Shg og Rma?

Hyggehjørnet d.  20. december. 2004, skrevet af MO
Vist: 554 gange.

MO
#0
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
20-12-2004 22:58:17
Svar/Indlæg:
567/286
Min stakkels fatter har lige haft hans matched pair corsair til rma hos shg da den ene blok var begyndt at fejle.

Idag modtog han så et andet sæt ram, med en anden type heatspreadere på og det hele, hvilket også er okay da han accepterede at få et lignende eller bedre produkt istedet (en lille rubrik der skal krydses af). Problemet er bare at det var i en brudt emballage og at den ene stang ikke virker.

Det lugter for mig meget af noget med at prøve at sende rma varer til andre kunder for at se om de bider på.

Han har efterhånden handlet for hvad der ligger på den rigtige side af 20.000 kr ved den biks, og jeg synes fandme det er dårlig smag.

Selvom det er småting så koster portoen sku da alligevel også 42.50 kr for ham pr gang.

Jeg plejer ellers også selv at handle der da det ligger forholdsvist tæt på mig, men det skal da lige til revidering hvis dette er noget der sker ofte :l

Er der nogen der har oplevet noget lignende med shg? var så det korte af det lange


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 23:13:19
Svar/Indlæg:
4263/107
Bare søg, han er (desværre) ikke den første. Deres service på det område kunne godt trænge til en kørlig hånd :x



The_Dare_Devil
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 23:17:47
Svar/Indlæg:
422/58
#0 - Alle kan lave fejl, og da SHG er en af de største Internetbutikker kan de ikke undgå at lave småfejl... Man skal bare gøre dem opmærksomme - De har IMO kanon godt service, man alle kan jo begå en bummert.. ;)
Hvis du skriver en mail til dem, vil de sikkert godt betale portoen, når den ene stang ikke virker.. ;)



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 23:30:52
Svar/Indlæg:
2959/206
#1 - Så'n er det ved alle.. Jeg fik fx mit mobo tilbage efter en dag...
Da jeg SELV havde fejlflashet BIOS.. (Skrev det var mig selv..)

Men dagen efter det var afleveret fik jeg mail om at bundkortet var bytten, og jeg ville have det dagen efter... (det fik jeg også..) og alle kabler osv er der.. Selv klistermærker (Altså det var et helt nyt board...)



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2004 23:43:37
Svar/Indlæg:
4263/107
#3

Det drejer sig om at de videresælger en defekt vare for pokker :o

Håber f*ndme ikke at det er sådan ved alle :x



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 01:06:18
Svar/Indlæg:
6624/113
Min erfaring med shg er helt kanon.

Jeg købte et Abit KV8 Pro 1.1 med dankort online.

Ved levering, opdager jeg at mærkaten for det første ikke er brudt, men at bundkortet var så anløbent at jeg ikke ville turde starte min maskine med det. Det lignede et fejlagtigt voltmod og der var omfattende fugtskader - ir og loddeklatter.
Det betyder at Abit er synderen her.

Jeg gjorde shg opmærksom på fejlene, tog billeder af det, og fik derefter besked på at sende det retur. 2 dage senere modtog jeg et fejlfrit nyt bundkort, som virker 100% som det skal.

Der var på intet tidspunkt tegn på mistillid eller andet fra deres side - jeg kunne jo lige så godt have prøvet at tage røven på dem - og det at de stoler på deres kunder er i mine øjne en væsentlig kvalitet.

Kun ros herfra, for professionel behandling af min retursag.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-12-2004 12:08:20
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg fik også et 8kda3+ tilbage fra rma hvor jeg ikke fik kassen med.. Men det var nyere rev., og det virkede perfekt :D
Kan bare ikke se hvorfor de ikke gav mig kassen med.. ville de have powerpacken selv ? :P

Har dog ikke RMA´et noget hos shg endnu, men synes det er et fedt sted at handle :)



MullE2
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2004 16:27:07
Svar/Indlæg:
541/22
Har kun haft gode afaringer med shg men har hørt andre steder hvor folk har være udstat for det du har.

Brændte engang mit 6800gt af med ild røg og det hele. Lave en rma skrev det var oc,et som ind i helvede. Men fik alligevel et nyt 2-3 dage efter. Er næsten evig taknemlig da jeg kun havde nyt mit første 6800gt i 11 dage.



