#8 > Jeg er sikker på at den godt kan clockes til mere end 3.6, også på luft, men når det skal være helt stille og pakket ind i noisekiller kit, så er det nok omtrent maksimum. Vil dog tro at man godt kunne køre en 3.7-3.8 Ghz med en "ordentlig" blæser på profilen og et kabinet med god gennemstrømning. I åbent kabinet ligger den kun på 59°C på et Abit IC7-G bundkort under dual prime (begge tests med max. heat/power). Mit mål var at den skulle clockes til ~3.6 fordi det kunne gøres stort set uden at røre Vcore, hvorfor varmeudviklingen kan holdes nede. 3.7 kræver i alt fald en del mere Vcore, og måske også en anden blæser, jeg har haft den på 3.7 ved stort set default Vcore (1.41V), men den var ikke 100% stabil, og med mit støj-frie projekt i sigte prøvede jeg ikke at give den mere Vcore.
Når den er i det noisekiller isolerede kabinettet er max load temp ca. 71°C iflg. Abit / MBM, men selv efter 6 timers dual prime er der ingen throttling.
Men man skal jo nemlig også være sikker på at skidtet ikke throttler, og det gør de Prescott's altså hurtigere end man tror. Jeg har set flere 3.4 og 3.6 Prescotts, der pga. varme har throtlet under load ved standard hastighed og Vcore. I den forbindelse er det også sjovt at se en Prescott throttle vildt på Asus bundkort hvor cpu temp er omkring 65°C iflg. Asus probe, og kører den fint uden at throttle på Abit når cpu temp er oppe omkring 75°C.... :e