#11 > Yup, det er primært pga. kølingen at det ikke nytter at give Northwoods og EE flere volt. På luftkøling får jeg f.eks. absolut intet ud af at give mere end ca. 1.6V på min P4 EE, tværtimod.
De forskellige steppings af Northwood har opført sig forskelligt, jeg havde en B0 stepping 2.26 som kørte fint med 1.90V @ ~3 Ghz på en Swiftech køleprofil med Delta blæser. Den lever stadigvæk i bedste velgående. Min første 1.8/400 NW lever også endnu, omend den ikke ligefrem clocker godt længere, den er røget på pension i mine forældres pc, men kører fint @ 1.8 Ghz.
De nyere steppings Northwood jeg har prøvet med både Vapochill og Mach II har jeg ikke fået noget ud af at give over ca. 1.75V, måske nogle enkelte Mhz ekstra til bench, men intet i 24/7 stabilt oc.
Min EE opfører sig lidt anderledes med mach II GT kan jeg komme op til omkring 1.85V og få noget ud af det, herover er kølingen tydeligvis problemet. Og ja køling kan sagtens være et problem selv om kølehovedet og cpu'en er langt under 0°C.