Billigt dual CPU system

Bundkort / CPU d.  09. december. 2004, skrevet af Jonaskp
Vist: 956 gange.

Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 17:40:38
Svar/Indlæg:
97/21
Ok. Min farfar skal have en ny computer - det lyder jo måske ikke lige som en der kunne bruge et dual cpu system, men...

Han skal hovedsageligt bruge pc'en til videoredigering af det han optager med sit digital kamera.
Nu ved jeg at mit eget 2,4 ghz system hakker lidt i det med videoredigering, så jeg tænkte at et dual cpu system måske var godt til sådan noget? Eller tager jeg fejl?

Altså, vil et dual cpu system yde bedre i videoredigering end et tilsvarende enkelt cpu? (med tilsvarende mener jeg ca samme antal mhz ialt (ved dog godt at man ikke bare kan lægge de 2 cpu'er sammen))

Og hvor vigtigt er selve grafikkortet til videoredigering?

Håber der er nogen som ved noget om dual cpu systemer

EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 17:53:10
Svar/Indlæg:
4337/121
Programmerne han bruger skal være skrevet til at understøtte brugen af dual CPU og måden CPU og bundkort kører på er meget forskellig.

Men hvis han hovedsageligt kun skal bruge den til video redigering så kan jeg kun anbefale Apple da både styresystem og programmer er optimeret 100% til video redigering dvs alt foregår realtime :e Wroom Wroom!

Denne her http://store.apple.com/Apple/W...

eller denne her http://store.apple.com/Apple/W...

Er rigelig fin til din farfar eventuelt kan man jo skifte GFX



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 17:53:46
Svar/Indlæg:
4337/121
og lidt ekstra Ram :e :e :e



huh?
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 18:38:55
Svar/Indlæg:
149/39
#1 Den apple du foreslår der er da utrolig dårlig, undskyld jeg siger det. Min egen computer synes jeg selv er ret god og den kan langt fra redigere. Det skal lige siges jeg filmer og redigere rigtig meget film.

Kan man ikke bare købe en anden og så installere apple system??



bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 18:43:15
Svar/Indlæg:
631/84
Producent navn: Hewlett-packard (Alle producentens vare)
Producent vare nummer PC934A#ABY
Samlet vægt 10,8 Kg.
Produkt information
Produktbeskrivelse HP Compaq Business Desktop dc7100 - P4 550 3.4 GHz
Type Personal computer
Model Small form factor
Dimensioner (B x D x H) 33.8 cm x 37.9 cm x 10 cm
Vægt 8.8 kg
Lokalisering Dansk / Danmark
Processor 1 x Intel Pentium 4 550 3.4 GHz
Processor, hovedegenskaber Hyper-Threading Technology
Cachehukommelse 1 MB L2
Cache pr. processor 1 MB
RAM 512 MB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200
Controller for lagring Serial ATA ( Serial ATA-150 )
Hard drive 1 x 40 GB - standard - Serial ATA-150
Monitor Ingen
Grafik controller PCI Express x16 - Intel GMA 900
Lydudgang Lydkort - stereo
Netværk Netværksadapter - PCI - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
Effekt AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Med OS Microsoft Windows XP Professional
Producentgaranti 3 års garanti
Getmore A/S Garanti
Reklamationsret 24 mdr. Reklamationsret hvoraf det første ½ år er garanti. Evt. ydeligere reklamationsret / garanti ydes af producenten.

også med et andet gfx så tror jeg det er det du søger hp computer er så klippe stabile så det halve kan være nok jeg har selv en hp bærbar og den er klipppe stabil



bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 18:44:52
Svar/Indlæg:
631/84
ups glemte prisen 10,123.00 kr og det er med moms



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 18:54:12
Svar/Indlæg:
1503/128
eXel>> Du aner tydeligvis ikke en dyt om det du sidder og udtaler dig om!

