PC-støj - Magic Fleece?

Diverse d.  07. december. 2004, skrevet af System
Vist: 220 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2004 13:41:29
Svar/Indlæg:
0/11005
hej der...

Min kæreste brokker sig over PC-støj og der er helt klart noget om snakken. Er der nogen af jer, der har erfaring med det der "magic fleece" fra noise control? Vil det være muligt, at påmontere det et minitower, der er godt fyldt op indeni (formoder, at måtterne skal påmonteres indersiden af kabinettet)?

De anbefaler også, at man sætter blæseren på grafikkortet ud af kraft eftersom det tit kun er til pynt. Jeg har et "Leadtek WinFast A400 LE TDH GeForce 6800LE 128Mb DDR TV-out DVI bulk AGP" - vil det være et sats at gøre det? Hvis det skal gøres - er det så bare at rive strøm-stikket ud (synes jeg prøvede det i 1. omgang og da jeg opstartede computeren lød der en høj syntetisk og klagende pc-lyd)?
MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
07-12-2004 13:48:22
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg tror ikke du skal regne med at dit grafikkort har godt af at køre passivt med den køleprofil.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2004 13:55:48
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg ved intet om det der fleece men jeg vil nok som #1 siger ikke kører det GFX passivt med den originale profil men prøv med noget Zalman GFX køling eventuelt med en ultra støjsvag blæser på 7V



Cleaver
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2004 14:57:32
Svar/Indlæg:
80/16
Jeg ved så meget om sådan nogle magic fleece måtter at de opvarmer dit kabinet betydeligt meget hvis du ikke har nogen blæsere i det. Og jeg kan tilslutte mig de andre med passiv køling af det der graffikkort nok er en dårlig ide. Jeg vil derimod foreslå dig at skifte nogne komponenter i computeren ud. Hvad ligger dit budget på?



Cleaver
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2004 15:02:07
Svar/Indlæg:
80/16
Jeg fandt lige en anmeldelse af magic fleece måtterne: http://www.tweakup.dk/article/...



Cleaver
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2004 15:26:24
Svar/Indlæg:
80/16
Du kunne også have købt en vga silencer, som i mine øjne havde været mere optimalt, da denne ikke larmer ret meget, men alligevel ikke er passiv køling.
Jeg ville foreslå dig at købe nogen støjsvage komponenter, hvis budgettet er ligemeget. En støjsvag harddisk (hvis ikke du har en i forvejen, så seagate baracuda). En støjsvag CPU køler, f.eks. Zalman 7000 CU eller 7700 CU, alt efter hvilken CPU du har, og til sidst måske endda vigtigst, en støjsvag PSU. Nogen støjsvage kølere til dit kabinet ville heller ikke skade ;) Men det kommer jo an på hvor stort dit buget er.
Hvis ikke du har så mange penge, så er nogen måtter en aldeles glimrende løsning, men husk at se at temperaturen på din CPU og GPU ikke bliver for høj! Du skulle nødig brænde noget af for at få en støjsvag computer ;)



mfla
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2004 16:48:26
Svar/Indlæg:
7/2
Har selv købt NoiseControl kabinet med fabriksmonteret fleece - og det virker helt fint. Dog kan man stadig høre harddisken spinde men det er nok også mere tydeligt når det er så godt som det eneste man kan høre. Og ja, der bliver varmt inde i kabinettet. 50+ ved fuld load i 3D spil over længere tid, men nu har jeg ført varmen fra cpu'en ud gennem bagsiden af kabinettet, og dermed er temperaturen faldet til 38 grader. Har ligeledes Zalman passiv køling på et Radeon 9700 Pro. Har desuden købt varmestyrede blæsere, så de larmer ikke når jeg sidder og surfer eller koder.