Det er kedeligt at folk udtaler sig om noget de tydeligtvis ikke har forstand på.
Man kan ikke bruge et varmeelement fra en bil, man skal bruge en kondensator som det nu engang hedder (trykket er efter min mening rimeligt hæftigt, næsten 20 bar hvis man kører med R404a), bruger man et varmelement risikerer man at miste fyldningen hele tiden da den højst sandsynligt vil være utæt ved det tryk.
Man kan godt gøre det passivt, køleskabe er jo som regel passive.
Hvis det er direct die skal kompressoren køre hele tiden medmindre man vil have en cpu der svinger imellem -20C og 90C, når anlægget er stoppet tager det lidt tid før trykket er udlignet nok til at det kan starte igen.
Larmen er afhængig af størrelsen på kompressoren, hvis man vælger en lille kompressor kan den stort set ikke høres, men ydelsen er jo heller ikke så stor så.
Et kompressoranlæg virker ved at kompressoren trykker kølemidlet sammen og samtidigt fjernes der varme fra det, det betyder at kølemidlet fortætner og bliver til væske (hvis man ikke fjernede noget varme ville temperaturen på kølemidlet bare stige i takt med trykket). Kølemidlet bliver så på væskeform trykket over i den anden del af anlægget hvor kompressoren suger fra, her er der et meget lavere tryk, det betyder at kølemidlet under disse omgivelser vil koge af og ryge på gasform. Hvis der ikke er nogen belastning på vil kølemidlet efterhånden få kølet fordamperen ned og det vil lige pludseligt være tilpas koldt til at kølemidlet ikke længere koger af, men det er en anden snak.