bob.dk, Chef med nosser.

Hyggehjørnet d.  22. december. 2004, skrevet af LaMer
Vist: 668 gange.

LaMer
 
Overclocker
Tilføjet:
22-12-2004 19:22:00
Svar/Indlæg:
104/17
Jeg kunne ikke vente på at få tilsendt et mobo og valgte derfor at handle hos den lokale bob.dk (på trods af dårlige erfaringer).

YES! så var det bare hjem og samle det hele. Alt samlet, men maskinene startede bare ikke. hmm prøved med andre komponenter men intet hjalp. Tilbage i butikken, sendte mit kort til RMA og kunne så ikke få et nyt så jeg købte bare et nyt nu jeg var der.

YES! nu skulle jeg bare starte maskinen med det nye kort.
Satans den lavede fejl i bios efter win install og kortet var dødt.

Til RMA med kortet jeg ville så ikke købe et nyt kort, så jeg valgte at vente, ekspidienten sagde også der max ville gå 1-2 dage så det gik nok.

6dage(idag) efter ringer jeg til bob.dk og spørge om jeg kan få en status på mine kort og om jeg snart kan få et nyt?
et øjeblik svarer personen og jeg kan høre ham snakke med teknikeren ibaggrunden, teknikeren svarer at han ikke har kigget på kortene for de har ingen socket 939 cpu'er liggende. Det svar er manden i telefonen yderst utilfreds med og råber, at det kan da ikke passe.

Han vender tilbage til mig og melder at han er ked af at måtte melde at en så åndsvag situation er opstået at de ikke har flere socket 939 cpu'er, så de kan først teste dem i januar når de får nye hjem.

Det er jeg bestemt ikke tilfreds med og brokker mig, manden i tlf er frygelig ked af det, pludselig sprøger han om jeg kunne komme med min egen cpu? jeg siger så at jeg vil være med hvis de skal arbejde med min cpu.

Jeg forslår at hvis jeg kommer om 20min om vi så lige kunne få testet de boards, hmm han mumler lidt og jeg kan høre han snakker lige med teknikern igen, han spørger om han kan teste de boards hvis jeg kommmer om 20 min.

Teknikere svarer at han har masser at lave, og ikke lige kan overskue det. Manden jeg snakker med siger til teknikeren at det skal han sgu da have styr på, og sprøger teknikeren om jeg kan komme eller ej? teknikkeren mumler lidt og så får jeg en besked fra manden om jeg bare kan komme, så vi kan få løst det problem hurtigt. Jeg skal bare henvende mig i butikken og sige jeg har aftale med CHEFEN.

Haha syntes sgu det var sjovt, ham chefen var rigtig flink og hjælpsom. Teknikeren derimod var en være kage, (glemte at sætte strøm til cpu køler da han testede første kort, så måtte jeg lige hjælpe ham lidt der).

Men Hvis nogen har problemer med bob så bare sig i vil snakke med chefen han er 4nice :e

foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 20:05:48
Svar/Indlæg:
1685/240
Det er da altid noget at på trods af en yderst uheldig situation med 2 fail-kort, at du stadig kan se noget positivt i en butik...

Fed historie egentlig, personligt må jeg sige at jeg aldrig har haft problemer med bob, og jeg syntes de yder en god service, eller, det gjorde de den gang jeg havde fail på et stykke hardware...

\\foo`



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-12-2004 21:07:02
Svar/Indlæg:
15982/637
Hehe kender det godt ! Har snakket med "bossen" engang da der gik alt for lang tid (3uger) inden jeg fik mine 256mb pc2100 ram rma. Han kunne godt se det var galt så han spurgte om jeg i stedet kunne bruge en twinmos 512mb pc2100 stang for en merpris på 100kr. Det sagde jeg da ja til og så fik jeg den stang.



MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2004 21:19:38
Svar/Indlæg:
2602/173
Har osse handlet 1 gang med bob.dk, og ingen problemer der med fragt eller noget, (som mange nævner.) Det eneste minus der er ved dem, er at de er simpelthen ikke til at få fat i! Hverken tlf eller email.

