Mystiske ridser på ny Toshiba

Diverse d.  04. december. 2004, skrevet af System
Vist: 261 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2004 23:51:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej!!
Håber nogen vil hjælpe mig - jeg ved temmelig lidt om computere, hvilket indlægget nok bære præg af.. Bær over ;) !
Sagen er at jeg købte en bærbar Toshiba for 1 måned siden A50-512.
Allerede efter at have haft den i brug få dage opdagede jeg en stor streg over skærmen - men slog den hen som snavs, da der INTET var sket med computeren. Ny har jeg renset med skærmrens ( Som jeg senere har fået at vide er fy-fy) og en blød klud - og det ser desværre temmelig meget ud til at det er en ridse ( når jeg renser den ( det tør jeg ikke mere! ) gik den væk nogle dage og kommer så igen ). Den er placeret så det kan passe med at den er lavet af overgangen ved tastaturet ( måske fordi computeren ikke lukker ordentligt? )
Og det ser ud til at der er kommet flere ridser, nogle små lodrette..
Spørgsmålet er hvor sart sådan en TFT skærm er og må være?? Jeg ved at der ikke er sket noget med computeren, jeg har den altid i speciel taske og passer godt på etc.
Kan det tænkes at min computer er en dårlig leverance ( altså et generelt problem med sarte skærme)?
Det næste spørgsmål er selvfølgelig om det er sandsynligt at jeg får toshiba til at "æde" den i henhold til garantien?? Jeg kan jo slevfølgelig ikke bevise at jeg ikke har gjort noget dumt ( men jeg ved det!! Medmindre bløde klude er forbudt? ) men såvidt jeg ved har de bevisbyrden i henhold til købeloven.. Og at der er kommet flere ridser taler vel til min fordel..
Jeg har ikke smidt den i hovedet på dem endnu fordi jeg har meget svært ved at undvære den pga eksamener og fordi jeg har hørt at man bliver bonnet 500 kr. hvis de kigger på den og ikke tager den under garantien?? men det står ingen steder..
Og jeg ved jo godt at det nok bliver svært at få dem til at acceptere den..
Håber nogen kan og vil hjælpe!!
Lige nu er jeg temmelig bekymret for hvordan den skærm ser ud om et par måneder :( Og det er irriterende at den ikke er 100 % i orden nu..
På forhånd tak for hjælpen!!
/ Søs
Briston

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:17:37
Svar/Indlæg:
2540/228
min Acer gør præcis det samme, gør min mates også, det er p*sse irriterende og ved desværre ikke hvad man kan gøre ved det andet end at tørre det væk hver gang :(

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:23:28
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - Tag da kontakt med den forretning hvor du har købt den - evt. pr. telefon og forelæg dem problemet - du bør ikke acceptere en sådan fejl, og jo længere tid der går desto sværere er det at slå dem i hovedet for fejlen.

Tom*te*gran

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:24:16
Svar/Indlæg:
2453/80
hvis det er tasterne der laver det, kan man vel bare ligge et stykke lokumspapir mellem når man lukker!?

men det vil måske se lidt mærkeligt ud når man åbner.. folk tænker.. "Hmm... comp? lokumspapir" det ved drengene ivertfald hvad betyder... :e

hehe.. Go'nat ;)

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:30:40
Svar/Indlæg:
823/24
#3 Det kan jo ikke passe at man skal gøre det hver gang.. Det er jo fabrikkens skyld..

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:31:36
Svar/Indlæg:
626/53
Syntes også du skal gå i butikken og vise dem det!

#3 ROFL, coolt juletrip navn... :P

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 00:33:11
Svar/Indlæg:
2353/24
Et lille udsnit fra forbrug.dk

sagen omhandler et defekt bundkort.

Bundkortet blev undersøgt af nævnets sagkyndige, der fastslog, at kortet var defekt. Den sagkyndige kunne ikke sige, hvad der var årsagen til fejlen. Efter købeloven formodes en fejl, der opdages inden 6 måneder, at have været til stede ved leveringen. Da sælger ikke havde sandsynliggjort, at fejlen ikke havde været til stede på leveringstidspunktet,...

Vil lige pointere at det sælgeren der skal bevise fejlen ikke var der, da du købte den bærbare.

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 01:12:47
Svar/Indlæg:
823/24
#7 Man kan fint røre en TFT skærm med ens fingre.. Man kan også vaske den med skærmrens. Begge ting har jeg gjort ved min bærbar tft skærm mange gange, og der er ikke sket noget med den endnu.

Prøv at skriv en mail til den butik du har købt den ved og spørg om det er noget de vil gøre noget ved..

Mr

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 01:26:07
Svar/Indlæg:
73/8
Hvis man går ind på følgende side:
http://nordic.computers.toshib...

og trykker på produkttour, så kommer der billeder frem af den omtalte computermodel. Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan tastaturet kan ramme skærmen. På billederne ser det ud til, at både tastatur og skærm er sænket ind i hendholdsvis computeren og "låget". Jeg tror ikke at det er rigtige ridser, da skærmen somsagt ser godt beskyttet ud. Prøv, at gør som #8 siger: Rens forsigtigt skærmen med en blød fnuller-fri klud sammen med noget "skærmrens". Jeg har gjort dette masser af gange med mine bærbare, og de har aldrig fået den mindste ridse. Som "skærmrens" bruger jeg et lille sprøjt med Ajax antistatisk-glasrens... Husk så også at gnubbe forsigtigt uden at trykke for hårdt...

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 01:30:28
Svar/Indlæg:
823/24
#9 Jeg ville spørge på den anden måde først, og hvis de så svare at det kan de ikke gøre noget ved, så blive mere "voldsom" og skrive at man klater til blabla..

Synes at den anden måde er for "hård", og at de så bliver mindre samarbejdsvillige.

Det er i hvert fald min sindsyge mening :00 :p

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2004 01:32:22
Svar/Indlæg:
909/40
Min far har også en af de bedste bærbare fra Dell, og den gør nogenlunde også det samme.... Det er et generelt problem i den serie... Det er space-tasten der ikke lukker helt ned, og vist også nogle andre krapper, så der kommer ridser på skærmen, og disse kan ikke tørres af med en klud, kvali hva ?:(