-> #43
Det er også i orden med mig. Du er ikke den eneste der siger dét, og ditto her.
Jeg stoler nok (på visse folk) herinde til, at jeg bare sådan uden videre overføre penge til dem, og omvendt. Det er sgu lækkert når man kan handle sådan. Det synes jeg sgu.
Men prøv så at forestille dig lille Ludvig der skal handle for første gang på nettet. Han har samme indstilling som os. Han finder en han lige snakker lidt med. Der bliver overført penge, men der ryger ingen varer retur.
Hvis skyld er det?
Som sagt. Vi kan ikke gøre andet end at have ondt af den forurettede.
Det er folks sunde fornuft der driver køb/salg. Ikke os.
Hvis min sunde fornuft siger, at jeg uden probs kan overføre kr. 3.000,- til dig. Jamen så er det mit problem, og ikke redaktionens hvis du så beslutter dig for at tage røven på mig.
Du skal huske på, at publikummet inde på QXL er en del ældre, og måske også en smule mere "voksent" end herinde. Vi har jo allerede lavet en gæstebog til formålet, hvor folk lige kan smide kommentarer om hinanden.
"Folk" var (læs: <b>M E G E T</b>) ivrige på at få det op at køre, men det virker til at den er gået i glemmebogen. Jeg ville ikke bryde mig om at have tilsvinet min gæstebog, fordi lille Ludvig, i situationen ikke havde overblik nok, og bare smed den ene dumme kommentar efter den anden.
Vi kunne risikere fløjdannelser, hvor andre brugere ville tilsvine individet der var blevet udpeget til syndebuk. Oc.dk ville blive til en gabestok. Det tror jeg ikke at der er nogle der ønsker.
At du stoler nok på mig, til uden tøven at ville overføre 3K til mig, og jeg det samme med dig, er prisværdigt. Men det er ikke andres skyld, end din og min, hvis vi tager røven på hinanden.
Så please, tag og gem: "<i>jeg kan kun sige...vattet holdning...totalt i DKs ånd...torr jeg vil handle/svindle en masse herinde for der er tilsyneladende ingen der har rygrad til at gøre noget ved det (læs rygrad som kogt spaghetti) har 0 respekt for den holdning....man prøver bare på at redde sin røv og tør ikke tage en beslutning, fy for helv...</i>" langt væk.
Det er absolut ikke i Oc.dk's ånd, at folk snyder og svindler hinanden. Langt fra. Og det burde du nok også at vide, og det tror jeg faktisk også at du gør. Men sagen er den. VI ved ikke nok til at kunne sige "Du er dum fordi du snyder" og "Du er dum fordi du stjæler".
Vi er ikke er juridisk magt, vi er underlagt en lovgivning der siger, at vi ikke må have med ulovligt software at gøre og diskussion/debatter herom. Det er simpelt og håndgribeligt.
Vi ved ikke hver der snød hvem i "Ludvig vs. Fragman", og slet ikke hvis kun den ene tør sige noget. Der kunne jo lige så nemt sidde en og udnytte situationen.
Jeg er ikke altid lige god til at få sendt pakker til tiden. Det ved jeg. Men det skyldes, at jeg af og til ikke har tiden. Forestil dig hvordan et eller andet lille svin (*host* sorry :r *host*) kunne udnytte dét og sige, at jeg har snydt vedkommende. For Ludvig har overført pengene, men der er ikke kommet nogen pakke.
Jeg svarer blot: "Rolig nu. Den skal nok komme". Men hvad afholder lille Ludvig fra at smide en sviner i min gæstebog? Fra at oprette en tråd som denne (No offence #0)?
Jeg kan jo ikke stoppe sådan et lille svin (:r) fra lige pludselig at se rødt, male fanden på væggen og oppiske en steming. Ludvig får pakken dagen efter, men bliver der sagt noget til det?
Nej fanden gør der da ej. Ludvig vil sgu da hellere vende ryggen til, end at sluge sin egen sæd.
Sådan noget pisser mig af! Jeg taler ikke af personlige erfaringer, men blot hvad jeg har oplevet i forummet her, og IRL.
Prøv så at forestille dig hvordan det måtte se ud bagefter. "Folk" ved jo ikke at Ludvig har fået sin pakken, men husker egentlig godt dengang der var "problemer med ham NoNig".
Skulle Oc.dk så gå ind (imellem) og sige, at NoNig er det svin, fordi han ikke leverede sin pakke? Eller skal Oc.dk afvente? Eller hvad fanden?
Nej!
OC.dk er brugernes. Crew'et er her kun til at tage jer i ørene. Og selvom det lyder selektivt, så er det slet ikke vores opgave at lege politibetjente.
Folk må sgu selv have forstand til at passe på deres mammon og hardware. Og er de ikke det, jamen "too bad". Jeg kan ikke sige andet end, at crew'et føler sympati. Det er måske svært for nogle at forstå, at "sådan nogle skrankepaver" kan føle sympati.
Men det gør vi sgu. Men vi kan ikke tillade os at tage side.
-> Alle
Gå til den indrettede instans med jeres sager. Ellers kan jeg kun give jer flg. råd:
"<b>Pas på jer selv, og tænk jer godt om når I handler online. Der findes svindlere. Der er heldigvis langt imellem, men de findes. Så tag jeres forholdsregler, og tænk</b>"
Så tager jeg lige far-hatten af og crew-hatten på.
Lær!