Jeg brugte 5 timer på at ringe til dem en eftermiddag, og beskeden lød bare, "Alle vores servicemedarbejdere er desværre optaget, prøv senere eller send en mail til os på service@bob.dk, og derefter ligger den på.

Man bliver lidt irreteret når man har haft en RMA sag, hvor de faktisk har fået kontonummer og req. nummer, hvor pengene stadig ikke er sat ind.

Federe blev det ikke da man vidste der lå et 6800GT fra pov på posthuset og ventede, som osse snart skulle afhentes. Blev så nød til at ringe til deres salgs-afdeling, i håb om at der var liv. Der var så liv efter nogle forsøg, og jeg fortalte ham om situationen, og han sagde at jeg skulle ligge en mail til deres salgs-mail, pga. den bliver tjekket hele tiden, hvorimod service mailen kun bliver tjekket 1 gang om dagen.

Men men, i alt forvirret modtager jeg en mail næste dag om at mine penge er overført :) hurra for det.

God jul og godt nytår ;)



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 01:05:32
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg har handlet der mange gange face2face og det gør jeg ikke igen hvis jeg kan undgå det.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 05:12:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Har oplevet noget lign.

Handlede grafikkort hos *host* rekvalme :00 *host* og dette kort døde under "mystiske omstændigheder".

Uni stod for døren og jeg manglede seriøst et grafikkort. Jeg mailede frem og tilbage med en meget sød kvindlig (jeg er åbenbart god til det med kvinder :00) salgsassistent (eller noget) og jeg blev ved med at bearbejde hende.

Hun forsøgte det bedste hun havde lært, og blev ved med at fortælle mig, at det desværre ikke umiddelbart kunne lade sig gøre at ombytte kortet alá promte.

Dertil blev jeg "anmasende" og hun stillede mig allernådigst om til sin chef. Hun havde åbenbart været meget vægelsindet, og havde (meget flinkt) sat ham ind i situationen.

Jeg fik straks oprette korrospondance med førnævnte chef-tingeling, og enden på det hele var et splinternyt grafikkort dagen efter.

Det er i mange tilfælde et spørgsmål om dialog. Og man kan lige så godt blive ved indtil man er "tilfreds". Jeg snakker ikke om, at man SKAL være træls at snakke med. Men man kan lige så godt tale pænt med personen (i dette tilfælde e-maile) i den anden ende.

Som det fremgår, så fik jeg et nyt grafikkort ud af det. Og en god snak.

Så du er bestemt ikke den eneste der har oplevet god service.

Jeg har, desværre, også oplevet det modsatte. Men jeg handler "fast" ved to-tre internetfirmaer, og har altid fået en god dialog ud af en rigtig træls situation.

Jeg er af den overbevisning, at viser man intellekt og snilde, så får man hvad man vil. Sælgere og teknikere kan være nok så dumme. Men der er som regel en fornuftig administration bag.

Så *thumbs up* herfra. Og tillykke med dit nye hardware ;)

PS.: Tror vistnok at jeg fik fyret en medarbejder fra *host* rekvalme *host*. Men så kunne det dumme svin også lære det. Man ta'r ikke røven på kunderne (læs: Mig! :e), og slet ikke sin chef...



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
23-12-2004 10:45:52
Svar/Indlæg:
5039/109
# Det lyder som et godt jule eventyr. Fint du kunne lære teknikeren noget.

Jeg plejer kun at handle et sted på nettet, og dem er jeg yderst tilfreds med. Jeg har så heller ikke prøvet at have en RMA sag endnu. Jeg kan ikke sende min f*cked up skærm til RMA, da jeg har malet den. Ellers havde jeg haft en RMA sag.

Jeg har haft et par RMA sager på arbejde, men det kan slet ikke sammenlignes, da det er et firma der sender noget ind. Og der er de nærmest nød til at behandle folk ordentligt.

--> NoNig
Er du nu også så god til det med kvinder?

Ej, det' gas

God jul her fra Bornholm :e