Den apple der bliver linket til, er en Dual G5 1.8Ghz, som måske på papiret ikke ser ud af meget, men synes du selv at din A64 ser ud af meget på papiret, når man sætter den op imod en 3.6Ghz Intel? Nej vel? Men din er jo i mange tilfælde lige så hurtig eller hurtigere - sådan er det også med Apple - her er der bare 2 CPU'er, 64bit CPU på 64bit styresystem (for alvor når OS 10.4 kommer), og en arkitektur der er noget anderledes end den du kender fra din egen CPU.

Desuden kan man IKKE installere Mac OS på en PC'er - ihvertfald ikke hvis det skal bruges til noget fornuftigt (dem der siger det modsatte har aldrig brugt det til noget seriøst).



bechmann
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 19:20:21
Svar/Indlæg:
631/84
ja ja 6* men en appel er fanme også dyr i for hold til hvad den kan og hvad der sider i den




Slow-mo
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 20:08:39
Svar/Indlæg:
330/34
Om man skal investerer i et dual system, kommer klart an på ens pengepung.

Min egen erfaring fortæller, man ikke ensidigt konkludere at dual systemer er bedre til video redigering end singe maskiner.

Hvis man virkelig ønsker flydende redigering er der ingen tvivl om at det skal være et dual system.

Hvis den maskine du ønsker - ikke skal være for dyr, så vælg en singel cpu maskine, hvor cpu bliver tilsvarende hurtigere.

Jeg har brugt et Geforce 256, moddet til quadro. Dette har egentligt klaret opgaven ok
Defor vil jeg ikke mene, grafik kortet er af så stor betydning.

"6" & "7"

Slap af - det er jul :l

Slow




espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 20:16:35
Svar/Indlæg:
2175/186
Der er ingen tvivl om at Mac feat. Apple giver en del bedre ydelse i grafiske ting end pcen...

MEN, hvis den farfar har været vant til en PC, så er det altså ikke alle ældre der kan finde ud af at vende sig til noget HELT andet :/



mozam
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 20:40:44
Svar/Indlæg:
236/44
du siger at din 2.4 ghz lagger ved videoredigering men med den 3 ghz med ht så tror ikke det lagger særligt



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 21:24:25
Svar/Indlæg:
141/80
videoredigering kræver efter de meget få erfaringer jeg har en del. Et ordentligt disk system(Raid), og et videoredigerings grafikkort, eventuelt et fx5700 el lign, soft moddet til quadro. sammen med en spand fuld ram. (Op til ens pengepung at beslutte :D ) Og en masse mhz. Om det er apple, amd eller intel er vel i grunden ikke så vigtigt. Og her vil jeg helst ikke sige hvad der er bedre end andet, har ikke fulgt med for nylig ;) Men jo hurtigere jo bedre, igen må man nok kigge lidt efter hvad ens pengepung kan håndtere 😉

/mikael



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 21:44:08
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvaaa.... yuleflue, sagde du ikke at din apple ude på dit arb. ikke var noget at råbe hurra for sammenlignet med din Z3/5'er?

Såvidt jeg ved er det mange år siden at apple var noget særligt indenfor video/grafik...

Jeg ville foreslå en Pentium4 3Ghz.+ (måske dual xeon, hvis den må koste meget?) og så en bunke ram! så tror jeg du er rimelig godt kørende 😉



aterra
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 21:53:15
Svar/Indlæg:
97/4
hvis du beslutter dig for en pc'er, synes jeg at det er vigtigt at bemærke at intels P4 arkitektur generelt klarer sig bedre til videoredigering end tilsvarende fra AMD, så til formælet vælg AMD, men med det rigtigere software er det lykkedes mig at redigere på en 600mhz p3 celly, med 384mb ram.... sætter det lidt i perspektiv hvis alt er indstillet efter video redigering... Bare husk at slå caching fra på hd's normalt er det en fordel, men på videoredigering er det bedre at slå det fra da de filer man arbejder med alligevel ikke kan ligge i cachen, det kan ellers give dropped frames når den opdager at hele filen ikke kan være i cachen også begynder at skrive den til disken...



