Overclocker
Tilføjet:
15-12-2004 22:00:32
Svar/Indlæg:
104/17
jeg sidder og arbejder med en maskine beståendene af
abit AV8 , 3500 winchester , 2 x 512 mb mushkin pc3200 , 2 x 120gb maxtor SATA Raid 0.
jeg samlede det hele og det startede pænt op, bios var så en nyere udgave så den genkednte min 90nm winchester.
jeg indstallere raid og sætter det til raid 0.
jeg indstallere windows XP pro og så skal jeg lige igang med nogle driver. Jeg smider net stikket i, intet sker, jeg går ud fra det er chipsæt der skal indstalleres og smider medfølgene mobo cd i cd-rom og venter lidt. Intet sker. Jeg har haft rigtig underlige tilfælde med det cd-drev før og lukker computeren og smider et andet cd-rom drev i istedet. starter, bios melder god MEN! mens den så begynder at godkende "pool data" kommer der lige 3 rækker blå pixels på skræmen hvor efter den slukker.
Nu kan jeg ikke starte skidtet, den melder en milion af bip koder, men mest hypppigt en kort - kort - kort -kort hurtigtig efter hinanden.
Jeg prøver alle Dimm slots med en eller 2 blok ram i men intet hjælper, skræmen acktivere ikke længere.
spg. er så?
Er mit mobo dødt?
Kunne det være at compen pludselig har opdaget den ikke kender 90nm cpu'er og så vil have en 130nm og opdatere bios inden jeg kan komme vider?
Hva skal jeg gøre?x(
plzzz nogen der kan hjælpe, modtog et deffekt Mobo igår og var rigligt til jeg lå søvnløs helel natten af raseri. :x
**UPDATE**
Jeg har målt lidt temps rundt på boardet. intet er over 35grader.
har prøvet med andre ram i som er 100% funktionelle
Displayed på board melder oftest fejl 41 (står ikke hva den skyldes i manual)
**Update**
Har resat bios
**Update**
Kan det passe at der evt er en fjel i bios versionen som gør at den kun giver 1,4volt Vcore, standart? dermed kan jeg jo ikke starte min cpu op og har jo nok bare været heldig at den kørte en times tid inden..