overclocking

Diverse d.  23. december. 2004, skrevet af System
Vist: 120 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
23-12-2004 23:38:12
Svar/Indlæg:
0/11005
Heey drenge.. håber lige i kan hjælpe mig lidt.. har nu sidde og søgt lidt på nettet om overclocking, og vil gerne selv prøve det.. har læst jer oc guide men fatter det stadig ikke..

Har fundet ud af at man kan clokke med Multiplier men det er jo kun hvis man kan flashe med en bios hvor den er åben.. så jeg bliver nød til at clokke med fsb hvor man clokke ram+cpu?

men så har jeg set folk kan clokke deres ram og cpu hver for sig... så man ikke skal clokke begge dele hvis nu ens ram eller cpu ikke kan føle med den clock.... hvordan gør i det? kan man kun det hvis ens Multiplier er åben?

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2004 23:42:56
Svar/Indlæg:
4263/107
Først vil jeg sige: TAK ! :i

Endelig et menenske der har lavet lidt research først .. :00

Dernest: Opret en profil med dit system, så der det sgu lidt nemmere når vi ved hvad du snakker om :)

Sidst: Det du snakker om er memory divider, den kan f. være på 3:5 dvs. dit CPU : RAM MHz forhold er 3:5 :i

Kan det forstås ?

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2004 00:56:11
Svar/Indlæg:
2353/24
Det første du skal gøre er at gå ind på aopens hp og se om der er kommet en bios-opdatering, og hvis der er det så downloader du den, og installerere den evt. vha. et flash program der kan køre i windows da det er langt det nemmeste.

Den anden ting du skal er at finde din manual til dit mobo frem og så finde et sted som fortæller hvor du kan instille AGP:PCI Ratio og RAM divider... det har sikkert et andet navn.