Problem med usb2 og scanner + underlig grafik

Diverse d.  01. december. 2004, skrevet af System
Vist: 163 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
01-12-2004 11:06:52
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har et underligt problem som jeg håber nogen herinde måske kan hjælpe mig med. Min scanner, en canon canoscan5000f ter sig underligt når jeg skifter fra usb til usb2 port.

Når jeg kører usb er der ingen problemer, men når jeg kører usb2 starter scanneren automatisk scannerprogrammet op med jævne mellemrum. Scanneren kan iflg. manualen køre usb2, hvilket selvfølgelig også er optimalt da det er hurtigst.

På scanneren er der fire forskellige knapper som aktiverer forskellige scanningsfunktioner. Når jeg slår dem fra under scannersetup er der ingen problemer, men det optimale ville være hvis jeg kunne bruge både scannerknapperne og usb2.

Jeg har opdateret både scannerdrivere og usb drivere uden held. Jeg har et asus a8v deluxe motherboard.

---

Mit andet problem er måske mere alvorligt. Nogle gange når jeg starter windows blir' jeg mødt af et billede der ser sådan her ud:


Jeg har tjekket grafikkorttemperaturen, men den er der ikke noget i vejen med. Jeg har et radeon x800 kort med nyeste driver installeret.

Sstv
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2004 13:13:24
Svar/Indlæg:
50/1
Hmm, Det kan nu godt være forkerte driver på USB2 alligevel.

Desværre skriver du ikke hvilke Operativ System du kører med.
ASUS har ikke altid de sidste nye af alle drivers. Mange ligger feks. i Windows.
Sikrer at du kører med sidste Service Pack for Windows.

Det kan også være en for svag PSU du har.
Tager vi dit grafik problem med ind, har du måske ikke strøm nok til det hele.

mvh. Steen