WiruZDK Svindler UPDATE

Hyggehjørnet d.  05. december. 2004, skrevet af hestenhenning
Vist: 1614 gange.

hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:12:03
Svar/Indlæg:
1137/24
Hej!

Jeg er kommet i den uheldige situation, at jeg har købt nogle cd'er af Steffen Halvorsen aka WiruZDK her fra oc.dk og tweak.dk, hvor jeg her over 1 måned efter ikke har modtaget cd'erne eller fået pengene igen efter gentagende opfordringer!
http://www.overclocking.dk/for...

Pengene blev overført til hans konto d. 3. 11. Reg. nr. xxxx Konto nr. xxxxxxxxxx
http://www.overclocking.dk/bil...

Jeg er blevet lovet 25 cd'er oveni, de vil blive sendt i morgen osv. men intet er sket indtil nu! Har skrevet til ham via messenger de sidste par dage, men ingen respons.

Jeg er ikke den første der har haft problemer med ham.
http://www.overclocking.dk/for... og
http://www.tweak.dk/forum/thre...

Så jeg ville lige råde fremtidige købere af HW nettet over, til ikke købe noget af ham!!

Jeg kontakter min bankrådgiver i morgen, og hører om mine muligheder for at trække penge tilbage.
/Thomas

iDleR
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:14:28
Svar/Indlæg:
4954/69


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2004 20:15:04
Svar/Indlæg:
14079/622
...nok ikke sk*desmart at skrive kontonr. her :i

Men hvad er der at sige til det.. der er mange uærlige mennesker. Føler med dig. Hvis jeg var dig, ville jeg politianmelde ham. Selvom panserne måske ikke gør noget ved det :l



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:21:55
Svar/Indlæg:
1137/24
#2 Jeg er lidt ligeglad... Det er ham der har pisset på mig...
Jeg pisser lidt igen :)

Spøg til side...
Han kan nemt skifte nick, men konto er lidt mere besværligt at lige skifte...

Her er den gal igen!!
http://www.tweak.dk/forum/thre...
/Thomas




MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:23:01
Svar/Indlæg:
2602/173
Argh hader den slags typer :/ Prøv at se om du ikke på en måde kan få hans nummer!



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2004 20:30:25
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3
Nu vil jeg ikke komme med en lang og kedelig pædagogisk irettesættelse om, at "så er du jo ikke bedre selv" :P:e;)

imo skulle crew også blande sig mere i sådanne sager end de gør nu...(ikke at i ikke gør et godt stykke arbejde;))
Fx. som "Lasse" på tweak gør. Simpelthen siger at hvis ikke han betaler, er han ikke velkommen på siden mere... eller hvad mener i ? ?:(



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:38:19
Svar/Indlæg:
1399/43
#0-4
at finde hans tlf nr er ikke noget problem
www.krak.dk
har lige for sjov skyld prøvet NEMT
men i må selv prøve
det er ikke mig der har problemer med manden,så jeg både kan og vil ikke udlevere hans tlf nr her på forum
så har jeg vist ikke sagt for meget :e



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:38:56
Svar/Indlæg:
1137/24
#5 Jeg har ikke stjålet fra ham, endnu :e ;)

Syntes det er god ide, og bestemt med Steffen her, da det slet ikke er første gang der er prods!!

BTW. så syntes jeg ikke, at tråden skulle flyttes!!!
Når den er placeret her i soap-box, så ser 1 ud af 10.000 den og så er den til ingen hjælp for kommende købere, som denne tråd lige så meget er rettet mod!!!
/Thomas



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:48:29
Svar/Indlæg:
1137/24
Her er tråden på tweak.dk...
Lige et kig værd!!!!
http://www.tweak.dk/forum/thre...
/Thomas



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 20:49:57
Svar/Indlæg:
1137/24
#6 Har selv fundet det ;)

Ringer til ham, hvis han ikk selv melder sig på banen med en eller anden lam undskyldning, og så enten mine penge eller cd'er :)
/Thomas



Primeradk
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 22:53:02
Svar/Indlæg:
262/84
#9, ja ville som andre skriver og som du kan få via krak, ringe til ham og hvis han ikke overfører med det samme, så ville jeg møde op hos ham... ;)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 23:08:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er overhovedet ikke crews opgave at tage parti i en sag som denne. Surt men sandt.

Vi stiller sitet til rådighed for jer - så er det op til jer selv at sørge for ikke at blive snydt, evt ved at betale pr efterkrav eller møde hinanden personligt.

Forudbetaling er bare for dumt, uanset hvem man gør det med.



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2004 23:56:44
Svar/Indlæg:
1137/24
#10 Der er bare lidt langt fra Århus til midt fyn for kun 200 kr...

