Epi^zepto -> Tak for din tegning, den var meget illustrativ.
Det du siger omkring at der skal være så lidt luft som muligt for at køle bedst, det kan jeg ikke rigtig få til at passe i vores tilfælde. Du skriver også at en fryser bliver mere økonomisk jo flere madvare der er i, og det kan jeg godt følge dig i. Vi snakker bare forbi hinanden.
Det jeg tror at du mener det er at hvis man tager en fyldt fryser, og måler hvor meget strøm den bruger, set i forhold til en tom en, så vil det være bedst med den fyldte. Men hvis du, som vi skal, have den med til LAN´s hvor den skal køle det hele ned igen og igen, vil det svare til at du sammenlignede hvilken fryser der først kom ned på -18 grader, den med madvare, som først skal fryse alle madvarene ned, eller den tomme fryser, så ville der her være meget stor forskel.
Det jeg mener det er at uafhængig hvor meget luft der er i, så skal vi have kølet de 8 sodavand (husk at vand er meget svære at køle ned end luft), så hurtigt som muligt, samt at hvis køleren er i gang, og man bytter de 8 sodavand ud med 8 nye, så skal den kunne udnytte kulden fra før (enten ved en vandbeholder, metalplade, eller andet) så den nu i løbet af meget kort tid har kølet de nye sodavand ned...
Mvh Tz