Min bios "fucker"

Diverse d.  13. december. 2004, skrevet af System
Vist: 134 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-12-2004 15:41:52
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey allesammen jeg tror at mit chipset eller min bios er kaput..

det hele startede med artifacts og alt muligt lagg .. så jeg var jo sikker på at det var mit graffikkort... da det var Hver gang jeg gik ind i et spil eller et program ( noget som krævede grafisk arbejde )... f.eks HL² det kan jeg max ha kørende i 5 min så går min com NED! direkte!.. og lidt efter rebooter den.. det samme med film... men et mindre grafisk krævende spil som f.eks worms den allerførste version, den krævede jo ikke så meget grafisk arbejde og derfor gik der længere tid inden min com gik ned... altså. den freezer først og derefter er det variabelt imellem tiderne den rebooter på. min skærm den slukker også... og tænder igen.. en form for "opdatering" .. men nogle gange forbliver den slukket.. så skal jeg til at trykke på "on-off" knappen på min skærm 2 gange før den vil tænde igen... jeg var jo helt sikker på at det var mit graffikkort der var noget galt med.. men det er jo helt koldt (har Zalman Zm80D-HP køling på) .. og så prøvede jeg at underglocke det .. så gik der også lidt mer tid inden den lavede "reboot-nummeret" igen.. så jeg havde pisse neder indtil for 2 min siden da jeg fandt ud af at min chipsetkøler (som er passiv) var omkring de 60-70 grader.. det lyder jo ikke optimalt.. også de andre "ram-chipset-ting" som er på mit mobo er ligeså varme.. så jeg tror sq at det er mit mobo der er noget galt med.. ( jeg har godtnok brændt nogle ram af pga. for høj fsb .. og sådan noget.. skulle jo se hvad de kunne komme op på) .. men sådan noget som Internet Explorer går det sq fin fin med.. så er det intet problem.. det skal lige siges at jeg har VAPOCHILL køling på min CPU men tror sq ikke de gør noget.. og den får også nok strøm.. har jeg tjekket.. mit graffikkort er et Aopen ti4200 link :
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
mit mobo er et MSI K7N2 Delta-L link : http://www.edbpriser.dk/Listpr...
skal jeg virkelig fortsætte med at underclocke min com så den bliver ved med at køre bare lidt stabilt.. eller hvad skal jeg gøre..
er der nogle af jer "KLOGE-HOVEDER" som evt. kan komme med et bud på hvad der er galt.. ?

det vil virkelig hjælpe mig MEGET

På Forhånd tak :)

ps: her er et link til sådan det ser ud når jeg går ind i min bios:

Fucked?

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 15:47:38
Svar/Indlæg:
4338/142
Dit chipset er ALT for varmt - har samme mobo (dog med SATA, Delta ILSR) og min chipset temp ligger på ca. 33 grader.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 15:55:12
Svar/Indlæg:
4338/142

Der er køler på mit chipset ja, men stadig bør dit chipset ikke blive over 50-55 grader. Når jeg slukker min blæser, bliver mit højst 46 grader.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 16:00:30
Svar/Indlæg:
4338/142

Ved ikke om det decideret er en fejl, prøv at pille chipset-køleren af og se om der overhovedet er kontakt imellem den og chipsettet. De tidlige N-force 2 chipset er konkave i formen, hvilket hindrer optimal kontakt - problemet kan løses med lidt forsigtig slibning, eller påførsel af bedre kølepasta ;)

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2004 16:12:06
Svar/Indlæg:
2959/206
#0 - har du nogle kabinet blæsere ?:( :00