været en psu i som det var i mit tilfælde..

#12+13 hvis i går på ats, så lad os mødes og drukne jens burg i lokumet :i hader ham :p
de' gas.. men hader ham stadig :p



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 16:37:22
Svar/Indlæg:
1950/230
#14 Jeg husker godt dit indlæg.

Det var jo et godt eksempel på noget jeg kunne gøre, hvis SHG siger at alt var sendt fra dem af, m,en det tror jeg nu ikke at de gør.



Ghidora^DK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 16:55:37
Svar/Indlæg:
207/5
Har de pakkeovervågning ala. IT-Butikken??? for så kan de jo hurtigt se om der er sket en fejl... men gl med det da... har aldrig haft problemer med SHG selv, mon ikke de bare sender et nyt efter dig når de engang har læst en af dine mange mails :P



#15
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:04:05
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ring og vent...

Lidt ironisk at det ikke kun er SHG der har travlt, men også KillerFrog har for travlt til at vente :00

Det er selvfølgelig dårlig kundeservice at skulle vente så længe.
Alt over 5 min. ventetid burde være dybt ulovligt. Det er direkte at tage pis på folk :x

Hader f.eks. den udvikling CyberCity's kundeservice har taget de seneste år.

Men forbrugerne vil have billigere produkter, og pengene skal jo spares væk et eller andet sted :l



VojenZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:05:28
Svar/Indlæg:
331/7
Ja, men killer frog du kan ikke få pose og sæk, det er ikke uden grund at Shg kan holde deres priser forholdsvis lave. Hvis de skulle ansætte folk til at service alle deres kunder inden for 10 min, vil alt deres hardware stige i pris.

hvis du f.eks, køber ved dell får du service, men det koster også der efter.

Så det er et valg man tager, billigt og man ikke ikke garanteret god kundeservice og omvendt.

PS. selvfølgelig kan der være situationer hvor det overstående ikke passer, men generelt hænger det sammen.

Men sådan er forbrugersamfundet i et kapitalistisk system, jo flere penge desto bedre service...:D



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:11:41
Svar/Indlæg:
543/67
Har også haft problemer med dem de sidste par uger. Du kan godt glemme mail! De svarer ikke før en uge efter. Deres begrundelse var at de simpelthen bare havde mega travlt. Så ring op og vent - jeg smed bare tilfonrøret på bordet og satte medhør på. Tog ca en time første gang og 45min anden gang.



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:13:53
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg kan ikke kommentere på denne tidspunkt på SHGs service på denne tidspunkt da mit RMA sag er ikke færdig i nu :)

Men ellers:

+Meget gode sortiment
+ingen forsinkelser
+gode email service

- fandme dårligt email customer care. 5 sendt mails og ikke en eneste svar
- ingen engelsk talende telefon operator. (jeg foretrækker at tale mit første sprog når det gælder xxxxxDKK) Da jeg spurt om jeg måtte tale engelsk fik jeg : "Ok" og så "u-tu-tu-tu-tu-tu. NUMBER BUSY" Og alt dette efter 40 minuter vente tiden.

Og nu går det an på hvordan mit RMA sag bliver håndtaget. Mit RAM har været testede defekt på et AMD og INTEL setup, og nu venter jeg på hvad de siger. hvis de siger RAM'er er ok så kommer jeg til at køre derop og forklar til dem at defekt ram er ikke ok.

Men hver eneste køb gik fint med mig.

Nå, genug OT :) Prøv at holde ud på telefonen, det tager ikke mere end 30 minuter :) Men holde dig langt væk fra EMAIL!! ;)

mvh, david



TwinX!
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:19:33
Svar/Indlæg:
909/40
Man har krav på at holde postbudet til man ahr fået åbnet sin pakke og tjkekket om det hele er der... det sys ejg nu er det smarteste....



#20
Fuse
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:20:42
Svar/Indlæg:
120/29
Har også problemer med dem p.t., tror simpelthen at SHG har juletravlt...sendte et cordless desktop til rma for 2 uger siden, og den har endnu ikke fået status som modtaget hos shg, og post dk har underskrift og hele skidtet på at det er modtaget. Fra SHG fik jeg bare at vide at den var de ikke lige kommet til endnu, så de må dælme have meget reklamation... :r



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:26:18
Svar/Indlæg:
1304/117
#23 x(

Jeg sendt mit ram afstedt på Fredag og den er modtaget på mandag! og PostDK har også lavet den grimme lille underskrift :e



dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:36:03
Svar/Indlæg:
378/106
tja mon ikke hvis du giver telefonen lidt tid at du kommer igennem... SHG er jo ikke TDC :D

jeg har ALDRIG haft problemer med dem.. og kunne ikke forstille mig andet end at de sender det lydkort til dig, det er sikkert bare ikke lige kommet i din pakke.. sker :)



#23
Fuse
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:36:45
Svar/Indlæg:
120/29
jeg sendte en mail til dem i sidste uge, og fik dette svar:

"Så er vi ikke kommet til den endnu."

øhm ok tænkte jeg...

jeg prøver lige at sende en mail mere til dem...




wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 17:48:47
Svar/Indlæg:
652/24
#12-13-14 bor 500 meter fra shg i aarhus...

Fedt nok

#26 du skal være stædig de er lidt langsomme i optrækket.
Der sidder også kun 4-5 personer i baglokalet, så det er ikke der vilde.





KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 20:04:50
Svar/Indlæg:
1950/230
Dette var ikke for at lave en hade-tråd, men jeg ville bare høre hvordan jeg skulle forholde mig.

Og jeg har aldrig bedt om at få i hoved og sæk.

Jeg bestilte varen og betalte som altid med dankort, og jeg har altid været fuld tilfreds med SHG, ikke noget der.

Men jeg synes bare at det er lidt plat, hvis de har så travlt fordi det er ved at være jul, så mere betjening ind, ville alle andre ikke gøre det.!

I dag har jeg ringet derinde mange gange, og både valgt support for levering, og reklamationen, som er henholdvis 1 og 3 man skal taste, og i begge filfælde bliver man nr. 15 i køen, det virker da lidt mrækeligt.

Hvorfor har man 3 forskellige linier, hvor man skal taste 1 for Levering, 2 for RMA og 3 for noget andet, når køen er lige lang i alle 3 tilfælde..... Lidt en griner synes jeg. :)



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 20:18:04
Svar/Indlæg:
1304/117
Hehe lyder mærkeligt :)

Prøv at holde ud på telefonen, eller bliver du bare nødt til at vente.

Hvis man laver RMA, og så vælger "Nej Tak" til ombytning af varer, får man så penge tilbage? Fordi så ville jeg ud og købe et nyt sæt ram :)



#27
SVK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 21:05:54
Svar/Indlæg:
162/12
Send et anbefalet snail mail brev? :00



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 22:45:23
Svar/Indlæg:
359/115
#1. shg har videoovervågning af alle pakkeborde og kan således se hvad der er kommet i netop din pakke, så problemet er ikke så stort når du får fat i dem.
#29: Det er spild af penge, tror jeg.



#29
CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2004 23:43:07
Svar/Indlæg:
872/65
16# Jepp de har pakkeovervågning

26#hvilket baglokale er det lige du snakker om ?

Og de har meget travlt i den her uge hehe.. de r er ved at flytte rundt og sådan derude.. og rydde op... for damn de har noget gammelt skrammel til at stå mange steder :P



Ghidora^DK
 
Superbruger
Tilføjet:
01-12-2004 00:36:04
Svar/Indlæg:
207/5
CMJ = INSIDER??? :P

Hvis de har pakkeovervågning som i siger så er "det ingen problem"... så vent på de tager den skide tlf :) du bliver sku nød til det!!!!



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2004 01:47:08
Svar/Indlæg:
2175/21
hvis der mangler noget og pakken er beskadiet så det kan være røget ud under transporten er det fint nok at gå til posten, men ser pakken ubeskadiet ud bør man gå til sælger..........man KAN dog modtage pakken og sende den retur indenfor 14 dage...........



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2004 06:44:27
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg har nu fået mail fra dem, og de har pakkeovervågning, de undskyldte, så det er jo fint. :)



Hunden
 
Superbruger
Tilføjet:
01-12-2004 08:09:40
Svar/Indlæg:
406/19
Tålmodighed er en dyd? :00

Godt du fik det ordnet :)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2004 12:38:02
Svar/Indlæg:
4263/107
#12-13

Joda, HTX Viby hører skam ind under ATS :e

Aner ikke hvem Jens Burg er... :00

#34

Rart at høre, men hold os lige opdateret alligevel ? :p



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 18:05:39
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg skrev en mail igen til dem den 02.12, altså i torsdag, hvor jeg spurgte om de ikke snart fandt ud af noget, og dertil svarede Support, at de ville kikke på den kamera om fredagen, og at de ville kontakt senere på dagen, og dette var sikkert.

I dag er det mandag, og der er intet sket i sagen, intet svar fra dem fredag, eller i dag vedr. dette.

Jeg skrev en mail til dem i formiddags, at jeg senere på dagen igen skulle bestille hardware, og at de kunne vedlægge det lydkort til det ordre. nr., så sparede de fragten.

Jeg lavede bestillingen og sendte en mail med ordre nr., til vedkommende i support, jeg hørte intet, men fik en ordre-bekræftigelse på den nye ordre, og enndu en mail at pakken var sendt.

Dette er virkelig ufatteligt. !!!!!



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 18:10:18
Svar/Indlæg:
2651/179
Hm..

Da jeg skulle ha' mit grafikkor til rma, så da jeg oprettede den, så skrev jeg bare, at jeg skulle til lan ugen efter. Så gik der 3 dage så havde jeg et nyt grafikkort fra shg :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 18:12:53
Svar/Indlæg:
3329/182
#38 Det er heller ikke en procedure som tager dem ret lang tid at teste.

I Killerfrogs tilfælde er det nok lidt mere kompliceret hvis de skal ind og finde ud af noget evt. snakke med PostDanmark - for de er satme langsomme hvis der først er gået noget galt x(





Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 18:14:09
Svar/Indlæg:
2664/97
37# ja de er sku ikk helt nemme at snakke med.. Blev også lovet at de ville ringe mig op senere samme dag, før de gjorde noget videre i min sag.. der skete ikk noget og mandagen efter stod jeg med min vare herhjemme som de bare havde sendt retur, og som stadig ikk virkede.. tak for lort siger jeg...:|



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 08:25:11
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg mailer og mailer, og får intet svar.

Jeg havde kontakt til en i support for en uge siden, men siden da ingen kontakt.

Flot da.!



#40
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 10:43:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
Har flyttet tråden til SOAP Box.

Den har intet med noget at gøre, og der er efterhånden rigeligt med tråde om hvor vidt man kan lide SHG eller ej!