Superbruger
Tilføjet:
08-12-2004 22:40:24
Svar/Indlæg:
172/55
Ohøj!
Jeg er kommet til at futte en ram-sokkel af i min digidice, så jeg er nu nede på 1. Det er ikke helt nok til mit brug, så jeg er nok nødt til at købe noget nyt inden længe...
I den forbindelse tænkte jeg, at det vel egentligt er åndssvagt at sætte penge i noget nyt soc478 grej, når nu det lader til at der er kommet en ny intel-sokkel.
Godtnok har jeg de seneste år sværget til Intel, men jeg har da set AMD lave nogle fine resultater på det seneste, så jeg vil også gerne have dem med i mine overvejelser.
Mit problem er så bare, at jeg ikke ligefrem svømmer i penge for tiden, så valget kommer nok til at stå mellem Celeron D og Sempron.
Umiddelbart lader det jo til at Sempron er en smule hurtigere på papiret, men Celeron D kan tilsyneladende overclockes som ind i helvede, hvilket giver den en ydelsesmæssig fordel i sidste ende. (Jeg kender ikke så meget til semprons evne til oc)
Jeg har ikke kunnet finde nogle soc754 barebones med PCI-X. Er det ikke den fremtidige standard for grafikkort? Vil det ikke være dumt at købe noget "kun" med AGP?
Og med hensyn til ram - kræver Sempron også at man bruger ECC ram, lige som A64'erne gør?
Jeg håber der er nogle der kan svare på et par af mine spørgsmål :)
Jeg håber der er no