#11 Jeg beder heller ikke om at i tager parti, men griber til handling!

Hvis du ser en spritbillist lave et trafikuheld, går du så hen og tilbyder ham din bil, som han kan slippe væk i, vel vidende om at chancen for at han laver et mere er pænt stor???

Det kan da heller ikke være rigtigt, at man kan blive ban'ed for at spamma og skrive tismand og tissekone i forrummet, men hvis man snyder gud og hver mand i handler formidlet via oc.dk, så skal man have frit spil...
/Thomas



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 00:06:19
Svar/Indlæg:
6624/113
#12 - Tro mig, vi kan sagtens handle, men så kom gerne med en måde hvorpå vi kan sikre os 100% at retfærdigheden sker fyldest.
Hvis han f.eks vælger at stille sig op og sige at du HAR fået varerne du har forudbetalt for, og beder om at din bruger bliver slettet, er det jo lige pludselig påstand mod påstand, og hvordan skal vi så "dømme"?

Det svarer til, hvis vi nu bruger dit eget eksempel, at jeg ikke kan dømme spritbilisten fuld før det øjeblik jeg tager en blodprøve på ham. Før det sker, kan jeg derfor heller ikke dømme ham på nogen måde. Det er en tænkt situation, og tabet af menneskeliv kan sq ikke sammenlignes med en slåskamp om 200 kroner.

Jeg siger ikke at jeg tager WiruzDK's parti, men jeg siger absolut heller ikke at jeg tager dit parti - for det er som crew ikke min opgave!
Falder der en politianmeldelse, eller kommer der respons fra et væsentligt antal brugere angående at fjerne ham fra brugerlisten, så er situationen en ganske anden, men som jeg ser det, er det han laver ikke i strid med nogen af vores forumregler, og jeg/vi kan derfor ikke gribe ind.

Det håber jeg du forstår, hvor uretfærdigt behandlet du end mener du er blevet. Jeg håber ihvertfald at i får det løst.



#14
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 00:15:20
Svar/Indlæg:
2602/173
Derfor jeg altid handler pr. efterkrav :/



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 00:21:02
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg handler osse altid pr efterkrav eller personligt, medmindre det er folk jeg er trygge ved eller har handlet med før.

Den nemmeste måde at undgå at blive snydt på, er at lade være med at give folk muligheden for at gøre det.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 07:05:35
Svar/Indlæg:
1881/217
Det er selvfølgelig meget beklageligt at sådan noget sker, men bliver i samme tilfælde nødt til at give Sne- & Slud-mon ret.

Crew´et kan ikke og skal ikke gøre noget ved det.
Det svare lidt til (Se lidt), at du køber et Stk. Hardware over nettet hos en forretning med Dankort, men aldrig modtager dit gear hvor efter du kontakter producenten af Hardwaren og siger at de skal trække deres produkter tilbage og lukke forretningen.

Nede i bunden af siden her, står der også <Citat>
: Overclocking.dk og Hardware-test.dk kan ikke holdes ansvarlig for skader på udstyr som følge af informationer og software på disse sider
Overclocking.dk har © Copyright på indholdet & opsætningen af disse sider. © 1999 - 2004 - All rights reserved» </Citat slut>
Mellem linjerne står der faktisk også at OC/HT ikke kan drages til nogle former for ansvar ved køb og salg der går galt mellem brugerne.

Dette betyder dog ikke, at du ikke har min sympati i denne situation.





hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 12:09:24
Svar/Indlæg:
1137/24
#13 Nu handler dette jo ikke om et enkeltstående tilfælde, men gentagende!!

I denne sag er der tale om et udbringelseskøb med normal bevisbyrde, hvor det er sælger der skal bevise, at jeg har modtaget varen, og ikke mig der skal bevise, atr jeg ikke har...

Hvis han kan fremvise en t&t eller lignende på at jeg har modtaget den, så er det mig der står med et problem... Men det kan han ikke ;)

Har hørt lidt efter i mine erhvervsrettimer :)

Hvis man laver et trafikuheld skal man blive på stedet, og det er ulovligt at gå fra stedet indtil man har fået tilladelse af politiet...

Jeg ved da godt at 200 kr. ikke er det samme, som et menneskeliv!!!
Det er princippet i det!!! Enten er man indenfor loven eller så er man undenfor!

Nu vil du dømme en på en politianmeldelse, hvor du ikke før ville stoppe en fordi han lavede et trafikudheld, da han muligvis ikke var påvirket ?:( ?:(
Det giver da ingen mening....

Hvor manget respons vil du have på hans kriminelle handlinger?
Har du ikke se tweak.dk tråden?