Flæsketarzan
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2004 18:12:07
Svar/Indlæg:
201/72
SHG.dk er en fuckinglortebutik, har ikke andet end dårlige erfaringer med den kamel biks x(



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2004 18:22:32
Svar/Indlæg:
287/41
Har også handlet en del ved dem, og servicen har somreglt været i ok,,, MEN,,, Deres RMA sutter !!!,,, sååhh det sagt !,, har selv haft probs med RMA, og en af mine m8's har også haft gevaldigt meget bøvl med hensyn til RMA hos dem,,,,

Fatter dem ikke, har hørt om en del der bare har fået nyt, selvom shg slet ikke behøvede at sende nyt til dem,,, men har også hørt om mange som har haft en fandens masse besvær, eller bare er blevet behandlet dårligt...


SHG.dk er en god butik på alle punkter, BORTSET fra deres RMA afdelingen,,,, Men det er self kun ud fra mine erfaringer at det ser sådan ud ;)



jackthesniper
 
Overclocker
Tilføjet:
21-12-2004 21:25:53
Svar/Indlæg:
49/9
DE fuckede min pc til 15000 op så den fik de sgu tilbage....



#11
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 09:38:11
Svar/Indlæg:
567/286
Tak for svarene... det lyder sku trist at det ikke er en engangsforestilling :(

2# Det kan vel næsten ikke være en fejl at sende et brugt og defekt produkt afsted?



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 14:43:16
Svar/Indlæg:
3329/182
Har et par gange modtaget produkter som andre har sendt tilbage til shg.dk, hvor garantimærker var brudt.

Det endte med at jeg fik et Abit IC7-Max3 som var defekt ved modtagelse - det blev sendt ind til RMA i håb om at jeg havde et nyt et par dage efter, men under CEBIT er det ikke nemt at få ordnet noget og der gik omkring 14 dage før jeg fik det igen med svar om at det var testet ok det virkede.

Man bander lidt og tænker WTF og smider kortet til sit hardware endnu en gang - lånte i midlertid også en kammarats P4 maskine til at teste alle tingene denne gang og jeg kom ikke til andet end at det Abit kort var dødt og det blev derfor sendt ind endnu en gang og kom retur med påtale om at det virkede fint.

Efter denne tur følte jeg mig så trampet på at jeg en fredag morgen valgte at pjække fra mit studie og tage rejsen fra det nordlige nordjylland ned til shg.dk i Aarhus, hvor man skal kæmpe sig igennem 30 minutters kø hvor kun en ekspedient laver noget mens en anden bare sidder ved disken uden at lave noget eller ønsker at hjælpe til - nåh det var et sidespring.

Men jeg kommer til og forklare min sag og at jeg meget gerne vil se dem få kortet til at fungere og jeg bliver i den sag sat i forbindelse med ham der sidst har tjekket mit kort og han sætter den fornødne hardware i kortet og han får ikke så meget som en linje POST på skærmen og kortet bliver erklæret defekt og jeg får et nyt.

Det går omkring 2 uger eller sådan noget i den stil - hvor det går skide godt for mig - men en dag kommer der en underlig tråd herinde på oc.dk - en eller anden har været uheldig og få et Abit IC7-Max3 med mærker og brudt garanti nøjagtig magen til det jeg har fået og minsanten om det ikke kom fra shg.dk :l

[Edit] Min post nr. 3600 8)



#13
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 17:49:17
Svar/Indlæg:
567/286
#12 jamen så er taktikken vel rimelig klar... man sender sit defekte hardware ind, de afsender noget andet som de ved er defekt, man modtager det og sender det selvfølgelig tilbage. De kan så sende en et lignende produkt der virker og kræve 500 kr i gebyr for at kontrollere et virkende produkt og man kan reelt ikke bevise at det ikke er sandt...

hvis det sker for min far tager jeg sku ind og råber højt.. jeg kan bare ikke ha sådan noget... det må sku da hjælpe lidt på ens argumentation at man skriver artikler for et sted der hedder "hardware-test". Hvis ikke, er det vel lige før det er en sag for en eller anden klageinstans hvis man kan samle utilfredse kunder nok.



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 18:51:41
Svar/Indlæg:
287/41
GG, tror sq ikke at det bliver noget problem at skrabe folk sammen for at klage over deres RMA, :00



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 10:10:45
Svar/Indlæg:
2175/21
enig har bestilt i tonsvis af udsty fra dem og kun oplevet 1 mobo der var defekt, og efter 4 dage kom der et nyt.......



