Superbruger
Tilføjet:
21-12-2004 23:06:47
Svar/Indlæg:
118/26
Ok OC'ere. Jeg har en plan om at efter julen og nytåret vil jeg muligvis opgradere mit system. Det er ikke skidt som sådan, men det kunne sikkert godt bruge en overhaling. Det kommer dybest set an på om World of WarCraft kører flydende i 1280*1024(960).
AMD er så vidt jeg kan forstå igen bedst i forhold til pris/ydelse og derfor satser jeg igen på AMD fremfor Intel. AMD fans, skuf mig ikke :)
En ting er RAM, jeg forstår at man kan køre nForce med dual channel eller bare singel channel, er der nogen mærkbar forskel. Eks, dual med 2x256 eller en almindelig 512 stick.
Planen er at holde det inden for 3000 hvis det er muligt for bundkort + cpu + ram såfremt der er nødvendigt. Ellers kan jeg genbruge mine nuværende RAM hvilket jeg ville være glad for.
Bundkortet må gerne have PCI-E da det ser ud til at være fremtiden, og så kan man jo ligeså godt få det med det samme. Er især grundet grafikkort, 6600GT er billigere i PCI-E end AGP :/
Jeg kan også godt lide stilhed, så hvis nogen har forslag til en god luftkøler til en AMD Athlon64 må i gerne sige til. Jeg har ikke tænkt mig at OC, beklager, men jeg vil gern ehave et system der yder godt men samtidig lyder af så lidt som muligt. Hader larm.
Jeg har ikke selv kigget på noget da jeg er en hat til det nu om stunder, mine ikke pc relaterede studier æder for meget tid til at jeg kan holde mig opdateret. I gamle dage sad jeg på mit arbejde og læste løs :)
Så Bundkort med PCI-E(Måske SLI, tror dog ikke jeg ville anvende det alligevel, 2xGFX = dyrt :p )
AMD Athlon64 CPU
Eventuelt RAM.
Åh ja, self SATA, har IDE disk nu, menvil have en SATA. Nogle gode forslag til en stille SATA disk? Segate Barracuda V skulle være godt, mem har hørt fugle synge om at Hitachi er gode.