Jeg ved godt i er begrænset af forumpolitikker, men det betyder jo ikke, at man kan lave nye :)

Takker for din forståelse!

#16 Se hvad jeg skrev til #13 ang. bevisbyrde og gentangene eksempler ;)
/Thomas



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 12:21:58
Svar/Indlæg:
6624/113
Jo jeg har skam fint set tweak.dk tråden, men tweak.dk er ikke det samme som overclocking.dk. Her på sitet forhaster vi os ikke, og gør os ikke til dommere på baggrund af noget vi kun stiller forumplads til rådighed for. Det er, som sagt før, ikke vores opgave.

Nej jeg ville ikke dømme personen fra dit irrelevante tænkte eksempel, for jeg kan ikke med 100% retssikkerhed dømme ham uden at kende hans side af sagen. At jeg derimod har vidneansvar når jeg overværer en ulykke, er en helt anden sag - og efter min mening stadig totalt ligegyldigt i denne her sammenhæng.

WiruzDK har ikke benyttet sig af muligheden for at forsvare sig selv i denne tråd, og indtil det sker, kan jeg slet ikke se det vedrører nogen andre end jer to at klare det.

Fortsætter du diskussionen her, må jeg se mig nødsaget til at deaktivere denne tråd, for den tjener intet formål.



Bøge
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2004 12:25:08
Svar/Indlæg:
205/1
Desværre foretager politiet ikke noget med mindre beløbet er mindst 500 kr :(



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
06-12-2004 12:34:46
Svar/Indlæg:
5039/109
Heller ikke med Klobritz her inde fra. Han har snydt mig. Vi lavede en byttehandel. Jeg fik sendt mine ting til ham, og han skulle sende mig hans ting. Der var bare lige det at han ikke sendte tingene. Efter noget tid hvor jeg rykkede ham, så fik jeg endelig mine ting fra ham, men den ene var defekt, og han reagerer ikke på mails eller pm's. Jeg hader sådan nogle folk. De skulle skydes og smides langt væk.



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
06-12-2004 12:42:18
Svar/Indlæg:
5039/109
# 18

Ikke for at lægge mig ud med dig eller i mod dig, men er det her ikke soap-box'en? Er alt ikke tilladt her?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 12:55:24
Svar/Indlæg:
6624/113
#21 - Næsten alt er tilladt, jo.

Men at sidde og hænge folk ud personligt, er ikke tilladt - hverken her eller andre steder i forum'et.

Havde WiruzDK selv deltaget i diskussionen, havde sagen været en ganske anden. :D



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 13:01:03
Svar/Indlæg:
1137/24
Sidder lige i skolen og kommenter #18 senere...

#22 Hvad så hvis han ikke gør??
/Thomas



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 13:06:33
Svar/Indlæg:
6624/113
Så kværker jeg tråden iaften, for den har ingen berettigelse...



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 15:52:34
Svar/Indlæg:
1137/24
#18 Jeg forstår ikke hvorfor, at "beviser" fra tweak.dk ikke kan bruges på oc.dk...

Kan du forklare mig hvorfor?

Tweak.dk har officielt ikke gjort noget, så det passer ikke, at de drager forhastede konklusioner...

Ved godt mit eksempel sutter røv...

#24 Kunne det ikke være, at han bevidst ikke blander sig i debatten, da han kan se, at det kun er til hans fordel, og specielt efter dine sidste indlæg, at han ikke gør?

Jeg mener bestemt, at stoppe en svindler tjener et godt formål, og er noget, som kommer nogle brugere af oc.dk til gode, og derfor har jeg brugt pænt mange timer på det efterhånden...

Jeg ved godt, at I skal holde jer til reglerne og forholde til hvad der er bevis for, det er også helt fair!!

Jeg siger heller ikke, at i skal gøre noget lige nu og her, men tage det til efterretning.

Jeg har ringe til ham idag, men ingen tog tlf'en... Kan self være fordi han er på arbejde, så jeg prøver igen senere :)
/Thomas



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 16:58:47
Svar/Indlæg:
1137/24
Han kom på messenger her for lidt siden og har lovet, at overføre pengene på torsdag + 50 oveni!
Så må vi se om det holder...
/Thomas



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 17:01:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> hestenhenning

Prøv nu at forstå. Det er synd for dig hvis du er blevet snydt. Men der er bare ikke så meget vi kan gøre ved det.

Oc.dk overholder lovgivningen, men det gør os ikke til hverken dommere eller udøvere af loven. Benyt politiet. Det er fint nok at du vil advare folk imod en der snyder. Men hvordan ved vi det?

