#8 Du har vist ikke læst på det ;)
Hvis man smider en GT/Ultra Bios på et 6800LE/NU kort, vil Vgpu ryge op på 1.4v som den er på GT/Ultra kort. (1.3Vgpu på LE/NU). Så man skal ikke lave noget hardmod.
Chancen for at få et LE kort op på 16pl og 6vs er langt!!! under 50%. Jeg vil nok sige at LE til NU der er chancen 70% og LE til 16pl og 6vs, der er man helt nede på 20-30% chance, så kommer der så det med at LE kort næsten ikke kan clockes efter der er åbnet pips på dem. Ofte kan LE/NU kort knap nok køre std. clock efter moddet, men der er selvfølgelig de heldige som kan clocke kortene rimelig godt. Jeg har selv kunne få mit Leadtek 6800NU på på 400/900 efter jeg har åbnet de sidste 4pipes og den sidste VS.
Så, hvis man gerne vil op og have et kort der kan moddes så det har 16 pipes og 6vertex shaders, så skal man gå efter et NU, der er der rimelig god chance for at kortet kan moddes helt op. Jeg har kun set enkelte eksempler på at NU kort ikke kan kunne køre med 16pl og 6vs. Der er så det at kortet ikke kan clockes så højt bagefter, men det giver altså en del mere at have et kort med 16pl og 6vs som køre fx. 350/825 istedet for et kort med 12pl og 5vs som køre 380/840.
Ofte kan rammene clockes lige så højt efter moddet som før, men det skal man dog ikke være 100% sikker på.
Jeg skal til at igang med min 6800LE/NU mod guide. Nu har flere folk rundtomkring spurgt mig om jeg ikke ville lave den, så nu må jeg nok hellere få den lavet. Den skulle gerne komme op herinde på forumet engang i aften, eller måske først imorgen. Kommer lige an på hvornår der er en superbruger/admin der vil aktivere den.