Lidt nostalgi

Diverse d.  09. december. 2004, skrevet af Woodgnome
Vist: 311 gange.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 11:12:31
Svar/Indlæg:
1888/560
Min fætters fader havde bestemt sig for at købe sig en trailerfuld hardware på en auktion for et par dage siden. Hardwaren var fra et eller andet firma der var gået konkurs og jeg fik æren af lige at kigge det igennem i går, for dælen der var mange gamle ting imellem :)

Minimum 20 bundkort (IBM) til Socket4, Socket5, Socket7 og diverse underlige sokler jeg aldrig nogensinde har set eller hørt om :e
De fleste var med masser af EDO RAM sokler, men enkelte havde og SD RAM sokler og andre var fra forsvundne tider hvor L2 cachen sad på bundkort og video RAM ligeså (der var forresten MASSER af EDO RAM, video RAM kredse og L2 cache kredse).
Det heftigste jeg stødte på var nok et dual Socket5 server bundkort med EDO RAM :)
Et par enkelte Intel processorer viste sig også, heriblandt en Socket4, et P2 indstikskort og så en lille sjover på 3x3cm som jeg ikke vidste hvad var.
Det var selvfølgelig langt fra alt, der var også masser af andre bundkort eller lignende PCB med chips og ting som jeg ikke havde nogen anelse om hvordan skulle bruges, f.eks. et indstikskort på størrelse med et bundkort og samme ting som man ville forvente af et bundkort (CPU sokkel, RAM sokler, I/O porte).
En rigtig stor hitter var printertonere, dem var der dælme mange af og så var der også en enkelt nåleprinter imellem.
Mini PCI netkort (10/100 fra IBM) var der også pænt mange af og så var der en enkelt bærbar P2 333MHz som umiddelbart så ud til at virke fint, dog manglede strømforsyningen...
Lad mig se, hvad var der ellers af godter? Der var lidt strømforsyninger og gigantiske batterier af forskellige slags, masser af kabler (VGA forlængere, netkabler, strømkabler, optiske keramik kabler (WTF??)), diverse strømadaptere, bånddrev og sikkert en masse andet gammelt sjovt, som jeg aldrig fik kigget på.
Jeg fandt sågar en ikke-monteret TFT skærm til brug i bærbare computere og tastaturer til bærbare IBM computere.

Dagens fangst var et rigtig fint ubrugt IBM tastatur med håndledsstøtte og PS/2 stik.
Det nyeste stykke "HW" var formentlig et DVI forlængerkabel.

Ikke en særlig stor fangst, men havde da et par sjove timer med at rode braset igennem i går :)
Skulle forresten hilse og sige fra den heldige køber (min fætters fader), at det hele er til salg (han regner med at kunne tjene det tabte ind igen og mere til), så i skal bare sige til hvis i har hang til gammelt HW :e

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
09-12-2004 11:19:28
Svar/Indlæg:
5039/109
Ellers tak, vader selv i det. Mine gamle gider ikke se på det. Jeg kan ellers godt lide at glo på det. Og lege med det. Men det fylder.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 11:22:59
Svar/Indlæg:
1888/560
#1 ja tak, fik jeg sagt en trailerfuld?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 11:24:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hæh :e

Er på! :D

SelquisT

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 12:58:41
Svar/Indlæg:
7/0
hej... det lyder til at være en rigtig sjov stak du har fået dig der :D
Men vil du ik af med den bærbar og evt. noget af det tastatur til ibm-bærbar?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 13:23:21
Svar/Indlæg:
2664/97
Hvor meget måtte han slippe for alt sammen?

Dejligt gammelt hardware :f det holder sku :p

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 13:32:20
Svar/Indlæg:
611/26
#0 Selvom det ikke er en salgstråd, så vil jeg gerne købe et IBM tastatur til en bærbar... Det skal være sådan ét med 3 knapper til klitoris og ingen pegeplade.

Hvis du ligger inde med sådan ét - jeg kan godt give dig et modelnummer på det.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 15:16:07
Svar/Indlæg:
1888/560
#5 1200,- så jeg vil nu mene han er blevet snydt, medmindre der kan komme gang i den bærbare...

#4 Han regner med selv at beholde den bærbare

#4 & #6 jeg får dem lige til at kigge på de tastaturer