#14
Thun
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 21:55:43
Svar/Indlæg:
126/27
hvor meget har grafikkortet og sige?

Jeg troede kun det var når man render 3D! fks. "3DMAX"



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:06:23
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis du kan finder du et 915P baseret bundkort med ICH6R southbridge så det har matrix raid (noget nyt Intel sjov - ret sejt faktisk). Til det køber du så 2 ens harddiske (gerne lidt hurtige, men hvis der vægtes støjsvagt system må du jo købe sådan en disk).
Derefter en 3-3,4GHz Pentium 4 Prescott Socket 775 alt efter budget (prøv at finde en E0 stepping med 04A spec - de bruger betydelig mindre watt. Skal nok lige smide en liste over sSpecs) også 1GB ram (håb på at der er et Intel 915P baseret bundkort med ICH6R der bruger normale DDR). PC2700-3200 CAS2,5-3 er fint...

Det var så platformen - grafikkort ved jeg ikke.

Link til intel Matrix raid test: http://www.gamepc.com/labs/vie...
Ret sejt. For billige penge får man både backup drev, et hurtigt raid0 samt der ikke er så meget spildplads som raid 10



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:17:10
Svar/Indlæg:
141/80
grafikkortet har noget at sige, men ikke så meget, Jeg ville selv gå efter et ældre fx kort, eventuelt et fx5700 el lign. måske en gf4 ti4600 softmod til quadro.




Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:18:24
Svar/Indlæg:
1713/31
Asus P5GD1 er det bundkort jeg vil foreslåt - har Intel ICH6R og bruger normale DDR ram.
Test: http://www.gamepc.com/labs/vie...

Eneste ulempe ved den platform jeg foreslår er jo at den bruger PCI-E x16 til grafikkort - båndbredden er faktisk ret relevant når vi taler videoredigering, men er bare hvor mange videoredigerings grafikkort der er derude til PCI-E også til en rimelig pris.

Socket 775 Prescott's med lavt wattforbrug:
SL7PU - 3GHz
SL7PW - 3,2GHz
SL7PY - 3,4GHz
Det nummer kan aflæses et sted på retailkassen på siden hvor serienummeret står.

Vil lige sige jeg ikke har en større ide om hvor godt dette system er til videoredigering, men er overbevidst om det er det bedste man kan få til en "farfar" uden det skal være en dual Xeon. Det er jo som sagt ikke til professionelt brug.



Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:32:24
Svar/Indlæg:
97/21
wow, galt mange svar, det havde jeg ikke lige regnet med så hurtigt :)

Nåh, for at starte fra en ende af, glem apple. Han skal have et windows system - end of discussion.
Desuden var 10.000 nok en del dyrere end hvad jeg lige havde regnet med.

Pt bruger han (og jeg) Pinnacles studio 9. Ville det have gavn af dual cpu?

Gør raid meget for hurtigere videoredigering? For hvis det ikke er den store ydelse vi snakker, så tror jeg ikke det er sådan noget som jeg skal have rodet ham ud i.

Prisen jeg tænkte på lå omkring 6000 kr for motherboard, cpu, ram og strømforsyning. Måske mindre. Han har lige købt nyt dvd-drev, så det kunne jet bare flytte med.

Men, spørgsmålet er om et dual cpu setup (som kan anskaffes inden for prisrammen) ville være bedre end eksempelvis en 3ghz enkelt cpu til videoredigering.



#19
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:39:44
Svar/Indlæg:
422/14
Grafikkortet bliver brugt til at bearbejde det signal der skal på SKÆRMEN, ikke videoredigering. :i

så gfx kan være et 4MB isa kort, det ændrer ikke en dyt på det færdige resultat!

Derimod skal der RAM til, jo mere jo bedre, og jo større båndbredde der er mellem ram og Cpu(er) jo bedre.

De fleste fornuftige videoredigeringsprogrammer der er skrevet til windåse, kan sagtens håndtere 2 styk CPU, men det er da pengepungen der afgør hvad han skal invistere i.

