Intego, Simon (Simon Da Silva)...kender i dem

Hyggehjørnet d.  19. december. 2004, skrevet af ZyberNeo
Vist: 512 gange.

ZyberNeo

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 00:44:30
Svar/Indlæg:
354/52
Har efterhånden handlet rigtig meget her på overclocking.dk og hol.dk og stort set alle mine handler er gået godt, indtil her på det sidste hvor jeg har haft 3 uheldige oplevelser...

1. Intego søgte en P4 FSB533 her på overclocking og jeg havde en han kunne købe, vi aftalte så at han skulle smide pengene ind på min konto og jeg ville så sende cpu'en til ham, eftersom jeg altid har kunnet stole på folk og ikke har haft problemer sendte jeg ham cpu'en, men pengene gik aldrig ind og da jeg kontaktede ham forklarede han at han havde glemt det og hurtigst muligt ville få dem sat ind og han fik så mine bank-oplysninger IGEN.
En uge efter var pengene stadig ikke gået ind og jeg kontaktede ham nu igen, men uden held.

2. Simon ville bytte nogle TwinMOS PC4000 ram til nogle PC3200 ram og det havde jeg så til at ligge, jeg så så her på overclocking at han havde stillet spørgsmål om ramene og havde haft dem til salg men ikke havde fået dem solgt så gik ud fra han var til at stole på, vi snakkede om det på msn og eftersom ram'ene sad i han com ville han gerne have jeg sendte mine først, måske lidt dumt af mig nu, men man må jo stole på folk (gør det aldrig igen, i hvert fald ikke her på oc og hol!) Jeg har så prøvet at kontakte ham igen og igen, men han er ikke på msn (går ud fra han har blokket mig, eftersom jeg blev ved med at spørge efter mine ram!)

Hvis der er nogen der kender dem og kan sige at jeg ikke har noget at være nervøs for så vil jeg blive glad, men lige nu tror jeg sgu aldrig jeg ser mine ram eller penge:(

Til Simon og Intego kan jeg kun sige: kom med en god forklaring...

foo

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 15:45:00
Svar/Indlæg:
1685/240
ja det er beklageligt at det sker, men vi ser det gang på gang på gang at folk ikke holder ord. Der er desværre ikke noget du kan gøre andet end håbe på at de får ondt af dig og sender det dig alligevel.

Hvorfor du sendte den P4 inden du fik penge har jeg godt nok meget svært ved at se, men man skal nok blive pisset på en gang før man finder ud af hvor meget man skal passe på.

Her på OC hører vi desværre alt for tit om disse sager, set i forhold til hvor meget der købes/sælges her på siden så er det ikke særlig mange - selvom det er alt, alt, alt for mange.

Som du selv siger så tror jeg heller aldrig du ser nogen penge elelr komponenter igen, og der er desværre intet at gøre...

\\foo`

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 17:35:21
Svar/Indlæg:
2959/206
Well, det er da bare dejligt at vi får at vide hvem vi ikke skal handle med... og at deres navne kommer ud gør bare at de får svært ved at sælge/handle.. :)

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 18:56:19
Svar/Indlæg:
835/72
Ja jeg kan kun sige at "jeg fatter ikke folk er så dumme"

Undskyld min kommentar hvis den er nedværdigende.

Når jeg handler med private er det enten face to face eller på efterkrav. jeg ville kunne bytte HW hvis jeg stod face to face med den anden.

det er simple regler hvor man næsten er sikker på ikke at blive snydt.

Håber for dig #0 at du er heldig og få dine ram og penge.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 22:41:55
Svar/Indlæg:
1685/240
#2 - Ja, men desværre er det ikke alle der finder ud af dette, og dem som er blevet snydt nyder jo ikke rigtig godt af det her.

#3 - ja der er noget om det, men er det i virkeligheden ikke kun den halve sandhed?
At folk blindt stoler på andres reele person er modigt, men at folk kan få sig selv til at snyde andre er da meget ærgeligt. Det gør jo folk mistroiske på alle planer, og det er da slet ikke optimalt.

Ja, sælger er her for naiv, men i bund og grund skulle det han gør jo også kunne lade sig gøre. Desværre er alle ikke ærlige nok til at det kan.

\\foo`

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 23:02:49
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Har du ikke sendt tingene til en adrasse?

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 23:27:40
Svar/Indlæg:
835/72
#4 Ja man burde kunne gøre det men man høre jo gang på gang om folk som er blevet snydt.

Det er grunden til at jeg ikke vil gøre det på anden måde end tidlige sagt.

Jeg syntes det er ærgeligt det skal koste de 50 kroner ekstre men det har den 1% af de handlende som snyder sørget for at det koster.
og det er jo dybtbeklagligt.

Mvh Find

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 11:27:42
Svar/Indlæg:
6052/189
Inden du handler med folk, så få deres personlige oplysninger.

Bed om en addresse og et telefon-nummer, som man normalt ville gøre. Ring til ham senere.. ikke med det samme, så lugter han lunten. Lyt efter om hvad navn han siger når han tager telefonen. "Ja det' Martin.." eller i den dur..

Silent

Skribent
Tilføjet:
20-12-2004 12:24:18
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #7 Det gør han faktisk også ;) har netop handlet med ham for et par dagen siden hvor han spurgte efter adresse tlf nr osv.

Såå hvis man ikke har noget at skjule er det intet problem for mig

ZyberNeo

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 23:18:38
Svar/Indlæg:
354/52
Jaaa jeg har været alt for naiv, men har bare lært at det sker ikke igen! (i hvert fald ikke på denne måde)

har skam deres personlige oplysninger, men enten svarer de ikke tilbage eller også har de blokkeret min msn:(

Problemet med at jeg ikke bare "besøger" dem er at de bor så f*****g langt væk, men måske man skulle samle en 10 mand og så tage på en lille udflugt og få en god tur ud af det samtidit:D

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 03:22:59
Svar/Indlæg:
4337/121
Meld det til politiet da de varer du har sendt har ny pris på over 1000kr stk