Uanset hvor mange links du smider i nakken af os, så er der vitterligt ikke noget Oc.dk kan gøre ved det. Køb og Salg - forummet er oprettet til glæde for brugerne. Vi sidder ikke og styrer trådende. Ligesom resten af forummet er I totalitære herskere over dets indhold.

Det eneste vi skal gøre er at sørge for fraværd af totalt anarki.

Det kan vi gøre på to måder:
1: Styre/lukke tråde
2: Tale pænt til folk

Mere kan oc.dk ikke gøre. Og et eller andet sted ønsker jeg det heller ikke. Det er ikke vores opgave at tage side.

Ligesom i skolegården.

En lærer ser to elever slås. Går hen og skiller dem ad, i stedet for at banke den ene ud fra hvem de andre hepper mest på. Sådan fungerer det bare ikke, desværre.

Vi skal ikke dømme parterne, men blot skille jer ad. Det kan vi gøre på to måder, dem som er nævnt længere oppe.

Du skal vide, at hele oc.dk crew'et står sammen om denne holdning. Så du får ikke meget ud af at "spamme" forummet med dine beklagelser.

Min sympati ligger hos den forurettede, mere kan jeg ikke gøre.

Og stopper denne heatz ikke, så enten deaktiverer jeg eller Sajmon tråden.



Dark-MiXer
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2004 21:39:13
Svar/Indlæg:
564/59
#25 "Beviser" fra Tweak.dk kan ikke bruges af den simple årsag, at siderne ikke har det mindste med hinanden at gøre. Vi har ingen adgang til deres data, og de ikke til vores. Altså er det ikke muligt at sammenholde forskellige data så som IP osv. At det er tale om et nick på begge sider, der er ens er jo ikke 100% ensbetydende med at det er samme person.

Yderligere er det ikke vores opgave at agere små politibetjente og dommere i sager om den og den har snydt ham og ham. Som #27 skriver, så er vi her for at undgå anarki på siden. Vi er ikke bødler.

Skulle der dog ske en politi anmeldelse i en sag som denne, er politiet velkommen til at henvende sig til OC/HT redaktionen med en dommerkendelse for at få udleveret oplysniger. Dette er det eneste tidspunkt, hvor vi går ind i sager som disse.



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2004 22:12:56
Svar/Indlæg:
1137/24
#27 og 28
Fair nok, hvis der ikke er noget i kan gøre, så er det det!

Takker for jeres tid!
/Thomas



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2004 10:30:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Det er i orden :)

Håber at I finder ud af noget. Held og lykke med det :)



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-12-2004 00:17:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg kan bestikkes til at banke på hans dør !. Jeg bor ikke langt fra ham ! :e



zoone
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 05:00:59
Svar/Indlæg:
11/1
Jeg er blevet snydt af nøbs som ham her før... Og hvor svært er det at finde ud af hvor de bor? Let nok! Enten via telefonnummer eller adresse (duh) eller på kontonummeret. Hvis banken ikke vil udlevere navn/adresse på kontohaver går man da bare ned i vedkommendes bank og sætter 25 øre ind, så får man en kvittering. Hejsa! :D

Det trick reddede jeg 5000 kr jeg havde ude og flyve ved, og det kostede fjolset en dom for bedrageri, da han havde gjort det samme overfor ca. 10 personer. Fryd på ham!

Og når man først begynder at ringe osv til folk, så syns de nok ik det er særligt sjovt at svinde mere. Specielt hvis man truer med at dukke op hjemme hos dem selv. Så får de jo noia på :D

#14 & #15: Efterkrav er det lammeste lort! I teorien ku sælger jo bare smide en mursten i en kasse og sende den. I finder først ud af i har dummet jer når i åbner kassen (og så er der jo betalt). Og på den måde har i, hvis han har svindlet jer ordentligt, ingen måde at spore ham på. Ufedt? Jowtak!
Efterkrav er ALDRIG bedre end at stole på folk. En ide ku også være at bede om vedkommendes nummer og adresse, og så ringe ham op og snakke lidt, inden man handler. På denne måde kan de næsten ikke løbe fra det efterfølgende...
Personligt har jeg altid stor tillid til de folk jeg handler med. At tage røven på sine medmennesker, der køber brugt fordi de ikke har råd til at købe nyt, er da det laveste... Men sådan er der jo så åbenbart nogle der er... :(



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 07:06:43
Svar/Indlæg:
6052/189
#32:

når man henter pakken på posthuset, så er man i sin gode ret til at åbne lortet inden du betaler.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 07:30:04
Svar/Indlæg:
6624/113
#32 - Jo, men du har lissom adressen på ham der er afsender af pågældende mursten, for opgiver han ikke den, så får han sq ik pengene. Det er da klart den sikreste måde. :00

Og går du ned i banken og sætter penge ind på en anden mands konto, så får du netop IKKE hans adresse.....



zoone
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 20:38:46
Svar/Indlæg:
11/1
#33: Er du sikker på det står i Post DKs regelsæt at man kan få lov at åbne pakken og se hvad den indeholder? Jeg har været ude for at jeg ikke måtte få lov så meget som at holde den, uden at betale først.

