Elendigt kort? Defekt ved ankomst.

Diverse d.  22. december. 2004, skrevet af Submail
Vist: 510 gange.

Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 07:41:12
Svar/Indlæg:
133/43
Hej.....

Har lige fået mit NYE GeCube X800pro VIVO, i går.....

1. Åbner spændt den lille pakke (med forsegling intakt)
2. Ser til min store undring at, forseglingen på den antistatiske pose er TOTAL i smader og at pakkens indhold flyder rundt (ødelagt pap holder) Hmmmmm......
3. NÅÅÅ, sætter spændt det nye kort i maskinen.......
4. Starter Svi.. op..... Tror lige at køleren på kortet er hoppet af, det larmer som en bobcat under op start.
5. Billedet starter op....NEDTUR.... KÆMPE grov kornet skræm, som bliver til lilla og blå skræm med fede streger ned i gennem det hele....
6. kommer ind i windows og køre 3DMARK03..... score 8014.... ?:( er det ikke lidt i underkanten?????

Syntes fan.... det er for ringe......

Sender kortet retur i dag med det samme..... og nu til mit spørgsmål....

HVILKET 6800GT SKAL JEG SÅ KØBE?????

POV / MSI / LEADTEK / GIGABYTE / AOPEN / ASUS / GAINWARD

Nu skal jeg sgu have noget der køre........ og jeg SKAL have det imorgen.......

Er der nogle der kan give et hint til et fedt kort og et kick på opleveren, så vil jeg sgu blive glad 🙂

KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 07:45:10
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg har et Club-3D 6800GT 256MB, og det fik jeg får 3048, og jeg får ca. 11000 points i 3Dmarks 2003., og dette ved standard settings.



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 07:47:28
Svar/Indlæg:
133/43
#1 ok, men kigger man på diverse test. ligger X800 på CA. 9500/10,000 i score......

http://www20.graphics.tomshard... _2003



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 08:27:42
Svar/Indlæg:
133/43
UPS... erlige blivet tilbudt et CLUB3D X800XT VIVO til 3600,- er dette kort ikke KLART bedre end FX6800GT????



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 08:41:44
Svar/Indlæg:
2192/67
Ja klart...Forskellen på XT Vivo og Pro Vivo er at XT har 16 pipes. Det har Pro vivo ikke uden at man har flashet det. Det lyder da som om at du har fået er kort om er brugt.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:07:05
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er da bare at få byttet det kort du har startet med at købe - til et NYT magen til.

Du har fået et kort en ANDEN person har ombyttet. Det er faktisk det samme du vil gøre nu, i stedet for at tage diskussionen med dem.
Med alt held, kommer du til at betale for både porto frem og tilbage - en teknikertime, og så sidder du stadig med det samme grafikkort som de ikke vil bytte fordi du greb sagen forkert an. Hvis der er funky grafik, er det jo tydeligvis defekt - og DET skal du sige i stedet for bare at returnere det. Når de får det kort retur og tester det, så får du skylden for at have gjort det defekt. Så lige pludselig er www.hvad_det_nu_er_for_en_HW_b... synderen fordi du dummer dig, selvom du fra start har retten på din side.

Så sig det til dem som det er - at du har fået en ombyttet vare som tydeligvis er defekt, og at du gerne ser de sender et NYT kort i stedet for et der er ombyttet.

Sender du det bare retur som det er, så inkriminerer du dig selv. Tænk over det. :00



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:15:32
Svar/Indlæg:
4120/115
#0
Er du sikker på du har brugt de korrekte drivere? De Radeon drivere der ligger som std. i WinXP er buggy!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:19:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Syn's også at du lige skulle tage og tænke dig om TO gange inden du laver sådan et stunt.

Man når altid (læs: som regel) meget længere med dialog. Og jeg ved, at de fleste anstændige forrretninger er villige til at gå i dialog, så længe man taler pænt til hinanden.

Det er ikke så forbandet svært. Så i stedet for at lege sur æble og bare smide tingene i hovedet på dem, så grib tingene sagligt an. Der er ikke andet for...

- en anden ting:

Det er sgu en ret spaß tendens. Når folk får et kort der tydeligvis er noget i vejen med, fra forretningens side, så er de med det samme villige til at "konvertere" til den modsatte... producent.

Dén fatter jeg simpelthen ikke.

Det er jo hverken ATis eller nVidias skyld, at der sidder nogle bøvhoveder af en forretningsdrivende og sælger deres produkter. Så tænk over det en anden gang.

Har du et problem med forretningen, så handl et andet sted. Men lad være med at sende aben videre til ATi eller nVidia. For det er ikke deres skyld ;)



mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:30:21
Svar/Indlæg:
3746/627
der er vel 14 dages returret.
Det ville jeg da benytte mig af hvis jeg var dig.
Du kan jo bare vedlægge en lille seddel om hvad der er galt.




kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:40:21
Svar/Indlæg:
722/35
#0

Lyt til #5+#7 og drop det der fordrukne sludder om hvad den "korrekte 3Dmark03 score" skulle have været. :00



Dream4
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:44:22
Svar/Indlæg:
184/4
#8 læs #5



Djake
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 12:52:29
Svar/Indlæg:
418/10
#0 En skam at du har været så uheldig med dit Gecube.

