Sletning af CD-R?

Diverse d.  07. december. 2004, skrevet af System
Vist: 145 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2004 19:15:15
Svar/Indlæg:
0/11005
REDIGERET OVERSKRIFT...

Hey eksperter..

Jeg er den situation at have fejlbrændt (eller programmet fuckede op) efterhånden mange CD-R skiver ved at jeg prøvede at brænde en .iso oprettet i Easy CD-Creator med Nero, hvilket åbenbart er umuligt. Efter mange forskellige forsøg måtte jeg give op og står så med en del CD-R skiver som jeg ikke kan brænde på og som tilsyneladende ikke indeholder noget... (Neros disc-info funktion viser dog at der er brædt en session på disken).

Nu vil jeg så høre om ikke der findes programmer (evt. usikre opensource beta versioner, jeg er klar til at prøve ;) ) som kan slette "al" info på sådan en disc (og således slette en eventuel lead-off eller closing af discen). Jeg er klar over at erasing af CD-R er atypisk, men mindes at Easy faktisk godt kunne sættes til at slette en CD-R skive, hvorved man får en skive med X mb mindre end 700 mb, men som drevet dog opfatter som en ren skive.

Håber I kan hjælpe...
UP 8)

PS. Det hører med til historien at .iso'en er et fredeligt og lovligt image af en cd med familiebilleder!!
Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2004 19:19:09
Svar/Indlæg:
485/57
ehhh køb easy cd creator?? Hvis iso'en er lavet til det program, så brug det? eller hva med fireburner? den virker ok...

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2004 19:19:10
Svar/Indlæg:
2694/107
Du kan kun slette eller ændre data på CD-RW.
ikke på CD-R

/Ash

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2004 19:43:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Havde engang en oldnordisk brænder, den kunne faktisk formatere en alm. brændbar cd lisom en RW, men det var ikke fordi cd'en bagefter kunne bruges til noget, men den var bare smadret 😉

Men hvis dine cd'er ikke er fyldt helt, og ikke er lukkede, så kan du faktisk brænde viddere på dem! Hvis du læser cd'en bagefter i en computer, så skulle den være istand til at læse info sporene for hver session.... (den ene skulle jo så bare være kurrupted)
Prøvede engang at lave en audio cd med 3 sessions på, men desværre læser en cd-afspiller kun det første info spor ☹ så jeg kunne kun høre 1/3 del af numrene...