#34: Navn/Adresse står på den kvittering du får udleveret ved kassen i banken, så det er jeg ikke enig med dig i. Jeg har som sagt selv prøvet det...
Og derudover kan du godt forfalske adressen i forbindelse med en efterkravspakke, eftersom de kun kræver billede-ID ved udlevering af pengene. De nævner selv kørekort/pas som gyldigt ID... og står der måske en adresse på det?...
8)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 21:53:59
Svar/Indlæg:
6624/113
#35 - Ja det kan man da. Men så kommer retursedlen det forkerte sted hen, og uden den - ingen $$....

Og den med banken holder ikke. De må ikke, bare ved at du sætter penge ind på en anden mands konto, oplyse hans navn og adresse...



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 22:20:30
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg er 112 Toyotaprocent enige med Sne- & Slud, samt Arthur P.

#0 Hvis i var mødtes på en offentlig plads og havde handlet som to individer med dansk indfødsret, og den ene, eller begge parter, havde følt sig snydt bagefter - så havde det været en sag mellem jer, og hvis det havde været en sag der var stor nok, så kunne den forurettede part have startet et civilt søgsmål ved domstolen.

At den offentlige plads så er salg/købs-forum her på oc.dk gør s'gu ingen forskel: Vi har ingen pligt og eller ret til at regulere jeres indbyrdes handler. Vi vil og skal derimod skride ind hvis vi observerer noget der er af kriminel karakter i skrift, uanset om det er i forum, eller i køb/salg.

At du så er sur, og det måske er berettiget, det er en helt anden sag.

Tom*te*gran




dzeroe
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 02:14:04
Svar/Indlæg:
84/5
må nok desværre holde med moderatorene i den her sag, de formidler bare kontakten imellem to parter, og står uden ansvar hvor hvad de to personer aftaler indbyrdes, man må skabe sin egen sikkerhed når man handler, når jeg køber noger får jeg altid telefonummer, adresse og reg/kontonr, og hvis de ikke vil udlevere alle informationerne så handler jeg meget simpelt ikke med dem.

Har 2 gange været ude for at jeg modtog en forkert eller defekt vare, der den ene gang var sendt pr. efterkrav, det blev der en længere diskussion ud af, og sagen ligger nu ved politiet, så vil ikke sige at efterkrav er en mere sikker forsendelsesmåde end så meget andet. Det er da korrekt at man muligvis kan få lov til at åbne pakken på posthuset som nogle af jer skriver, men det er lidt svært at se om det man har købt så også virker.

lav altid en skriftlig aftale pr. email hvor både din og vedkommende du handler med's adresse og telefonnummer, hvad i handler med, pris, og på hvilke vilkår, evt. at hvis varen imod forventning skulld være defekt lader sælger handlen gå tilbage, en e-mail er i de fleste tilfælde ligeså god som et stykke underskrevet papir.

bare lidt gode råd - håber i kan bruge dem ved fremtidige handler /John

ps. nox du behøver ikke skrive i den her tråd og minde mig om de 300kr jeg skylder dig, de er på vej ;) (har selv et par lig i lasten jeg lige skal have styr på)



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 05:34:25
Svar/Indlæg:
2175/21
jeg synes det er en fis i en hornlygte hvis oc.dk tillader brugere der svindler (hvilket det i dette tilfælde er sket gentagne gange) at fortsætte...det er nøjagtig det samme som hæleri!!!

med den holdning vil jeg sq aldrig handle herinde......

er blevet snydt 1 gang før på qxl, men der kender man slet ikke hinanden, mens det her sted burde overleve lidt mere på tillid til hinanden......men mht det på qxl, så fik jeg fat i flere der var blevet snydt og vi anlagde fælles sag mod ham hos kriminalpolitiet, nu må vi se hvornår jeg skal i retten og vidne.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 09:01:46
Svar/Indlæg:
1881/217
#39

QXL er et rent handels sted, som på ingen måde kan samlignes med HT / OC´s Køb/Salg.

Det eneste tidspunkt man kan skrive "negativ/positiv" inde på QXL er når folk har gemmenført en handel, og dertil kan man svare på en anden QXL brugers vudering af dig/din handel med den køber/sælger.

