exe' s instaleres på Windows drevet!

Diverse d.  03. december. 2004, skrevet af SaXoN^
Vist: 387 gange.

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2004 22:59:15
Svar/Indlæg:
125/50
Alle mine programmer vil gerne instaleres på windows drevet. Jeg har lavet et drev til windows og Så det er ikke fedt at den pludselig siger "for lidt diskplads". Jeg ved ikke hvordan jeg ændre det men Det er sikkert meget simpelt. Hvad gør jeg?

phg

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 11:34:02
Svar/Indlæg:
1399/43
du vil gerne køre programerne under windows,men ikke have dem til at lægge på samme drev som windows,har jeg forstået det ret?
det ved jeg ærlig talt ikke om man kan,men du kan jo lade det komme an på en prøve
gør som følger under indstaleringen spørger programet hvor det skal lægge,som standard lægger den det somregel under programer på den disk hvor windows er,men du kan jo prøve at indstalere det på din anden disk istedet
jeg har bare min tvivl om det virker da programerne somregel jo kører igennem windows.

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2004 19:32:16
Svar/Indlæg:
564/59
Det er ikke så svært at have programmer til at køre fra en anden disk, end den windows er installeret på. Under installering af et program vil man oftest blive "spurgt" om hvor man ønsker at installere programmet. Her vælger man så bare et andet drev at installere på. Windows er nemlig ret ligeglad med hvor programmet er installeret, dog vil det oftest helst have drivere osv. installeret i windows folderen, og dette sker som regel også helt automatisk.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:24:29
Svar/Indlæg:
1685/240
som #2 siger, så er windows ligeglad med hvor programmet ligger.
Når et program skal køre under windows, så sker det på den samme processor om det ligger på C:\ eller D:\ og windows skal ned i den samme IDE controller for at fortælle harddisken hvilke sektorer den skal læse.
Drivere skal som sagt helst ligge i windir/system32, da det er stien til systemafhængige ting, som en driver jo er.

jacobsen

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2004 21:53:03
Svar/Indlæg:
199/62
0# du skal selvfølgelig bare vælge at installere det på dit andet drev! ;)