Hej.. har et problem.. har lige sat min ide controller i så den kunne trække min 160 gb hdd.. men da den ikke kunne trække alle 160 gb satte jeg min 120 i den.. og så røg min 160 ellers ned til min anden 120'er som slave.. da jeg bootede i windåse kunne den sagtens finde den på pci ide controleren og min master 120'er men ikke den 160'er som kørte slave sammen med min master 120??? så vil jeg jo prøve om f-disk kan gøre noget ved det men den kan ikke køre in xp?? hvad gør jeg ... hvad kan problemet være??
på de nyere computere der skal hvis du på én kanal kun har en enkelt disk kørende, sætte den til cable select... ved ikke om det måske er det der driller?
Hvis du har 2 diske siddene på den samme kanal (samme kabel), så SKAL den ene stå til Master og den anden til Slave, det dur ikke hvis én af dem står til CableSelect! Det er kun hvis du kun har én enhed på kablet!
Hmm... jeg er også noget forivirret. Virkede det du ville prøve nu her? Hvis ikke, kan du så ikke skrive en lidt mere udførlig beskrivelse af problemet, og hvad du har prøvet?
ok...problemet er at min comp ikke vil finde min 160 hard disk som sidder på samme kanal som min master 120 hvilken min comp godt vil finde.. min 160 står til slave.. jeg har prøvet at gå in i administration og der kan den heller ikke finde den.. bios finder den heller ikke .. hvis jeg sætter den på min pci ide cintroler kan den heller ike finde den da de kun understøtter 120 gb diske og nedefter.. der er liv i 160'eren da den bliver varm