Tilmed vil jeg lige spørge dig, om du ville synes at det ville være behageligt, hvis hvilken som helst person fik fri adgang til at skrive hvad de ville om dig?
Personligt kunne jeg forstille mig, at i sådan et tilfælde vil jeg få en hadebog frem for en karaterbog.

Jeg synes ikke på noget tidspunkt at have læst i denne tråd, at der står HT / OC tillader svindler, men at Crew´et holder sig neutrale, hvilket jeg kun finder helt acceptabelt.

Vi har ordensmagten, og deres job er at tage stilling til hvorvidt loven bliver brudt eller aj, det er ikke vores job, ligeså vel som det ikke er ordensmagtens job, at holde siden her i luften med en sober stemning og moderat ordvalg samt nye artikler fra vores skribenter.

Prøv at forstille dig et kaos her ville være, hvis vi skulle tage stilling til og gøre handling hvert gang en HT / OC bruger blev taget i "halen" af en anden bruger, eller føler sig forudrettet af andre her på siden.

Jeg sidder her og tænker lidt på, hvad der ville ske´, hvis I (når jeg skriver I, så mener jeg ALLE) har en handel der går i vasken (Varen gå i stykker undervejs til modtageren, eller køberen fejlmonter så varen går i stykker) vil i så synes at det var fedt hvis i blev stemplet som Super-Dårlig-HT/OC bruger som blacklistet i alle salgstråde?

Personligt ville jeg synes meget dårligt om det, da der kan ské rigtig meget som man ikke selv er herre over.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 09:46:16
Svar/Indlæg:
1881/217
Har en lille historie at fortælle hvor 90% er ren fantasi.

Der var engang en lille mand ved navnet William Gates, der lavede en Windows, og dette var ikke en hvilken somhelst Windows men Windows XP og som alle nok ved, fulgte der en Instant Messenger Chat service med for at tage kampen op med ICQ som havde domineret dette område i mange år.
Med tiden blev MSN større og fik flere og flere brugere.

Lille Svend-Bent fik sig imellem tiden med at MSN blev rigtig stor, en ny computer, men denne computer havde ikke hurtige nok Ram til at han kunne overclocke den, så derfor gik han ind på hans elskede side overclocking.dk for at oprette et indlæg under "Køb", i "Købs afdelingen" skriver han : Jeg vil gerne købe hurtige Ram, kontakt mig på mail eller MSN Svend-Bent@msn.com"
Efter et par timer hvor han sidder og kigger på sin nye tråd i "Køb" skriver Karl-åge-havelåge i hans tråd : Hej. Jeg har rigtig racer-hurtige Ram, må jeg tilføje dig min MSN?".
Ja, skriver Svend-Bent i hans købe tråd.

Karl-åge-havelåge tilføjer Svend-Bent på MSN, så den kan forstætte forhandlingerne der.
De bliver enig om, at Svend-Bent skal overføre 400 penge til Karl-åge-havelåge´s bank konto, og så skal han som retur sende de racer-hurtige Ram hjem til Svend-Bent.
De 400 penge går ind på Karl-åge-havelåge´s konto, og efter flere dages venten ved døren går Svend-Bent på MSN igen, og skriver til Karl-åge-havelåge, kommer de racer-hurtige Ram ikke snart. Men Karl-åge-havelåge skriver ikke tilbage.

Så er det at Svend-Bent bliver rigtig sur, hvor på at han skriver til William Gates :" Kære Hr. Gates. Jeg vil gerne bede om at du får Karl-åge-havelåge IP bannet og sletter hans MSN profil, da han har snydt mig for racer-hurtige Ram eller 400 penge".
Hvor på, William Gates skriver tilbage til Svend-Bent : "Hej Svend-Bent. Det vil jeg desværre ikke, da jeg ikke er dommer eller politimand.", hvad skulle Svend-Bent så gøre?

The End of story.

Cast :

Svend-Bent : Huddy (Som fik sine penge tilbage 14 dage efter en tur på politigården)
Karl-åge-havelåge : Ond ond mand (Med kun positive karakter + den negative fra Huddy)
William Gates : QXL-Kundeservice
MSN : QXL
racer-hurtige Ram : GeForce TI-4600 (Værdi den gang - 3000)

Nogle der forstår hvad jeg mener?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 11:19:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40 + #41

Enig. Det er ikke OC.dk eller HT.dk der "tillader" at brugere tager røven på hinanden. Det er brugerne der gør det, ved at indgå handler med hinanden.