Han kan sagtens lave video på en "mindre" maskine, men der skal lidt til at gøre det realtime, eller hurtigere :e





palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:44:37
Svar/Indlæg:
2307/37
Egentlig en sjov tråd. For en gangs skyld er alle pc folk enige om, at det bedste køb er en en Intel baseret maskine. :e

Men jeg kan da kun tilslutte mig. Det eneste alternativ, jeg kan se - med mindre det må koste kassen - er at sammensætte en dual AMD MP maskine. Det kan gøres med to moddede XP'er, og bundkortene er billige efterhånden. Men jeg tvivler faktisk lidt på, at det kan gøres ret meget billigere end et tilsvarende ydende Prescott system...



Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:47:59
Svar/Indlæg:
97/21
Jeg mente heller ikke at gfx kort betød noget, men ville lige være sikker.

Altså, det du siger er en cpu med høj fsb og ram med høj båndbredde? hvor meget snakker vi her?

Og nu ved jeg jo ikke om du vil kalde "studio 9" fornuftigt...

Det skal helst køre så flydende som muligt. Med den pc han har nu, kan han skulle sidde og vente i 10 sekunder eller mere hvis han har flyttet et klip eller har ændret på et eller andet.

Så det kan nok kun blive bedre :) Mener at han har en 1500 mhz eller noget lignende...



aterra
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:52:16
Svar/Indlæg:
97/4
det jeg har prøvet pinacle studio har det ikke være med det store hd intensive arbejde, mere cpu.... har kørt uden problemer med en standard 7200 rpm disk, sålænge cachen bliver disablet er der ingen problemer, tager bare lidt længere tid når den til sidst bliver sat til at indkode det... men det er jo ligemeget da sidder man ikke ved den alligevel :)



aterra
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:57:11
Svar/Indlæg:
97/4
#21 hvormange ram har den ? for det jeg kørte med studio 8 på en 600 mhz celly, tog ikke engang 10 sekunder, du kunne lige mærke et lille lag men heller ikke mere.... så måske den bare er sat lidt forkert op... studio 8 er i hvertfald rimmeligt kræsen mht. at være 100% rigtigt sat op mht. til ide drivere, dma og ligende...



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:59:09
Svar/Indlæg:
1713/31
http://www.pinnaclesys.com/doc...

Intel Pentium or AMD Athlon 800 MHz or higher (1.5 GHz or Higher recommended)
256 MB RAM (512 MB recommended)
Windows 98SE, "Millennium", 2000, XP (Windows XP recommended. MicroMV support requires Windows XP))
DirectX 9 or higher compatible graphics card (ATI Radeon or Nvidia Geforce 2 or higher recommended)
DirectX 9 or higher compatible sound card....


Mobo: Asus P5GD1 = 784kr
CPU: Intel Pentium 4 530 (3GHz - Socket 775) = 1266kr
Ram: 2x512MB Geil Value - 2x 629 kr = 1258kr
PSU: Chill Innovation CP-400P = 400kr
I alt: 3708kr + fragt og lidt øgede priser ved at købe alt fra samme forhandler = 3950kr

Så kunne man have i baghovedet at overclocke det til 3,5GHz - 233Mhz FSB også klarer langt de fleste Geil Value gerne DDR466 og hvis ikke klarer de lave timings ved ~DDR385 som de kører ved 5:4.

Hvis i siger grafikkort er ligemeget har Midt-data nogen bundles hvor man får et FX5750 PCI-E med billigt, men gad vide om det er DX9 som er recommended. Det med Matrix raid må så komme lidt senere, men ovenstående er mit bud på et system, men så skal man lige huske grafikkort til PCI-E.



#25
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:08:40
Svar/Indlæg:
422/14
CPU, det økonomien tillader
Ram, Dual Channel DDR min PC3200 og min 1 gig

Nu bruger jeg ikke lige studio 9, men mon ikke den kan klare dual også.

