Hot-Swap af Epox 8rda+ BIOS i et ECS K7VTA3 ?

Bundkort / CPU d.  09. december. 2004, skrevet af System
Vist: 597 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2004 20:46:37
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej folkens.

Jeg har et Epox 8rda+ som er fejlflashed, og jeg kan ikke komme i kontakt med det. Men min nabo har et ECS k7VTA3 som også bruger en PLCC-Bios. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om det er muligt at flashe en ny bios på den 'defekte' BIOS i ECS bundkortet. Altså ved at hot-swap/flash, er det muligt ?

hilsen Jasper
Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 20:48:14
Svar/Indlæg:
2664/97
Vil ikke anbefale det med mindre det er det bundkort helt magen til, i samme revision :)



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 21:03:22
Svar/Indlæg:
2664/97
2# kan sige dig så meget at hvis ikke det er den samme bios, så vil dit bundkort ikk virke.. En bios er jo ikk bare et sted hvor man kigger temp, og sætter boot rækkefølge. Den inden holder mange andre vigtige oplysninger om dit bundkort, som den anden bios ikke gør. Så det vil ikk virke..

Jeg kan ikk beskrive det mere specifikt da jeg ikk har en så dybdegående viden om det.



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:32:22
Svar/Indlæg:
4657/53
det er jo nok billiger og køre en ny chip end og brænde den ecs bundkort af , godt nok er den ikke meget vær ,men det vil da være surt og skulle til og købe et nyt til naboen.

jeg mener at jeg har set det koster ca 100 kr for en ny chip og der skulle være en i dk der sælger dem.




Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:34:51
Svar/Indlæg:
6052/189
#0:

Det vil ikke virke, men hvis du ikke tror os så prøver du da bare og fortæller om det virkede :)



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 22:42:20
Svar/Indlæg:
422/14


TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:15:20
Svar/Indlæg:
422/14
Jeg kan nu heller ikke se problemet i det, du skal jo ikke boot på chippen, og den nye biosfil, tjekker jo den bios der sidder i, om det er den samme som du forsøger at opgradere til.

Men jeg mener IKKE, du kan skade naboens kort ved det, med mindre du selvfølgelig kortslutter et eller andet mens dy bytter rundt :l

Det eneste der kan ske, er at du får at vide at, biosfilen ikke passer til, og så kommer du ikke længere.......



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2004 23:43:20
Svar/Indlæg:
688/32
Det vil virke HVIS:
Det flash program til Epox'en ikke går ind og tjekker om alt er iorden inden det flasher.

Hvis det tjekker og brokker sig kan man bruge et universal flash program. Jeg kan ikke huske hvad det hedder men jeg har brugt det for længe siden på to bærbare computere som ikke var ens og hvor den ene bios var fucked.

Du skal selvfølgelig være meget forsigtig når du afmonterer og monterer biossen. Det kan være svært at lirke biossen op uden at komme til at kortslutte nogle ben.

Jeg mener dog bestemt ikke du kan ødelægge noget ved at prøve... biossen bliver jo ikke brugt når maskinen er tændt. Den ligger bare sine data over i rammene (shadow hedder det vidst?).