Pakker retur med GLS

Diverse d.  21. december. 2004, skrevet af System
Vist: 148 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-12-2004 02:10:57
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Er der nogen her i dette forum, som har bestilt varer hjem enten fra USA eller andre steder, som GLS-Danmark skulle aflevere, men fordi man ikke var hjemme så har de bare sendt pakken retur til afsender, uden at give besked eller lægge en seddel?

Jeg vil gerne høre om det her er et problem som andre er stødt på!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 02:20:13
Svar/Indlæg:
6624/113
De plejer at smide en seddel med at man kan afhente den mellem klokken X og X.

Grunden til det du siger, er at afsenderen har bedt om - og betalt ekstra for returnering, i tilfælde af manglende aflevering. De vil ikke have at deres varer strander i Danmark - kort fortalt. :l

I realiteten, kan de efter amerikansk lovgivning nægte at handle med dig før den merudgift er betalt - og lige netop DET har de gjort dig opmærksom på da du bestilte. Det her kan altså ikke komme som en overraskelse for dig, idet du SKAL gennemlæse de ting du går med til.

Det er blandt andet en af grundene til at jeg handler på det danske marked primært, da den lille prisbesparelse der er, hurtigt er ædt væk på porto eller gebyrer, eller det du har oplevet med GLS.

Surt men sandt.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2004 02:45:22
Svar/Indlæg:
6624/113
Det kunne meget vel være muligheden.

Jeg har da fået pakker 3 gange med GLS fra USA - og jeg boede i rækkehus dengang. Den ene gang var jeg hjemme, men lå og sov sammen med damen. Der brugte ham fyren 20 minutter på at mishandle min dørklokke og rode rundt i min baghave for at se om der var nogen hjemme.

Han var helt stolt af sig selv da jeg søvndrukken og med morgenhår, åbnede døren og skulle skrive under. :D

Med andre ord, er min erfaring at de gør en hel del for at få den afleveret, men det kan jo være der er nogen der har oplevet det modsatte. Dog må du nok væbne dig med tålmodighed angående svar - bare til imorgen. ;)

Jeg er ihvertfald den der er øffet i seng nu. :D