Hej alle i gale oc'ere :e Vil bare lige høre om der er nogen der har set nogle test af Zalman VGA VF700-CU og om det bare er mig der først har set denne køler nu??
Moderator
Tilføjet: 13-12-2004 14:46:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
#6: Det er de samme som følger med til den store blå zalman. Du kan se dem sammen med kortet på studiedata's hjemmeside, der også har fået køleren hjem ;)
Da de fleste producenter ikke kan finde ud af at sætte en god køler på deres kort, ville der da være ideelt. Og så hvis man kunne spare en hund på det ville det ikke være dårligt ;)
jeg har allerede en NV5 Silencer som ikke er Silent.. Jeg tror de sendte mig en NV5 Non-Silencer! NV5: Larmer mere end PSU (Aspire 500w Dual Blæser) Larmer mere end AMD box køler @ idle (2250rpm) Larmer mere end mine 3 hdd'er...
Så jeg overvejer meget om jeg skal ha sådan en 700CU. Har du selv haft en NV5?
Moderator
Tilføjet: 19-12-2004 20:55:00
Svar/Indlæg:
7881/1165
#23: Ser ud til at bridge-køleren enten er hjemme-designet, eller fra et et specielt 6600GT. Tror ikke at den vil kunne sidde på et standard-6600GT-AGP :o
af hvad jeg kan se, så køler den bedre end en "stock" køler, OG den larmer mindre.
Er det egentlig ikke også meningen at den bare skal larme "lidt"? :P Skulle da mene at zalman går efter at lave "støjsvage" kølere. Og måske ikke direkte rettet mod overclocking.
Så der var flere som måske kunne være interesseret i at se hvorledes den ser ud live og monteret. En kammarat og jeg har monteret VF700 på både ATI 9800 samt GF 6800 GT..
Beklager Dunk.. Det er jo desværre et PIS billigt ALDI ATI9800 kort, så rammene er ikke toppen af poppen. Hvis den skal køre problemfrit tror jeg ikke den kommer højere op.. men det bliver jo nok testet. Dette projekt var nu mest for støjens skyld.. Det ville da skønt med en Overclocket maskine der rykker rent i 3DMark ovs. men primært vil jeg have en støjsvag maskine.
VF700 er testet på flere udenlandske sites. Ikke specielt gode resultater der er opnået - den bliver beskrevet som en middelmådig løsning. 80HP-D bliver testet sammen med og klarer sig bedre (med blæser).
Moderator
Tilføjet: 05-01-2005 12:40:11
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg synes da eller den køler klare sig glimrende... især set i forhold til støjniveauet, og hvor meget den fylder. Jeg er selv ude efter en VF700-alcu der kan matche resten af mit system! Venter de for dem hjem til studiedata, da ejg skal ha en masse andre ting derfra!!
Hvis den, som det lyder til, ligger omtrent lige med konkurrenterne og så ikke optager nogle slots ved siden af AGP-porten, så har vi da en virkelig lækker køleløsning til Barebonefolket!!
Moderator
Tilføjet: 05-01-2005 14:54:09
Svar/Indlæg:
7881/1165
#37: Fordi jeg hadder kobber. Det er tungt og og knækker mine pcb'er når jeg går rundt med maskinen :l Og så meget bedre yder kobberen heller ikke. Jeg ofre gerne 2grader for nogle ekstra gram (60gram=en ericsson T600) og så er der en lille besparelse oveni! ;) På min cpu-køler sparede jeg 400g i forhol til kobber-modellen plus lidt klejner, og måske tabte jeg et par grader, men det går nok:)
Sygt nice clock på rammene taget betragtning af at de små køleprofiler ikke er større. Men ja jeg er da også monster glad for min 7000alcu køler der både køler cpu ram og northbridge 8)
#alle Nogen der ved om køleren også passer til geforce 6600 GT PCI-E, altså ikke AGP... Synes nemlig at Standardkøleren larmer lidt for meget til mig, + Min CPU har allerede CNPS 7700-Alcu Eller hvordan det staves :r ................. :e
før var min oc 430(ocede ikke ram) nu er den 450 ved 47ilde og 71maxload! ved ikke hvad oc temp var med stdkøling i oced tilstand men den var 43c ved idle(350)
så man må sige det er en fed køler - og så larmer den heller ikke så meget!(men nu har jeg også 7blæser i mit vapo-kabi - dog kører de 5v:D)
du skal ikke lægge kørtet i fryseren da nogen har haft dårligt erfaring , hvor kørtet ikke virker mere . jeg har også prøvede den vf på en ultra kørt og desvære var det ikke så løvne . med standart køler som larmer adhel........ var den på 52 idle og oc til 425@465 og 1100@1250 .med zalman var den oppe på 54 og kunne ikke clock en skid . måske er ultra kørt varmer .men den har jeg så byttet til en nv5 med en her på siden . håber den kan lidt mere . har forsøgt flere gange med mindre pasta osv. hjælpede ikke.
jeg så en test hvor de havde den på et 5800Ultra og den holdte sig 38 idle. Jeg får denne VGA køler imorgen og så skal den på mit 9550 så jeg kan oc det lidt mere..!