Næsten alle programmer jeg har brugt til video igennem tiden, belaster begge cpuer, og smart nok hiver de 100% på den sekundære, og omkring 90-95% på den primære CPU, det gør at man kan komme i kontakt med maskinen, og med XP, kan man faktisk gøre alt hvad man lyster ved siden af, den tager nemlig recourserne fra den primære CPU, når det bliver nødvendigt.

#20
Nu er der jo ikke grund til at starte en religionskrig hver gang der snakkes CPU ;) men jeg har ikke anbefalet Intel, jeg er nemlig AMD mand, indtil Intel finder en rimelig prispolitik.





Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:20:30
Svar/Indlæg:
141/80
raid er klart at foretrække på grund af de store filstørrelser man som regel arbejder med, og ide raid er ikke specielt dyrt, og sata som jeg går ud fra er onboard på det mobo #24 foreslår gør det bare nemmere. Og en raid setup sat op til videoredigering (læs; store filer) gør en væsentlig forskel.

Nu har jeg kun arbejdet en smule med Adobe Premiere. Og der betyder ram og harddisk hastigheder ihvertfald mere end cpu hastighed. Selv om Cpu selvfølgelig også er vigtig.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:48:27
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 surt du kun har 6000kr til det for det bliver svært at få system der er lækkert at arbejde med til de penge



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:50:17
Svar/Indlæg:
4337/121
BTW: Jeg er Apple fanboy når det gælder video/musik redigering



Chinabox27
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 07:30:18
Svar/Indlæg:
166/9
et par dual opteron 1.6ghz koster vist ikke alverden
problemet er bundkort+reg ram :(



Chinabox27
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 07:39:38
Svar/Indlæg:
166/9
1143kr pr stk faktisk :e
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
bundkort til 1843
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

så bare nogle reg ram oven i



Rubberbob
 
Overclocker
Tilføjet:
10-12-2004 08:17:34
Svar/Indlæg:
77/7
INTET slår en Mac til videoredigering færdig basta punktum. Spørgsmålet er om man har råd til det.



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 09:31:14
Svar/Indlæg:
1012/98
#1 + #31.

Jeg er så uenig man kan blive. I skolen når vi har faget "film" brugere vi Mac computere til at redigere på. Læren siger det er det bedste og it nørderne siger at de er så stabile :00 YEAH RIGHT!
okay.. programmet til videoredigering er nemt at bruge. Men mangen til langsom elendig USTABIL lorte computer skal man lede længe efter.
og det kommer fra en der har erfaringer med lorte mac computer der går kolde fordi de ikke kan rendere lidt effekter i film redigering, og man mister flere timers redigering :( x( x(



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 11:30:46
Svar/Indlæg:
4337/121
#32 Måske er det en fejl 40 eller nogle gamle systemer du har haft de oplevelser med. Alle jeg kender eller har hørt om der redigerer film foretrækker klart en Apple maskine fremfor en windåse.

Alle husk på at det ikke er hardwaren det kommer an på men softwaren og på de nye Apple maskiner er det HELE skrædder syet til max performance.



Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 13:12:57
Svar/Indlæg:
97/21
Mac/Apple debatten er sådan set også ligegyldig, for det skal være en windows maskine.

#24: Nu står der jo "DirectX 9 or higher compatible graphics card (ATI Radeon or Nvidia Geforce 2 or higher recommended)"... Er Geforce 2 directx9 kort? ?:( nu er jeg forvirret...

#27: Nu er det jo ikke et top-proffesionelt video-studie som han skal have, han skal bare redigere ferie videoer og sådan. Så 6000 kr synes jeg selv er et udemærket bud på en nogenlunde god pc til det her. ?:( ?:(



mick-j
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2004 19:51:54
Svar/Indlæg:
168/22
Vil lige give mit besyv med..

