Mit Logitech Bluetooth tastatur kan ikke akti

Diverse d.  19. december. 2004, skrevet af SD
Vist: 246 gange.

SD
SD

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 12:54:24
Svar/Indlæg:
31/7
Jeg ved ikke hvad der er galt.

Men jeg kan ikke trykke del for at komme ind i BIOS menuen feks.

Tastaturet bliver først aktiveret efter boot og når jeg ER i windows.

Hvad er der galt??

Nyeste drivers fra logitech er brugt.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 12:57:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
Har oplevet samme problem.

I BIOS kan man enable noget der hedder "USB Keyboard" mener jeg, men det nytter selvfølgelig ikke noget når du ikke kan komme derind.

Har du ikke et PS2 stik på keyboardet, eller en PS2 adapter du kan bruger midlertidigt?

Viper[TKC]

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 13:11:47
Svar/Indlæg:
204/137
Problemet er at du skal boot op første gang for at få aktiveret bluetooth modtageren. Når du så genstarter kan du komme ind i bios. Men du skal trykke del et par gange og helst et lillet stykke tid inden skærmen kommer fordi tastaturet skal først have kontakt med modtageren. Det er ihertfald det jeg har oplevet med mit bluetooth sæt. Jeg har nemlig heller ikke kunne komme ind i bios, indtil jeg fandt denne metode.

SD

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:04:09
Svar/Indlæg:
31/7
Takker begge to. Men usb keyboard er aktiviteret i bios.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:10:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mit diNovo (der var den igen :e :00) har ingen problemer med at virke under POST. Det er så snart Windows begynder at loade den "staller", og kører først igen når det er loadet.

Det er specielt træls ved "valgmuligheder" (F8) og "Diskkontrol".

Måske du bare lige skal prøve at trykke på "kontakt" og derefter 'reset'.

Prøv dét. Jeg har (indtil videre) ikke oplevet det problem du beskriver :)

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:10:52
Svar/Indlæg:
725/128
JEg er gået af med mit DiNovo da jeg syntes det var det vildeste crap med deres bluetooth

Prøv at købe en dongle til 150 kr og se det selv, det kører 500% bedre.

F.eks. hvis man skal have mobil bluetooth til at fungerer med DiNovo er det en pest.

Men en dongle til 150 kr er det en leg.

Og så kan man ikke opgraderer mus når der kommer en lækker MX1000 som den jeg sidder med nu.

Og så skal musen genoplades efter 4 timers fps spil.

CRAP!!!

Men meget meget stilrent og flot, but who cares if it works like crap.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:27:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Investerer man i sådan et sæt, så køber man sgu også nogle ordentlige batterier.

Det er ikke tasturet og musens skyld, at du ikke har sat ordentlige batterier i.

Jeg har en del genopladelige ("BRAVE" og "Univross") som jeg bruger til Lomme-TV, Digital kamera osv.

Der sidder fire i tataturet, to i medie-pad'en og to i musen. Og tro mig. De kører bare. Også i mere end 4 timers intensiv gaming ;) Jeg sætter musen i laderen når jeg går i seng eller er væk fra computeren længe. Så er den frisk når jeg skal bruge den igen.

Installér den nyeste software, så er tlf + bluetooth en leg. Det er sandt at der kan være problemer, men jeg har kun oplevet det med "ældre" telefoner (læs: Da bluetooth var ret nyt).

USB-tingesten har heller ikke nogen anden videre funktion end at se smart ud. Den fungerer ligesom en dongle. Jeg har ikke haft problemer med min.

Jeg lånte en dongle for ikke så længe siden. Jeg kunne ikke mærke forskel fra dén og så til USB-stationen. Men bare installér den nyeste software (også Windowsopdateringer, SP2 f.eks. - tro det eller ej), og så kører det bare :e

Jeg sidder ved min computer fra jeg kommer hjem, til jeg går i seng. Det er lidt forskelligt, men alt i alt er det i gennemsnit nok ca. 8 timer om dagen. Så jeg kan vist roligt påstå at bruge mit tastatur og mus.

Indtil videre har jeg ikke fortrudt købet. Jeg tog mine forholdsregler (erfaringer fra gammel trådløst hardware) og har ikke oplevet problemer.

Prøv at investere i nogle genopladelige batterier på minimum 2.000mAh. Du vil tydeligt kunne mærke en forskel.

Min mus klagede over mangel på strøm i morges. Men da havde den altså også kørt uafbrudt i tre døgn (med sammenlagt ca. 10 timers pause, hvor den ikke stod i laderen).

Så kom frisk. Giv det lige en chance til, for det er sgu hver en krone værd :D :i

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:31:25
Svar/Indlæg:
1015/47
Altså.. Til en pris af 1700 kr., følger der så ikke batterier med? :00 :p

dusted

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:32:25
Svar/Indlæg:
109/37
"Nyeste drivers fra logitech er brugt. "
Og præcis hvornår regner du selv med at dine drivere bliver loaded ?

Well, prøv at enable USB support i bios (smid et andet kb på spanden og hop derud)

Btw, hvad skal du med bluetooth på dit tastatur ? hvad er der galt med en ledning ? er det så naboen også kan følge med i hvad du trykker ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 16:37:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Jow :00

Men de er SÅ langt under standard af tastatur og mus :e :p

Dem til tastaturet er "bare" nogle alm. Duracell, det samme med medie-pad'en. Til musen er der sådan nogle klamme blå tingester. De røg tilbage i kassen igen. Gider ikke sådan noget bras.

-> #8

Hvem skriver du til ?:( :D

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2004 20:46:21
Svar/Indlæg:
767/119
Skal også lige sige at mit BT Logitech hænger lidt i windows, det må være når det forbinder.. Men når så der er forbindelse kører det som en drøm - ligeledes er der ingen problemer under opstart, virker med det samme..

Jeg sidder som nonig bag min skærm fra jeg får fri til jeg går i seng - og har ALDRIG problemer med batterier - tastaturet kører nu på 5 måned, endda på den medfølgende batterier :e Musen lader jeg næsten hver dag - mere af vane end af behov, har aldrig haft problemer med at den er løbet tør.. Og det med mobiltelefoner - det er da vist bare dig der ikke kunne finde ud af det ;) Har gang i min 5. telefon over BT i øjeblikket - ingen problemer, nogensinde :D