Hjælp til afmontering af grafikkort og cpu kø

Diverse d.  20. december. 2004, skrevet af AVLAndeN
Vist: 234 gange.

AVLAndeN

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2004 20:20:44
Svar/Indlæg:
103/23
Hej jeg fik at vide at mit GFX crashede pga. for høj temp. Nu har jeg så renset køleren på GFXet og på CPUen med støvsuger! men det er ikke grundigt nok. er der nogle der kan finde en guide, elr kan forklare mig det meget detaljerret!!?? altså hvordan man tager GFX ud af AGP porten og hvordan man tager køleren af min P4 3.0 med in a box køler!

På Forhånd Tak AVLAndeN

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 20:24:52
Svar/Indlæg:
567/2
CPU-køleren skal af lige når computeren har været tændt, så den er lidt lun, så sår det nemmest. De klistrer ret meget, og derfor skal d også måske bruge moderat vold. Efter den er kommet af skal den renses for det snask der er på, og derefter have ny pasta og i igen.
GFX skal man bare have alle kabler af, skrue skruen helt bagtil ud af kabinettet og så løfte det lodret op af porten.
pas forresten på med støvsugere, de kan oplade en del statisk elektricitet, som kan dræbe hardware. skile hellere delene ad og rens i lunt vand eventuelt med en bette sæbe i.

Snazz

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 20:26:54
Svar/Indlæg:
185/16
Normalt sidder GFX'et fast til kabinettet med en skrue. Den skal væk og så sidder der højst sandsynlig en AGP-lås bagerst på AGP-porten. Den skal skubbes "løs" og så er det ingen sag at få GFX'et op.

Jeg går ud fra af den er socket 478 du bruger og standart køleren har ligesom 2 "pinde" som skal klikkes op så løsner køleren sig fra den "lås" der sidder i bundkortet. Derefter kan man stille og roligt rokke den fri. Plejer for mig vedkommende at drille lidt...

AVLAndeN

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2004 20:50:55
Svar/Indlæg:
103/23
hmmm. har prøvet nu men er lidt bange for bare at rykke lortet af (cpuen) ahr heller ikke fattet det med mit GFX det er sokkel 478 og GFXet er et ati radeon 9800 pro. har løftet de 2 stænger der gør at kølingen til CPUen er sat i spænd, men er det alt hvad der skal løsnes??

AVLAndeN

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2004 21:22:15
Svar/Indlæg:
103/23
hjælp!!::!!

AVLAndeN

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2004 21:26:29
Svar/Indlæg:
103/23

her er et billede af min CPU-køler

Snazz

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 21:41:57
Svar/Indlæg:
185/16
4# det er alt hva der skal til at løsne CPU'en... Dog er det en god ide at have haft den tændt i et stykke tid... ellers kan den "kølepude" på køleren sidde fast på CPU'en...

GFX'et sidder fast i den AGP port. Der er der længst til højre en lille lås som kun kan klikkes en vej og mener det er nedad... Den vil løsne Den ende af GFX'et længst til højre og hvis du har fjernet skruen til venstre så er det frit...
NB! Husk at fjerne Strømkablet til dit 9800!!

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 22:03:35
Svar/Indlæg:
118/26
Angående din CPU køler:

Der skal lidt vold til. Sidste gang jeg skulle have den af flækkede jeg en negel fordi den af de satans retention clamps snappede da jeg troede den var fri. Til sidst tog jeg en skruetrækker og lirkede lortet af.

Trykkede ned på den, så den går ned og kan pressed ud, derefter skruetrækker ind og hiv den af.

Det ser ud til at virke bedst hvis man tager dem krydset, altså, når man har taget 1 hjørje af tager man det hjørne der er modsat i X form.

Gav det mening?

AVLAndeN

Overclocker
Tilføjet:
21-12-2004 13:10:27
Svar/Indlæg:
103/23
ja det gjorde det, har taget mit GFX ud, men prøver med CPUen i dag elr i morgen, TAKK