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 05:51:42
Svar/Indlæg:
2175/21
jeg kan kun sige...vattet holdning...totalt i DKs ånd...torr jeg vil handle/svindle en masse herinde for der er tilsyneladende ingen der har rygrad til at gøre noget ved det (læs rygrad som kogt spaghetti) har 0 respekt for den holdning....man prøver bare på at redde sin røv og tør ikke tage en beslutning, fy for helv...

har man et forum har man et ansvar.......og ja som bruger på forummet har man også et ansvar, og ved at deltage i debatten og fordømme sådan en (og gøre hvad man kan for ikke at det skal gentage sig og strafe vedkommende.....lovligt self.)

og jeg har bestemt intet imod folk skriver deres mening om mig.......min qxl bog er der kun positive kommentarer, hvilket siger lidt om hvilken person jeg er. på qxl stoler jeg mindre på folk end herinde, for herinde har jeg været til lan med flere fx ville jeg uden tøven overføre 3k til nonig på forskud hvis vi havde lavet en handel...





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 10:09:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #43

Det er også i orden med mig. Du er ikke den eneste der siger dét, og ditto her.

Jeg stoler nok (på visse folk) herinde til, at jeg bare sådan uden videre overføre penge til dem, og omvendt. Det er sgu lækkert når man kan handle sådan. Det synes jeg sgu.

Men prøv så at forestille dig lille Ludvig der skal handle for første gang på nettet. Han har samme indstilling som os. Han finder en han lige snakker lidt med. Der bliver overført penge, men der ryger ingen varer retur.

Hvis skyld er det?

Som sagt. Vi kan ikke gøre andet end at have ondt af den forurettede.

Det er folks sunde fornuft der driver køb/salg. Ikke os.

Hvis min sunde fornuft siger, at jeg uden probs kan overføre kr. 3.000,- til dig. Jamen så er det mit problem, og ikke redaktionens hvis du så beslutter dig for at tage røven på mig.

Du skal huske på, at publikummet inde på QXL er en del ældre, og måske også en smule mere "voksent" end herinde. Vi har jo allerede lavet en gæstebog til formålet, hvor folk lige kan smide kommentarer om hinanden.

"Folk" var (læs: <b>M E G E T</b>) ivrige på at få det op at køre, men det virker til at den er gået i glemmebogen. Jeg ville ikke bryde mig om at have tilsvinet min gæstebog, fordi lille Ludvig, i situationen ikke havde overblik nok, og bare smed den ene dumme kommentar efter den anden.

Vi kunne risikere fløjdannelser, hvor andre brugere ville tilsvine individet der var blevet udpeget til syndebuk. Oc.dk ville blive til en gabestok. Det tror jeg ikke at der er nogle der ønsker.

At du stoler nok på mig, til uden tøven at ville overføre 3K til mig, og jeg det samme med dig, er prisværdigt. Men det er ikke andres skyld, end din og min, hvis vi tager røven på hinanden.

Så please, tag og gem: "<i>jeg kan kun sige...vattet holdning...totalt i DKs ånd...torr jeg vil handle/svindle en masse herinde for der er tilsyneladende ingen der har rygrad til at gøre noget ved det (læs rygrad som kogt spaghetti) har 0 respekt for den holdning....man prøver bare på at redde sin røv og tør ikke tage en beslutning, fy for helv...</i>" langt væk.

Det er absolut ikke i Oc.dk's ånd, at folk snyder og svindler hinanden. Langt fra. Og det burde du nok også at vide, og det tror jeg faktisk også at du gør. Men sagen er den. VI ved ikke nok til at kunne sige "Du er dum fordi du snyder" og "Du er dum fordi du stjæler".

Vi er ikke er juridisk magt, vi er underlagt en lovgivning der siger, at vi ikke må have med ulovligt software at gøre og diskussion/debatter herom. Det er simpelt og håndgribeligt.

Vi ved ikke hver der snød hvem i "Ludvig vs. Fragman", og slet ikke hvis kun den ene tør sige noget. Der kunne jo lige så nemt sidde en og udnytte situationen.

Jeg er ikke altid lige god til at få sendt pakker til tiden. Det ved jeg. Men det skyldes, at jeg af og til ikke har tiden. Forestil dig hvordan et eller andet lille svin (*host* sorry :r *host*) kunne udnytte dét og sige, at jeg har snydt vedkommende. For Ludvig har overført pengene, men der er ikke kommet nogen pakke.

Jeg svarer blot: "Rolig nu. Den skal nok komme". Men hvad afholder lille Ludvig fra at smide en sviner i min gæstebog? Fra at oprette en tråd som denne (No offence #0)?

Jeg kan jo ikke stoppe sådan et lille svin (:r) fra lige pludselig at se rødt, male fanden på væggen og oppiske en steming. Ludvig får pakken dagen efter, men bliver der sagt noget til det?

