Jeg har lige fået en NEC 3500A og smidt den i dyret og sat jumperen i midten ligesom den sad i det forrige drev... Så kommer problemet bare: Jeg kan ikke se drevene i bios og ej heller i windows... Skal siges at begge drev self. får strøm... Men nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal sætte den jumper i NEC'en så det kører fint?
Jeg ville sætte begge jumbere til CS (Cable Select), på den måde er det kablet der bestemmer hvad der er hvad, og du undgår konflikter. Den enhed der så sidder på "enden" af kablet bliver master, og den der sidder i midten bliver slave.
Prøv at sætte den til master og den anden til slave. Lad evt masteren sidde sidst på kablet. Har selv rodet lidt frem og tilbage med et lignende problem, - pludselig var den der! (Det er ikke specielt NEC drevet der er problemet).
Oki... Har bare kigget på toppen af de 2 drev, men kunne ikke lige finde hvornår den var master og slave.... Hvor skal jumperen stå for at vælge cable select? Tror sq bare jeg smutter i seng nu og kigger på det i morgen :)
Nummer 1 vil være at sætte de 2 brændre på hver sit kabel....giver bedre perfomance og stabilitet. Sæt jumperen som master...og sæt så drevet yderst på kablet. Så skulle alle dine problemer være løst.