Kompresser køling...

Luftkøling d.  04. december. 2004, skrevet af YourownMamma!
Vist: 404 gange.

YourownMamma!

Superbruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:14:00
Svar/Indlæg:
336/67
...hvorfor?!

hva gør det bedre at der er frostgrader i ens pc?
jeg er "nyligt" blevet computerinterreseret og lyder nok lidt dum :00 :r ...

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:15:17
Svar/Indlæg:
2540/228
jo koldere cpu, des højere clock :)

The

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:15:41
Svar/Indlæg:
2651/179
Så du kan overclocke mere ;)

Computeren bliver holdt kold, dvs. At du kan clocke højere da dine temperaturer aldrig vil komme over 10 grader ;)

Mvh.

LunD^

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:19:58
Svar/Indlæg:
448/42
Den smule ydelse du får ved OC kan aldrig gøre det op med de mange tusind kroner kompressor køling koster. Det er også noget mere "risikabelt".

Personligt sætter jeg grænsen ved h2o :)

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:23:59
Svar/Indlæg:
3011/103

Det er jo så en smagssag. Der er rart med ekstra hastighed og den kan godt mærkes. Jeg synes vand er mere risikabelt end kompressor :)

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:35:33
Svar/Indlæg:
1419/29
Jeg hved ikke #3 Det er virkelig spændene at havde kompressor køling. Risikablet? Så længe du holder bundkort og cpu isoleret mod kondens sker der ikke noget. Og jo vis man er nok entuarist/nørd så vil det til værd en tid være alle pengene værd ;)
#0 Det er fordi at kompressor køling kan fjerne udtrolig mange watt underfryse punktet og det gør at du ville kunne havde en meget god tempratur på cpuen, selv om du oc den meget.
Men Lars herfra havde en en Vapochill pe og mener det var hans p4 3.0ghz og den blev noget med +18grader i loade, men det var fordi at hans cpu smed flere watt af end hans vapochill kunne holde under -0 grader.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 17:45:06
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg vil nu også mene at vandkøling er mere "risikabelt" end kompressorkøling. Jeg har i alt fald haft flere "uheld" med vand end jeg har med kompressorkøling.

Mht. ydelse synes jeg netop ofte at vand slet ikke giver nok i overclockings potentiale i forhold til hvor besværligt og dyrt det er at have med at gøre.

Man kan lave et meget støjsvagt system med vand, og hvis man er til det, er vand jo nok det mest optimale.

Køber man en ordenlig kompressor snakker vi ikke om en smule mere oc, det kan nemt være 4-5-600 Mhz ekstra på en P4 cpu med et Mach II/ Mach II GT /Vapo LS. Det er oftest nok til at man kan "mærke" det.

At kompressorkøling så bruger alt for meget strøm, det er så en anden sag. Men det er skønt at sidde på en 35°C varm sommerdag og ikke have et eneste problem med at køre 4.4 Ghz alligevel ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2004 18:41:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #6

Lars siger det rigtig godt.

Det er rigtig at det koster en del, men hvis du skal have noget "ordentligt" vandkøling, kan det faktisk nemt vise sig at koste næsten lige så meget.

Kompressorkøling larmer også meget mindre (alt efter givne omstændigheder naturligvis). Men det var et andet af mine "krav".

Og så som Lars siger, igen, så henter man en del ved det. Min CPU gik fra et max. oc på 3,9GHz (med masser af larm og rette omstændigheder) op på 4,25GHz, uden videre problemer. Blæsere på "low-noise" osv. osv.

Alt er fryd og gammen. Men igen. Det koster knaster.

Det er ikke (undskyld udtrykket) for småbørn og konfier. Det er rigtig lækkert at eje sådan et system når det spiller. Men når det kører, så kører det rigtig godt.

Du kunne lige så vel spørge: "Hvorfor køber man en ferrari frem for f.eks. en Mazda?" ;)

YourownMamma!

Superbruger
Tilføjet:
04-12-2004 19:01:41
Svar/Indlæg:
336/67
okay, tak for alle svarene!

nu er jeg det klogere!;)