Nforce4 værd at vente på?

Diverse d.  11. december. 2004, skrevet af Audane
Vist: 274 gange.

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 18:09:06
Svar/Indlæg:
461/31
Jeg har altid haft Intel cpu i de maskiner jeg har haft, men har på det seneste meget kraftigt overvejet at skifte til AMD at flere forskellige årsager ( strømforbrug af en prescott er efterhånden større end ydelsen)
Så jeg har kigget og læst lidt om de forskellige boards og cpu's, og er kommet til at tænke på om det kan betale sig at vente på Nforce4 boards...
Den største ændring er vel at de kører med PCI-ekspres grafikkort ikke? Der skal stadig bruges DDR-ram og de gamle PCI-slots er der vel stadig til lydkort osv?

Et par spørgsmål, som jeg håber folk vil være behjælpelige med :)

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 18:48:03
Svar/Indlæg:
1304/117
På nForce4 er der PCI-E, PCI, DDR.

Den største problem for mange er at skifte GFX, men ellers tror jeg selv at nForce4 er værd at "vente på". Den burde vær i butikker før jul!

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:06:19
Svar/Indlæg:
1081/37
tror nu også det er hver at vente på msi board med nforce 4 ser meget lovende ud

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:08:53
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg synes at Asus SLi board er den bedste. Jeg har selv kun haft dårlig erfaringer med MSI.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:13:48
Svar/Indlæg:
1081/37
ja ok skal ikke lave den store diskussion ud af det men jeg har så kun haft bøvl med asus hardware

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:39:51
Svar/Indlæg:
461/31
I stedet for at starte en debat hvorvidt det ene eller det andet er det bedste, som ofte bunder i personlige erfaringer med om hardwaren skulle RMA's eller ej, så vil jeg hellere høre lidt om f.eks. SLI - jeg kender næsten intet til AMD boards og dets funktioner.

Er der nogen der ved om de nye boards kommer med AGP/PCI-lock eller om man skal vente til en 2nd rev. med at få den funktion med?

Dan-Erik

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:42:43
Svar/Indlæg:
180/35
#5 SLI er en form for dual grafikkort. Du har to kort i som renderer hvert deres område af skærmen.

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 19:45:41
Svar/Indlæg:
461/31
Dét har jeg faktisk hørt om.... hvorfor jeg så lige har svedt det ud igen er så lige spørgsmålet.... måske den gode engelske bøf jeg lige har fortæret.... ;) :p

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2004 23:26:49
Svar/Indlæg:
1304/117
Asus A8N-SLi er blevet (pre)reviewet, og det er et udemærkede overclocker med PCI lock. Den eneste forskel mellem nForce 4 Ultra og nForce4 SLi er at SLi har understøttelse for 2 GFX, men ellers er der stadigvæk 20PCIE lanes. Den er hurtigere end nForce3, og er fremtid sikret med PCI-E

Det var ikke mening at starte et OT debat, jeg skulle bare se at hvis du venter på nForce4, at Asus ville nok blive den bedste mulighed. Asus har altid haft udemærkede produkter, og jeg selv har aldrig haft dårlige erfaring med dem.

Lidt mere : http://anandtech.com/cpuchipse...

Håber du får noget ud af det, og ikke kun et OT debat :r

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2004 00:50:51
Svar/Indlæg:
461/31
Meget fin artikel Juliette :) og ja jeg får noget ud af det
Jeg tror jeg venter lidt - og får fat i et Nforce4 når det engang kommer til Danmark ( Ultra versionen - jeg har alligevel ikke råd til 2 stk gf-kort ;) )
Jeg tror også selv at jeg vil have et ASUS-board til den tid, men kommer der noget frem som viser sig at være lige så godt kunne jeg sagtens overtales til at prøve noget andet.
PCI-E er nok vejen frem - i al fald de næste par år, indtil der kommer noget nyt. Tror det bliver et X700XT når der er lidt mere end 1 Nforce4 board at vælge imellem på edbpriser.dk + priserne er faldet bare lidt :)

Jeg tror desværre altid her vil være lidt OT-debat, men så længe det ikke kommer så langt ud at selve meningen med tråden forsvinder i glemslen tåger gør det mig ikke noget. Det er dog altid bedre at bede om "god ro og orden" :p i tide fremfor for sent :D