Superbruger
Tilføjet:
07-12-2004 00:35:11
Svar/Indlæg:
118/26
Hej OC'ere.
I sidste uge stod min stock intel p4 køler af. Kuglelejerne fik det pludselig skidt og begyndt at larme af helvede til. Nå ja, jeg bestilte da bare en ny intel stock køler sammen med noget andet hejs jeg skulle bruge.
Fik sat den i og fyret op under dyret. Til min store irritation larmede lortet ligeså meget som før jeg skiftede køleren. Hmm tænkte jeg, måske det var mine case fans. Ud røg de, men det larmede stadig af helvede til.
Jeg tror ikke der er andet der kan larme, medmindre det er harddisken der larmer helt vildt mens den spinner, men det tvivler jeg på, for når jeg stikker øret ned kommer det utvivlsomt fra cpu kølere.
Jeg havde kig på en Alpha PAL som jeg så ville sætte en 80 -> 120mm fanadapter på og monterer en 120mm PAPST low noise. Jeg er nemlig ikke ude efter ultralave temp, men ok temp med meget lydsvagt.
Problemet er dog, at det ser ud som om, at man er nød til at pille den plastik ramme der sidder på mobo'et ud fro at montere sådan en Alpha Pal, og det ved jeg ikke om jeg gider rode med.
Nogen der har nogle gode forslag ellers hvor man evenuelt ikke behøver at hive den plastik ramme der allerede sidder der af, asso, noget der passer sammen med ligesom en stock intel? Dog uden al den satans larm.