Overclocker
Tilføjet:
04-12-2004 23:50:29
Svar/Indlæg:
14079/622
God aften alle Overclockere :)
En bekendt har lige købt et samlet system hos xxxx. Dog uden gfx, som han købte et andet sted.
Abit "noget" 3rd aye
a64 3500+
1gb Kingston value ram
Leadtek geforce 6800
Da han fik det, virkede det ikke :l. Derfor kørte han ned med systemet til xxxx, og fik det så tilbage efter et par dage. Med den besked, at det var grafikkortet der var noget galt med. (right, letkøbt løsning da det så ikke er deres problem:00)
Så prøvede jeg at kigge på det. Problemet var, at hver gang computeren skulle arbejde, gik den i stå og skærmen gik i sort i 1 sek. (fx. når man går ind i en mappe)
Hm.. tænkte jeg. Prøvede at fjerne Forceware, og boote. Nu kørte systemet pludselig uden fejl. Kun med de velkendte "hak" når man surfer på nettet uden gfx-drivers.
Jeg mistænkte lidt bundkortet, så systemet røg tilbage igen...
Så ringede "den bekendte" til mig, og sagde at xxxx havde sagt til ham, at fejlen lå i at chipsettet(mobo) ikke understøttede det givne grafikkort. Og om dette kunne være rigtigt. "Fanme nej", tænkte jeg. Enten prøver de at give bolden videre, eller også er de direkte dumme.:P
Okay. Så fik han af vide at de havde skiftet mobo og CPU. Herefter røg den direkte hen til mig, for at teste den.
Jeg booter den op, og går ind i "START" osv. for at se om den stadigvæk får "blackouts". Umiddelbart er problemet løst.
For at være sikker, installerer jeg doom3 og prøver at spille dét.
Men inde i spillet kører den ikke godt.
Det er ligessom når den skal til at rendere noget stort, går den i stå i 5 sek, hvorefter den går videre igen.
Så satte jeg mit geforce6800 i, men samme gentagne fejl. Nogle gange får den også blackouts under internetsurf, og hvis man flytter på "Abit-guru"vinduet, vender systemet stængerne i vejret i et par sek. :l
Har prøvet at køre memtest og superPI. Begge ting så ud til at køre fint.
Har også prøvet HL(1), og der opstår samme problem som i d3, bare i mindre omfang.
Jeg mistænker lidt PSUen for ikke at levere nok power... men aner ellers ikke et levende råd :o.
Men systemet er røget tilbage til XXXX igen.. for 4- el. 5. gang. Så undertegnede (ejeren af systemet) af ved at være ret ked af det køb:00
Nogen der ved hvad det kan skyldes. Eller evt. hvad han skal gøre hvis de bliver ved med at returnede en defekt comp. til ham ?
mvh, Emil
(tak til jer der gad læse så langt:P:D)