Hvorfor alle de enslydende indlæg?

Om siden d.  16. december. 2004, skrevet af System
Vist: 436 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2004 09:00:09
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Syns alle der benytter forummer bare smider et indlæg for hver lille problem de har, folk vil gerne svare for venlighedens skyld, men mange forummer bla det jeg selv af mod for og de andre jeg benytter bliver overdænget med enslydende indlæg som folk kunne ha brugt en lille søgning på, da der går en masse viden tabt i forskellige indlæg, og lige de spørgsmål man havde ventet på dukker måske slet ikk op, men kan være besvaret før og flere gange...

http://www.overclocking.dk/for...

Det kan så debateres ved siden af det indlæg der, for det kræver ligeledes en go søgefunktion, men et ord er ikk altid nok, man skal forsøge sig med forskellige ord som passer på det emne man søger svar på, pga stavefejl, mængden af enslydende indlæg osv, behøver ikk være søgefunktionens fejl man ikk finder det svar man har brug for, kræver os en vis sans for sund fornuft.
Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 10:53:09
Svar/Indlæg:
830/15
Dette emne har været oppe mange gange, brug evt. søgefunktion inden du spørger om noget der har været oppe mange gange før....... :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 10:57:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
HaHaHaHa :e :e :e :e :e :e

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 11:00:25
Svar/Indlæg:
722/35
He he.... :00 :e

Jamen er det ikke herligt at folk gerne hjælper og svarer, selv om det er et spørgsmål eller emne der har været taget op mange gange før. Hvis det ikke var tilfældet, ville siden her da ikke være så populær som den er, og måske i stedet blive til en sådan en lille lukket kreds, hvor nye og nysgerrige folk som er intereseret i overclocking m.m. ikke havde en chance, og dermed ville stå tilbage med et dårligt indtryk af overclocking.dk ......hvilket ville være ufortjent. ;)

DiRtBaG

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2004 11:24:19
Svar/Indlæg:
99/16
Jeg ville også mene at http://www.justfuckinggoogleit... ville hjælpe;)
Der findes jo et hav af gode sites der ude, som kan hjælpe. Det er udemærket at få hjælp herinde fra, men indimellem kan der stilles spørgsmål ved folks viden. Derfor mener jeg da helt klart at folk burde google først og så komme med deres spørgsmål, istedet for at få alt serveret på et sølvfad.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2004 11:26:29
Svar/Indlæg:
322/30
Jeg vil da gi #3 helt ret, det kan da godt være at der er mange der stiller de samme spørgsmål, men sådan er det vel.
Personligt har jeg ikke noget imod at skulle svare på samme spørgsmål en gang imellem.

Terle

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2004 11:37:08
Svar/Indlæg:
145/36
#4 hmmm....det er på en måde fuldstændig rigtigt, og fuldstændigt tåbeligt.

hvem skal bestemme hvad der er gode spørgsmål, og hvad der er dårlige.

jeg mener, at jeg er glad for at drage nytte af de oc-hajer der findes herinde, men det sker da også, at jeg spørger om noget tilsyneladende åndsvagt, men for mig er det måske ikke så åndsvagt. man skal vel også vide, hvad det er man skal lede efter på google.

så derfor, i hvilken grad af common knowledge skal man henvise til google, og hvornår er spørgsmålet legalt?

Det gode ved de tråde med "dumme" spørgsmål må vel være, at vi kan vælge ikke, at svare på dem.

Disse spørgsmål bliver som regel også afklaret med 3-4 svar i en tråd, og den er hurtigt ude af listen på forsiden.

jeg ser ikke noget problem i det, men fordi jeg har valgt det ikke er noget problem for mig.

#1 😉 cool

#3 enig

mvh
terle

glædelig jul og godt nytår

Anton

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2004 11:54:44
Svar/Indlæg:
444/97
0#
Jeg må indrømme at jeg er MEGEt træt af alle de folk som bliver ved med at lave indlæg som 0# har!
Og man kan da sige at det her er den værste måde at "tabe" "viden" på :x
Jeg har da også lavet indlæg som hvis jeg nu søgte på google vil kunne finde et svar efter nogle timer... Men jeg syntes måske det er bedre at diskutere det, der kunne måske være flere holdninger eller meninger (hvis det altså ikke er et spørgsmål med ét svar)

Men det er så bare min mening... :r

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 12:36:28
Svar/Indlæg:
6624/113
#8 - Det er jeg skam ganske enig i.

Jeg har heller ikke noget imod at besvare de samme spørgsmål igen og igen. Det smarte ved forums, er at man bare kan vælge at tie stille, i det øjeblik man ikke gider DET mere. :D

Anton

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2004 12:59:56
Svar/Indlæg:
444/97
9#
Lige mine ord! ;)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 13:24:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
I agree :e

Jeg er en af dem som stiller et spørgsmål som nemt kan have været stillet før. Det sker dig at jeg søger efter lignende først (her på siden).

Men ellers opretter jeg en tråd, og bliver der svaret er det fordi der er nogle der gider. Jeg tror nu ikke jeg får svar af nogle som ikke gider svare :00 :e

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 13:46:42
Svar/Indlæg:
3329/182
So do I Slud-mon ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 14:10:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Enighed herfra :D 8)

Zulu_ugh

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 14:27:17
Svar/Indlæg:
397/31
Er enig med #0 i at mange af indlæggene ikke har en skid med OC at gøre, men bare handler om at få en standard maskine til at køre standard programmer ved standard hastighed - og at mange af dem kunne løses af brugeren selv,- hvis vedkommende da gad at søge lidt.
Evt en rubrik kun med "hjælp til it. søges" - så kan de hjælpsomme hjælpe derinde og antal af OC relevante tråde kan koncentreres lidt.

Personligt mangler jeg til tider mulighed for at søge i folks profiler. Jeg har de ram, den cpu og det bundkort. Hvad har andre med samme setup opnået og under hvilke forudsætninger ?
Det kunne være en hjælp for mig at bare kigge lidt på andres hardware-sammensætninger og måske hive et par gode ideer til at indsnævre fejlmulighederne i OC's ædle kunst.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2004 15:51:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Det er netop "problemet". Det er ikke længere en "kunst" at eje computer eller for den sags skyld overclocke. Det er allemandseje, og det tror jeg ikke ændrer sig.

Overclocking.dk vil aldrig blive den samme som den var engang. Det siger jeg ikke med skam eller savn i stemmen, men fordi, at tingene ændrer sig, og "vi" må bare følge med 8)

Vær du blot glad for, at ved at svare på nogle "dumme spørgsmål" er med til at reducere mængden af bliver-vildledt-af-diverse-åndssvage-butiks-tingester-i-f.eks.-Fona folk ;)