SPDIF problemer på laptop

Diverse d.  24. december. 2004, skrevet af Micker
Vist: 162 gange.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
24-12-2004 14:56:18
Svar/Indlæg:
1012/98
Hej. Min storebror sidder med et problem. Han har købt en SHG notebook og der skulle ha en SPDIF udgang (det står der da ihvertdfald på den). Når vi tager et jackstik med 2 phono ender på og sætter det ind i coax indgangen på min receiver sker der intet. Den påstår at der kun kommer analog signal ind.

På computeren er avanceret indstillinger for lyden grå, man kan ikke komme ind og vælge Digital output only. Men i WinDVD kan man godt vælge digital output only :l Men ligemeget hvad jeg gør kommer der kun analog lyd ud fra computeren.

Er der nogen der sidder med nogle tricks???? Vi kunne virkelig godt tænke os at få det til at virke.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2004 15:07:55
Svar/Indlæg:
4120/115
øhhh.... har i sat stikket i den digitale indgång på receiveren? Såvidt jeg husker ligger det digitale signal på højre kanal (R/rød/right) når du bruger et 3,5mm-2RCA kabel...

Du skal desuden nok heller ikke indstille udgangen inde i powerdvd, men nok i selve kontrol panelet for lydkortet! på de onboard AC97 lydkort, kan man ofte ændre en normal analog udgang til digital (S/PDIF)!

Micker

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2004 16:08:11
Svar/Indlæg:
1012/98
Jep jeg har sat både rød og hvid i coax 1 og coax 2 på receiveren så der må da komme noget i en af dem.
Som jeg skriver kan man Ikke indstille udgangen i kontrolpanelet da den er grå (altså ikke mulig at slå til).

Nogen der har en løsning?

Jeg har gjort det på min egen computer men den har alm coax udgang i stedet for et 3,5 mm jackstik.