Det har helt sikkert noget med udbuddet af 1.6 ns ram. Hverken Nvidia eller ATI har jo kunnet forsyne markedet med andet end "pebernødder" (<- for nu at bruge et for årstiden passende udtryk) mht. deres respektive high-end kort.
Jeg skal ikke kunne sige om der også er problemer med chip produktionen, men forleden læste jeg at Gainward skrev at de havde problemer med at få chips nok til deres Ultra Extreme fabriksvandkølede kort, da kun 1 ud af 1000 6800Ultra chips (ifølge Gainward altså) kunne køre de 450 Mhz med vandkøling.
Men jeg har dyb forståelse for din frustration. Jeg kan huske hvordan flere af os herinde henover efteråret har joket med at man måske, hvis man var heldig, kunne få sit x800xt pe eller 6800Ultra inden jul. Jeg selv bestilte et x800xt pe den 13. maj i år, og har været igennem 3 andre grafikkort inden det til sidst lykkedes mig i sidste uge at få fat i et af de nok eneste Sapphire x800xt pe kort der er kommet til DK....
Det er simpelthen trist at man over 7 måneder efter den officielle launch ikke kan gå ind i en forretning og købe nogen af kortene. :(