#20 Uden at gå længere ind i en diskussion om definitioner, lemmaer, sætninger og euklidesk matematik, kan jeg vidst roligt sige, at du er ude hvor du ikke selv helt kan bunde. Jeg kunne også begynde at postulere, at den korteste vej mellem to punkter ikke er en ret linie, eller der er en vis sandsynlighed for at penetrere en væg hvis du løber direkte ind i den, men det er nok lidt malplaceret at bringe almindelig relativitetsteori og kvantemekanik på bane når vi snakker folkeskole, synes du ikke? En trekants vinkelsum er 180 grader. Og definer lige "Euklidisk geometri" .... ?
Og til alle dem der forsat ikke vil indse, at læreren tager fejl, eksempel:
Ax^2+Bx+C=0 (1)
En velkendt 2. grads ligning, hvis løsning
x=(-B+-rod(b^2-4AC))/2A
Dvs parantesen i (1) underforstået er omkring (x^2), da løsningen i modsatte tilfælde ikke ville gælde (et længere bevis for løsningen af 2. grads ligningen ville her rent stringent være nødvendig, men det gider jeg virkelig ikke til), og hvis vi derfor sætter A=-1, B=C=0 fås:
A(x^2)=A(x*x)=A*x*x=-1*x*x for nu at skære det helt ud i pap.