Grafik ram

Diverse d.  08. december. 2004, skrevet af System
Vist: 128 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
08-12-2004 12:19:48
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey, min stedbror er desværre kommet til at hive en ramblok af sit GFX kort (et 9800XT) og nu har han sagt jeg må så det hvis jeg kan lave det, kan det sættes på med lidt lim eller hvordan? ville nemlig være lækkert at få et nyt kort
Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2004 12:22:16
Svar/Indlæg:
766/79
#0 Nej tror lige så godt du kan glemme det. Alle de ben du skal til at lodde på igen.. Det bliver næsten umuligt.. Så tror lige så godt du kan glemme det.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2004 12:27:50
Svar/Indlæg:
5039/109
Så tror jeg helt sikkert ikke du kan, de er maskin loddet i et tinbad. Det er umuligt at sætte på igen. Hvis du skulle sætte den på igen, så skulle alle benene have en klat ledende lim, uden modstand. Det ville være umuligt.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2004 12:40:48
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg tror ikke de vil få forbindelse alle sammen. Men prøv, det kan ikke gå værre end galt.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2004 13:14:51
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har en ide, hvor mange ben er der ca. under den? Hvis det nu var muligt, så kunne man lodde en ledning på hver lille loddeø på printet, de skulle så loddes fast på ramkredsen de respektive steder. Jeg ved ikke om det vil give forstyrrelser pga. de længere ledninger. Men jeg tror ikke kortet vil virke hvis den ene klods mangler, controlleren er vel lavet til at skrive til alle 8 blokke. Så mangler der jo 1/8 af adresserne, den skal skrive til. Jeg ved ikke om din computer kan tage skade af, at dit grafikkort er defekt, det kan den sikkert. Hvis jeg var dig ville jeg teste det i en computer der kan undværes. Hvis kortet ikke dækkes af nogen garanti, vil jeg mene det er et forsøg værd.

Hvis du har mod på det, vil jeg gerne prøve for dig. Du betaler bare portoen.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2004 13:24:30
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er jeg også. Ikke for at prale, men jeg er nok lidt af en ørn til elektronik og lodning. Har repareret en bærbar, ved at lodde et stykke IDE kabel på noget meget småt print.

Men du kan måske skærme ledningerne, ved at pakke dem ind sølvpapir, som selfølgelig skal isoleres. Og sølvpapiret ska så sidde til nul-polen på gfx'et.