Hvis du skulle købe..

Diverse d.  15. december. 2004, skrevet af Emp2K
Vist: 174 gange.

Emp2K
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2004 10:02:15
Svar/Indlæg:
84/10
hvis du skulle købe en komplet computer, med alt fra ram til skærm.. dvs alt. hardware.... og du havde ca. 10-15k at gøre godt med...

mit behov er spil,musik,film....

hvad ville i købe i mit tilfælde..??

på forhånd tak til i af jer, som vil bruge tid på at hjælpe mig :e

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2004 10:10:43
Svar/Indlæg:
10398/435
AMD A64 3200+
Asus A8V
6800GT
Ballistix PC3200 1gb
Hitachi 7k250 160gb
Cooler Master Cavalier 1
Nec 3500A
BenQ FP937s 12ms 19"
Chill-Innohejca500w

Der er for ca 13000 kr.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2004 10:13:29
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Først en god kontorstol (hvis ikke jeg havde en i forvejen :e), for jeg ville komme til at sidde længe foran sådan en.

Dernæst ville jeg tage et kig på markedet, over spændende ting og sager.

Man kan få rigtig meget computer for 10-15K.

Dog er der to-tre ting der er rimelig essentielle:
1: Godt kabinet. Det er lækkert at se på, og kvaliteten er også derefter
2: En god stabil strømforsyning
3: En rigtig lækker skærm

Så er der nogle andre ting du kan gå ud fra, hvor noget af det er ergonomi og det andet er design. Hvis jeg havde kr. 10-15.000,- ville jeg lægge kr. 5.000,- "til side" til skærm og lidt andre godter.

Hvid den skal bruges til spil, musik og film, hvoraf de to sidste kun er "nydelse". Dvs. du redigerer ikke osv. Så vil en AMD Athlon64 passe dig udemærket. Men laver du seriøs 3D (animation i.e.), musik (redigering) og film (redigering), så skal du nok kigge efter en Intel.

Forskellen er dog så lille, at den i sidste ende må komme ud på et personligt valg.

Men prøv at læse lidt på nettet. Diverse tests af CPU'er, grafikkort og bundkort. Hvis du er til seriøs lyd, skal du gå efter et high-end, og ikke bare nøjes med on-board. Det samme med grafikkort. Hvis du laver seriøs videoredigering, så skal du gerne finde dig et kort med 256Mb RAM.

Men som sagt: Du kommer langt for 10-15K. Men du er begrænset, i og med, at vi taler om en komplet PC.

Umiddelbart ville mit første forslag til dig være, at købe en mærkevare-PC som f.eks. en Dell, læse op på stoffet, og løbende opgradere. Der sker SÅ meget på markedet lige nu, at skulle man kunne danne sig et overblik, ville man blive totalt rundforvirret :00

Dvs. Du køber dig f.eks. en Dell (som for øvrigt ser rigtig pæne ud), sætter et federe grafikkort i, nogle bedre (flere) harddiske, lidt mere RAM.

Men du får det hele med en "færdig-PC".

Det er svært at rådgive folk "som dig", i og med, at man ikke bare kan slynge en masse hardware ud, uden at du/I vil blive totalt forvirret, medmindre du/I kender en del til det i forvejen :)

Men jeg ville vælge:
AMD64 el. Intel Pentium4 (>3,00 GHz)
1Gb RAM
mVidia Geforce 6800GT (256Mb udgaven)
Audigy2-lydkort
Min. 17" TFT
Helst TO harddiske. En til system, og en til data (spil, film, musik etc.)
Tastatur og mus, efter eget valg
Et par gode desktop-højttalere og et par gode hørebøffer, gerne med mikrofon
Optisk drev, med mulighed for brænding af DVD'er.