Nu ved jeg ikke hvilken software I bruger? 6000,- til det nævnte hardware kan nok lade sig gøre, men software er normalt ikke gratis. Derfor mener jeg I skal have evt. allerede indkøbt software i mente, når I skal købe hardwaren.

Har brugt Pinnacle 8 LE lidt, og det kunne ikke udnytte dual. Det kan til gengæld Sony Vegas (Noget nær det fedeste og mest intuitive videoredigering jeg har prøvet) og sikkert også Adobe Premiere. Men så snakker vi software der koster mindst det samme som det budget der er sat af til hardware ;)

Hvad angår grafikkort, så er det for det meste ikke så vigtigt. Men visse programmer, som f.eks. Canopus' (kan ikke lige huske navnet), udnytter et evt. DX8 grafikkort til realtime rendering af effekter, og belaster derfor CPU'en mindre af samme grund.

Mht. hardware, så har jeg en klar erfaring inden for videoredigering: Her tæller mhz! Et dual system er en stor fordel, hvis ellers softwaren kan udnytte det. Har for lang tid siden haft dual MP 2.1Ghz, som løb fra min Vapo-kølede P4 @ 3.7Ghz. For nylig har jeg haft en dual Xeon 2.4 @ 3.5Ghz og det rykkede for vildt.

Et lille regnestykke:
Asus PC-DL deluxe ca. 1500,-
2 x Xeon 2.4 @ 3.2Ghz eller mere: 3300,-
2x512MB noname PC3200: 1000,-
OCZ Powerstream 420W: 875,-
= 6675,- i nypriser..

Jeg har pt. to sådanne CPU'er til salg for 2000,- (Se evt. salgsforum). I ovenstående konfiguration vil du dermed komme ned på ca. 5400,- Derudover kan RAM og PSU sikkert også findes billigere brugt til en billigere pris. Skal du have noget der er hurtigere end det nævnte, vil prisen stige ganske dramatisk.

Men som sagt: Det kommer an på softwaren ;)




Jonaskp
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 21:59:05
Svar/Indlæg:
97/21
#35
Softwaren der pt bliver brugt til det er som tidligere skrevet Pinnacle studio 9. Har ikke kunnet finde ud af om det kan drage fordel af et Dual CPU system...



BIO--DK
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2004 23:40:11
Svar/Indlæg:
81/3
Jeg har selv arbejdet meget med netop Pinacle Studio 9 i vores HTX-fag "Film & TV" og selvom de computere vi bruger ikke er særligt kraftige kører det faktisk ok. Vi sidder med nogle XP 1800+ maskiner med 512 DDR ram og en 80gb 7200 RPM harddisk, og det lagger/hakker kun en lille smule når man flytter rundt på videoklip eller lyde. Så jeg tror ikke du vil få nogle problemer overhovedet med en 3Ghz+ med 1 gig ram... Hvis du så har penge til det kunne noget Raid0 måske komme på tale. Rå ukomprimeret video fylder jo enormt meget, og det er faktisk der hvores computere på skolen ikke kan følge med. Optagelserne til vores seneste film som var 25min lange fyldte 4,9 gigabyte, så et Raid system ville jo ikke være helt af vejen ;)

Mht gfx er det fuldstændigt ligegyldigt hvad for et det er... Vi kører med onboard Radeon 9200 gfx'er, og der er ingen problemer



mick-j
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 00:10:34
Svar/Indlæg:
168/22
#36:
Så tror jeg du skal have fingrene i et hurtigt P4 system istedet.

#37:
4.9GB / 25 min = 3.26MB/sec dvs. DV.
Ukomprimeret video er ca. 30MB/sec. Så det kunne være meget værre ;)




BIO--DK
 
Superbruger
Tilføjet:
11-12-2004 01:49:50
Svar/Indlæg:
81/3
#38

Hehe... Hvis det havde fyldt 30mb/sec kunne det godt være vores IT admins havde brokket sig... Vi lægger nemlig alt vores materiale på deres filserver som kun er på 80gb ;)

Så det er vist meget godt at det "kun" er DV så :)