Superbruger
Tilføjet:
30-11-2004 18:17:01
Svar/Indlæg:
603/79
Hey!
Jeg har for at spille mit ny inkøbte HL2 (hviket er det bedste spil jeg har spillet længe, foruden HL self :p ) instaleret et DVD drev.
Dette er også gået godt indtil viddre, men her i weekenden starter min pc altså ikke hver gang mere. Eller jo, det gør den men der kommer bare noget tekst. Denne tekst er fra mit HIS Radeon 9800Pro ICE Q, der melder at molex stikket ikke er sat ordenligt i ! I hver fald får kortet ikke juice nok !
Jeg har selvfølgelig tjekket at stikket sidder ordentligt i. Hvilket det gør, faktisk er der slet ikke blevet rørt ved det! Og det kan jo ikke bare falde ud.. hehe !
Min mistanke falder så over min PSU, som bare er en noname "400W" til 3-400kr hos SHG. Som jeg købte for 2 år siden ! Den hedder " ATX-Strømforsyning Macron400W m/P4 stik"
Og da det kun er en gang i mellem pc'en gider at starte, tror jeg at det er fordi det er nogle for dårlige komponenter den er født med! Lyder dette ikke som en fornuftig konklusion ?
Mener den skal jo alligevel levere strøm til en del ting (se evt. min profil)
Det var efter jeg smed et DVD drev, som sagt før, istedet for min PleXtor brænder (48/24/48A) i at problemerne begyndte at dukke op. Kunne forestille mig at et DVD dren krævede lidt (ikke meget) strøm, og dette så er nok til at få min PSU til at kolapse !
Godt nok har jeg når jeg sætter ram til at køre F1 - mode i bios med timnings på 2-2-2-5 @ 2,7V, nogle gange været ude for at jeg fik bluescreen. Dette forekommer ikke når jeg sætter den til at køre f.eks. Turbo mode ! ( Har IC7 bundbrædt)... Kunne dette være endnu et tegn på at min PSU er for svag?
Dette jeg prøver på at komme frem til er at sprøge jer, om hvilken PSU I kunne anbefale mig ? Har hørt at NorthQ levere nogle gode og støg svage PSU'er til en rimelig penge !
Er dette rigtigt, og hvis ja; Hvilken model kunne være god at købe ?`
Tak For Hjælpen :e
//Juvic !