Tror bare at når man kommer op i 6800 serie eller X800 så er de store Actec Cooling bedre..! jeg køber den, fordi jeg er ikke sikker på om Asus følger reference design af 9550 da deres er med 128bit så ik siker artec colling passer :D
Moderator
Tilføjet: 14-01-2005 08:58:28
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg har sat en VF700-alcu på mit 6600GT. Jeg har sænket støjniveauet betydeligt. Temperaturen er faldet fra 48grader idle til 41grader. Så jeg er kun tilfreds!
saa nu har jeg faaet vf700-cu paa mit asus 6800 gt (den billige med 128ram) og der sidder den saadan nogen lunde. Og nej den kan ikke vaere inden for siderne i min shuttle, saa jeg skal til at modde lidt mere paa det stakkels kabinet. Jeg kan dog ikke forstaa at jeg kan dreje koeleren fra side til side efter jeg har monteret den. Vil naesten tro at det er en fejl eller? naar den koerer paa 5v siger den saa absolut INGEN ting, har ikke lige faaet proevet ved de 12v endnu. Det eneste minus med de 5v er at varmen er steget 3 grader i forhold til standard koeleren, fra 48 til 51. ramne bliver dog paa 38 grader. Dette er idle skal det lige siges, er det alt for hoejt?
Moderator
Tilføjet: 15-01-2005 13:40:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
12volt.... den er ihvertfald hørbar :00 Ej den er absolut ikke stille ved 12volt, og larmer ca. ligeså meget som min stock-6600GT-køler. Men den køler tilgengæld væsentlig bedre end den, ved det støjniveau!
Men man kan vel ikke kun sætte den på enten 5v el. 12v? Kan man ikke justere den mellem 5v og 12v?
Har p.t en ATI silencer 3, og hvis den zalman gfx køler kun giver et boost på få grader, så er den ikke det værd som et skift. Så jeg ved ikke rigtig om jeg skulle prøve at købe den og montere den.
ok...tror at den ligger på samme niveau som min ATI silencer 3 hvad angår db og køling (måske 1-4 grader lavere med zalman) Så jeg tror bare at jeg beholder den her ATi silencer 3 :)
Kunne godt være at man skulle skifte fra den org IceQ(blæser varm luft ind i kabi) køler jeg har på nu. Den er også begyndt at larme meget, selv mere end min 7000A-Cu på high!!!!
Men tror lige jeg prøver at sende den til rma, da det er en voldsom forøgelse af støjen. Man kunne jo knap nok hører den før....
#65 jeg mangler også den info... men det tyder på at den ikke gør det bedre end standart køleren så vidt jeg ku læse mig til længere oppe... så jeg tror bare jeg ska ha fundet mig det bedste vandkølehoved til 6800Ultra kort... :e
Jeg ville lige melde tilbage at jeg nu (endelig) har fået sat en Zalman VF700CU fætter på mit kort.
Installationen gik stort set smertefrit, og selvom den på normal mode larmer lidt mindre end stock køler, holder den GPU'en 5 grader køligere ved idle, og 9 grader mindre ved load. Ambient er faldet 5-6 grader.
Mit max stabile clock er gået fra ca.: Core 420, Memory 926 til Core 470, Memory 926 :e Coren er fuldkommen stabil ved denne hastighed, og jeg scorer nu 12731 3dmark03 :r (før 12496).
Har også monteret sådan en fætter på mit 6600GT AGP. Før var min load temp 75 grader nu er den 55 Idel var 39 nu er den 30 og ambient fald også en del! Og dette er vel og mærke med blæseren på low, skal dog siges at jeg har monteret den på en fanmate 2 så jeg kan styre v mere frit (selvom den nu aligevel kører på min, men har da muligheden for at skruge op uden at skulle åbne kabi eller pille fan fra mens de kører!)
Mit oc er steget en del, skal siges at jeg ikke har haft tid til at selv teste det hele i gennem, da jeg er til lan, men Driverene mener at det optimale oc er, 606mhz / 1.11ghz før var det 584mhz / 1.07ghz, så det er jo ikke så skidt på LOW. Ram kan sikkert tage mere men skal have det testet, da de vist bare falder i ydelse i stedet for at lave grafik fejl!)