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2004 10:44:21
Svar/Indlæg:
287/41
Læs evt. hvad der står ?, kan ikke se nogle avis drenge, og heller ingen der har opført sig uforsvarligt ?:(

[Edit] Skal så lige siges at jeg har handlet omkring 10-15 gange før der opstod nogle probs, så har ikke tænkt mig at stoppe med at købe derfra tiltrods for deres suspekte rma håndtering...



#17
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2004 11:22:59
Svar/Indlæg:
567/286
#15
Jeg er 24 år, jeg kan forsikre dig om at min far ikke aner hvordan man overclocker.
Burde han ikke kunne bytte sine ram uden at få et brugt, defekt produkt tilbage?
Han havde mest af alt bare lyst til at beholde rammene og så ikke sætte sin fod i den butik mere, men jeg mener bare at de vinder på den måde og fik ham da også overtalt til at sende det ind igen.

Det er da fint at du aldrig har haft problemer med SHG, og der er der sikkert også mange andre der ikke har, men nu ligger landet altså sådan at der åbenbart også er nogle der rent faktisk har problemer med det sted.

Hold da dine indlæg i en ordentlig tone hvis du vil deltage i debatten, usaglige beskyldninger kommer vi da ingen vejne med.



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2004 11:37:53
Svar/Indlæg:
287/41
Anyway er det sq da også for meget at omkring 1 ud af 4 har probs med deres RMA ??



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 13:41:52
Svar/Indlæg:
3329/182
#15 Jamen så lad mig da grine af dig. Du har da tydeligt ikke læst hvad der står i tråden.

Jeg kan godt lide at du får dig selv til at lyde som en engel der bare tænker WTF når dit bundkort drager mod de evige jagtmarker og derefter bestiller et nyt af egen lomme.

Det er bare synd at sådan noget praller af på vi andre :00

Shg.dk har tydeligvis problemer når der er så mange som har noget at klage over. Jeg er 100% sikker på at mit Max3 bundkort var ristet allerede da jeg fik det og fik det kun bekræftet efter alt mit besvær som jeg desuden gav 400,- i rejsepenge for at få igen, men det lykkedes.
Jeg synes dog det er forrøgt at et firma kan tillade sig at gøre sådanne ting og jeg mener derfor heller ikke de er kompetente til at sælge hardware til mig mere da de senest har leveret en bærbar til mig af mærket SHG Note der larmer så meget at jeg føler det pinligt at have den tændt når man har undervisning i klassen.

Desuden er der 2 andre i klassen der sidder med selv samme model og deres larmer også, men jeg tør sgu ikke sende den ind for jeg får den bare tilbage med anvisning om at den virker fint til trods for at den kan overdøve de fleste flyvemaskiner.

Så lad mig gratulere - du har det fint med shg.dk - grow up - get fun.

Men derfor er det jo ikke altid verden er som den ser ud - for RMA det kan de ikke finde ud af.



Primeradk
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 13:53:50
Svar/Indlæg:
262/84
#0, hrmm min Thermal take PSU kig i stykker og jeg havde krydset samme felt af. Der gik 3 dage så ringede de og sagde den var kaput, om jeg ville have penge, eller en anden model bedre uden merpris. Jeg har dog købt en ny i mellemtiden så sagde nej og bestilte en Maxtor 16mb HD istedet og den sagde han igår kl 18 at han ville sende med det samme og nu via T&T kommer den med aften omdeling.

Jeg betaler diff. og synes nu det var god service. Ved dog ikke om det er fordi det er gennem firma jeg køber det.



luffe2805
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 16:27:51
Svar/Indlæg:
10/2
lige en oplysning:
hvis et firma erkender defekt på indsent rma, skal de godtgøre forsendelses omkostninger, hvis man vel at mærke husker at vedlægge postkvittering.
Det er der sjovt nok ingen firmaer der skriver, i deres ellers nok så omfattende regelsæt for rma



Dream4
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2004 17:50:03
Svar/Indlæg:
184/4
nemlig, lige et link til næste gang i skal sende ting til RMA http://www.forbrug.dk/klage/re...



#23
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2004 13:36:44
Svar/Indlæg:
567/286
Vil lige nævne at det hele endte ok, fatter fik et par virkende ram idag, så det var jo en fin julegave. Selvom han sendte postdanmark notaen på de 2 x 46,50 kr med fik han dem dog ikke, men det er til at leve med :)