Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 17:17:03
Svar/Indlæg:
168/22
Hejsa,
En lidt foruroligende oplevelse..
Har netop nedgraderet maskinparken til det mest nødvendige, deriblandt min primære maskine (se signatur/profil).
Kørte egentligt udemærket. Men 4.46Ghz er for lidt - ville meget gerne ramme de 5Ghz, og købte derfor en Cel D 2.93Ghz, der skulle have lidt tæsk. Op til 4.6Ghz gik det fint - kun 1.5v og stabilt i MemTest86 i 20+ mins. Men da jeg prøvede 4.7, begyndte tingene at gå galt...
Fejl i MemTest86 efter 7 mins. Nåja, mere vcore! Indtil jeg ramte de 1.65v som er mit personlige max. for hvad jeg vil udsætte en Prescott for, men den gav stadig fejl. Imens den testede, arbejdede jeg så lidt på den bærbare i stuen - lige indtil jeg i baggrunden kunne høre mine SCSI diske spinne op.. dvs. maskinen var rebootet. Da jeg kom ind i værelset var der grafiksmadder på skærmen og maskinen rebootede i en uendelig løkke. Uha, slukke lortet og prøve ved lavere hastighed og vcore.. den bootede! Yes, så prøver vi lige ved det kendte: 4.6 og 1.5v.. stadig grafiksmadder.. Nå, jeg slukkede for det hele og lod tingene køle af. Da jeg efter ti mins startede maskinen op, var der sort skærm.. nada.. Så jeg er bange for, at ristet Pressy ikke er min livret, selvom jeg blev tvagsfodret.
Om lidt smider jeg den gamle 2.53 i igen, og håber på det bedste. Med lidt held er det kun CPU'en der er ristet..