Er selv mere end tilfreds med mit eget. Det er moddet til XT PE og clocker ret godt.



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 13:01:18
Svar/Indlæg:
715/51
At de lagerfolk der arbejder på stedet er (undksyld ordvalg) en flok mongoler på speed, og kaster om sig med ting uden at vide en skid om indpakning, behandling og forsendelse er gods er ikke producentens skyld.

Som #7 siger, jeg fatter bjælde af at folk skifter mærke, fordi det er en flok "efter skole arbejde"-unger der har haft med dit kort at gøre.

Hvis det viser sig at være en i forvejen defekt vare de har sendt.. så send det tilbage med den forklarring, og kræv et nyt.. mener faktisk du kan kræve de erstatter forsendelse også, pga fejlsending.

Så spænd lige hjelmen, afmonter tudefjæs og drag derefter i krig efter et kort der er iorden.



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 13:04:37
Svar/Indlæg:
133/43
#7 nu er det jo ikke lige første gang at dette sker med den samme biks... og jeg smider ikke aben på ATI eller NVIDIA. jeg smider en KÆMPE ABE TIL GECUBE.....

Og nu er det sådan at denne biks ikke har andet end GECUBE....



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 13:07:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Så få et nyt GeCube kort, for det er ikke GeCube der har fucket noget op - fat det nu.

Det er den pågældende HW biks eller en af de klaphatte der sender GFX retur efter at have fejlflashet dem.

Og når det kort kommer retur, opfatter de dig som "en af de klaphatte...." hvis ikke du passer på hvad du fortæller dem og hvordan du griber det an.



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 13:34:54
Svar/Indlæg:
133/43
#14 SÅ SÅ SÅ... læs nu teksten ikke.

1. kortet er defekt. SLUT
2. kortet er brugt. det kan forretningen ikke gøre noget ved, da GECUBE´S GARANTI FORSEGLING IKKE ER BRUDT... divs. at GECUBE har sendt min forretning et brugt kort... det er da surt for slutbrugeren....

Jeg snakker sgu altid pænt til folk og firmaet refundere min penge inkl. porto det klader jeg sgu service....

Har så bestilt et X800XT VIVO istedet for.... det er vel ok... det er sgu mine penge.... 🙂



#16
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 13:46:32
Svar/Indlæg:
3746/627
Selv om kortet er defekt.
Kan man vel stadig benytte sig af 14 dages returretten?
Man behøver vel ikke lave en RMA sag ud af det, hvis man ikke ønsker at modtage et nyt kort




#17
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 14:12:22
Svar/Indlæg:
3640/1231
At et defekt kort giver 8000 i 3dmark 03 har jeg lidt svært ved at tro. Mit X800@XT PE scorer kun 11000 i '01, men det er den maskine jeg kører med lige nu der ikke er verdens hurtigste.

Kig lige lidt på dine drivere, eller prøv med et andet mobo før du påstår kortet er i stykker.



#18
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 14:14:14
Svar/Indlæg:
3640/1231
16 > så smider man jo sorteper videre til næste køber der vil have sådan et kort. Hvis du bare siger at du vil benytte dig af de 14 dages returret, ryger kortet tilbage på hylden, og ud til næste køber... Lidt en ond cirkel.

Lidt sørgeligt, men der er faktisk mange der laver det stunt, og det er fandme både fejt og svagt! x(



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 14:25:18
Svar/Indlæg:
133/43
Har lige snakket med en systemtekniker, der siger at kortet er defekt, da det laver lilla/blå/grå skærme inden den starter windows op.... han siger at det sikkert snart går ned. så det er da dejligt at høre, at de gerne vil give pengene retur 🙂

#17 alle driver er up to date.....



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-12-2004 14:55:46
Svar/Indlæg:
15982/637
#19: det vaqr da fint ! så bare send det RMA og når de har fået det sender de dig bare et helt nyt !. Det gjorde shg.dk ved mig og der gik ikke engang 1 uge for hele "bytte handlen".



#21
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 14:57:09
Svar/Indlæg:
3746/627
#18
Jeg mener da de tester kortet ved retur-retten!

Som jeg skrev kan man jo skrive at der er noget galt.
Men det jeg mener er at der er jo ingen grund til at vente på et nyt kort hvis man ikke ønsker kortet alligevel.



#22
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 15:05:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
#21 > Misforstod dig måske, det er bare en kedelig tendens der er opstået.

Ved ikke om nogen tester varerne ved bytteretten, men jeg ved at nogle IKKE gør.
Det burde jo så heller ikke være nødvendigt ;)

#19 > Lækkert nok ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 17:43:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Delta

Godt at I fandt ud af det :)



Submail
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2004 18:35:53
Svar/Indlæg:
133/43
Jeg har lige fået denne besked fra firmaet, her er et lille udsnit:

RMA nr.: 73931, hvis kortet indsendes helt komplet, og vi konstaterer fejlen, bliver det krediteret.

Det lyder sgu lækkert...

Nu glæder man sig igen til imorgen, hvor mit X800XT VIVO kommer, hvis de ikke er alt forsinket nede i TULOV PAKKECENTER

GOD JUL TIL JER ALLESAMMEN!!!!!!
:e :e