" Og når du har ladet den blive 55-56 grader ( hvilket er smertegrænsen ), så er det klart den ikke gider mere.. "
Det virker lidt som grebet ud af den blå luft på mig. Jeg synes mange gange folk herinde prædiker deres egen personlige temperatur grænser. Jeg synes det var bedre at man tog udgangspunkt i det producenterne har sat som grænse. Og en Athlon XP barton (hvad jeg går udfra det er), kan sagtens tåle at køre med en load temperatur på 55 grader.
Jeg har set det som er meget værre. Min far har en Athlon XP thoroughbred, som i flere år har kørt med en load temperatur på 70 grader, og en idle temperatur på 50 grader, fordi han ikke gider at skifte box-køleren ud.
Når folk anbefaler temperatur-grænser, så synes jeg det er god skik at argumentere for hvorfor man anbefaler den givne temperatur. Er det ens egen smertegrænse ? Er det den grænse producenten har opgivet ?
Derudover er der efterhånden så mange bundkort som måler forkert, at det kan være svært at vide hvad temperaturen reelt er. En god tommelfingerrel må vel være at sålænge systemet er stabilit, så er temperaturen ikke for høj. Det er spørgerens system så ikke. Men ustabilitet behøver jo ikke være CPU relateret. 55 grader er ihvertfald ikke for meget efter min mening. Ikke når vi snakker om athlon XP barton.