Nej fanden gør der da ej. Ludvig vil sgu da hellere vende ryggen til, end at sluge sin egen sæd.

Sådan noget pisser mig af! Jeg taler ikke af personlige erfaringer, men blot hvad jeg har oplevet i forummet her, og IRL.

Prøv så at forestille dig hvordan det måtte se ud bagefter. "Folk" ved jo ikke at Ludvig har fået sin pakken, men husker egentlig godt dengang der var "problemer med ham NoNig".

Skulle Oc.dk så gå ind (imellem) og sige, at NoNig er det svin, fordi han ikke leverede sin pakke? Eller skal Oc.dk afvente? Eller hvad fanden?

Nej!

OC.dk er brugernes. Crew'et er her kun til at tage jer i ørene. Og selvom det lyder selektivt, så er det slet ikke vores opgave at lege politibetjente.

Folk må sgu selv have forstand til at passe på deres mammon og hardware. Og er de ikke det, jamen "too bad". Jeg kan ikke sige andet end, at crew'et føler sympati. Det er måske svært for nogle at forstå, at "sådan nogle skrankepaver" kan føle sympati.

Men det gør vi sgu. Men vi kan ikke tillade os at tage side.

-> Alle

Gå til den indrettede instans med jeres sager. Ellers kan jeg kun give jer flg. råd:

"<b>Pas på jer selv, og tænk jer godt om når I handler online. Der findes svindlere. Der er heldigvis langt imellem, men de findes. Så tag jeres forholdsregler, og tænk</b>"

Så tager jeg lige far-hatten af og crew-hatten på.

Lær!



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 17:17:39
Svar/Indlæg:
2175/21
well det med at vi kun kan føle sympati er noget fis....man kunne fx lige bede vedkommende om at give et t&t nummer for at bevise han havde sendt noget overhovedet.....kan vedkommende ikke engang det og køber har en kvittering på han har sendt pengen burde vedkommende blacklistes af alle brugere herinde......ganske enkelt. såvidt jeg er informeret kan man endda gøre det på ipen så han heller ikke kan oprette en ny profil.





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 18:02:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Hva' nu hvis sælger bare har været uheldig og mistet kvitteringen og køber ved det, og udnytter situationen?!

"Hva' nu hvis" og jeg skal komme efter dig.

Det er nemmere for brugerne (og os) hvis folk bare tænkte sig om i det hele taget.

Det er ret så ligetil :)

Folks IP er noget nær det helligste på nettet. For at det overhovedet kommer på tale skal der en juridisk instans til, hvilket ikke er oc.dk.

Det har ikke noget at gøre med, at vi ikke vil tage ansvar. Det ER ikke vores ansvar. Og ærlig talt, så er det sgu ikke noget jeg ligger søvnløs om natten over. Jeg er da glad for at du er tryg ved QXL ect. Men Oc.dk er nu en gang oc.dk. Og jeg tvivler på, at der er nogen der tvinger dig til at handle her ;) :)



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 01:11:50
Svar/Indlæg:
2175/21
bare rolig bliver kun hvis jeg vil tage røven på jer hellige folk jeg vil bruge det.....



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 01:16:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #47

Du kommer bare an ;) :p



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2004 15:59:38
Svar/Indlæg:
1137/24
**UPDATE**

Jeg blev lovet i sidste uge (#26), at han ville overføre 250 kr. til mig torsdag i samme uge...

Der er dd. ikke gået nogle penge ind på min konto!!
Se evt. chatlog og kontoudtog
http://www.overclocking.dk/bil...
http://www.overclocking.dk/bil...

Er villig til at sende chatlog til dem, som vil have bevis for min uskyld :) thomasfogtjensen@hotmail.com
Hermed ikke sagt, at nogen har anklaget mig for at være snyderen!!

Han lovede ovenforstående, før han så dív. trådene om ham på nettet, og at jeg havde publiceret hans kontonummer...
Han var meget sur over, at jeg havde publiceret det, men man kan ikke andet end at sætte penge ind på hans konto med de tal...
Derfor kan han kun være sur fordi, enten være pga. uvidenhed eller, at han er nød til at skifte konto for, at fortsætte hans svindleri :)

Men summa summarum så skylder han mig stadigvæk 200.-, om han så er pis'ed eller ej!!

#31 Send mig en PM, så finder vi ud af noget :e
/Thomas



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2004 18:42:21
Svar/Indlæg:
4337/121
Problemet med at lave en konto overførelse er at det er det samme som at give personen pengene i hånden.

Hvis Hans giver peter 1000kr og peter bare løber afsted uden at give Hans hans vare ja så er der nada at gøre :)