CoolerMaster Hyper 6, spørgsmål.

Luftkøling d.  23. december. 2004, skrevet af KillerFrog
Vist: 295 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 09:17:42
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg skal nu til at skifte min aldrene SLK 947-U ud med Cooler Master Hyper 6, og dertil har jeg lige et spørgsmål.

Er det klogest at sætte 2 blæsere på, således at en blæser som sidder mod ram-siden, den blæser luft ind i lamellerne, og på den anden side en tilsvarende der suger luften ud.

Og grunden til dette, er at på den side hvor eg gerne vil suge luften ud, sidder der i forvejen 2 blæsere i min Tt kabinet, der suger luften ud, vil det så ikke hjælpe lidt på gennemstrømningen af luft.!!

Begynder ikke på monteringen, får jeg har et fornuftigt svar herfra. :)

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 09:30:30
Svar/Indlæg:
1321/45
Det giver god mening ;)

To blæsere er bedre end én, og når du arbejder med luftretningen, kan det jo ikke gå helt galt.

Hvad med dine mosfets? Er der nogen luftcirkulation henover dem? (Standard luftkøling, vinkelret på moboet plejer jo at give noget)

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 11:02:19
Svar/Indlæg:
1950/230
Ja, jeg har heatsinks på dem, og en lille P3 køler på NB.

Men nu er det monteret, og det har hjulpet meget på mine temp.

Denne maskine kører Folidng@Home konstant, jeg har havde før en ThermalRight SLK 947-U som køler, men en 120mm Pabst, og sådan var temp ved fuld load.

Idel: 31°C
Max. op til 59°C ( Som var grunden til den nye )

Nu er den startet op med den nye Hyper 6, og har kørt Folding@Home i ca. 10 minutter, og mine temp er nu:

Idle: 28°C
Max. 41°C

Selv om jeg læste en del kritik og ros af denne køler, både med montering og lignende, kan jeg kun sige at det har sænket min Max med ca. 18°C.

Og dette med kun 2 blæser monteret, jeg vil lige lade den køre en time, og så vil jeg forsøge at montere endnu en 80 mm.

Så jeg er fuld ud tilfreds med købet. ;)