Hjælp til H20-indkøb

Vandkøling d.  25. december. 2004, skrevet af System
Vist: 333 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
25-12-2004 21:12:51
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg overvejer at investere i vandkøling! men eftersom jeg er ret ny indenfor området, vil jeg gerne ha hjælp til at bestemme hvilket sæt jeg bør købe..

jeg vil ha kølet cpu, chipset og gfx... hvilket sæt er godt?? eller bør jeg selv samle et sæt??

pris-grænsen er meget variabel, men jeg leder ikke efter "et ekstremt godt et" bare sådan et "godt sæt", altså et sæt som er over middel... når alt kommer til stykke, leder jeg efter et sæt som er godt i forhold til prisen! Håber i forstår :)

KrisDK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-12-2004 21:21:25
Svar/Indlæg:
142/12
Asetek er godt til prisen.

Ellers kan du samle et selv ved Coolerkit, Vcore eller en anden vandkølingsshop.



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2004 21:24:28
Svar/Indlæg:
1494/10
Ja Asetek vil være et godt valg når du ikke har prøvet det før og ikke skal have det bedste. Asetek er god kvalitet, men ikke det bedste, men du skal jo også over i en anden prisgruppe hvis du vil have det bedste.



KrisDK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-12-2004 21:34:42
Svar/Indlæg:
142/12
Jeg vil sige, at Asetek yder bedre end det der Poseidon system.

Asetek bliver af mange betragtet som "King of Mid-end" vandkøling. ;)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2004 21:47:00
Svar/Indlæg:
6624/113
Maze4 + slanger + fittings hos www.coolerkit.dk

Andre hoveder hos www.pc-modd.dk

Pro-Core hos www.vcore.dk

Pumpe - det styrer du selv. Jeg ville tage en Eheim 1046.

Asetek er godt nok, men så binder du dig til push-in fittings, og slangerne er stivere end normale slanger med 3/8" ID. Snævre buk kan derfor sagtens blive et problem, i modsætning til dem med 3/8" ID, som selv med PVC kvalitet kan dreje rimeligt skarpt.

Asetek har så den fordel at man ikke skal tænke / opfinde så meget - bare købe sig fattig i indbygningskits og montagebeslag, og så spiller det.

Hvis du vil vide mere, er jeg sikker på at en søgning i dette forum vil give mere end rigeligt med læsestof.



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 00:08:11
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg ville ikke købe asetek selvom du er første gangs køber! Vandkøling er MEGET nemt at arbejde med, hvis man bare tænker sig lidt om og tager sine forbehold! Så derfor ser jeg intet problem i at købe delene "som man ønsker dem".

hvis du skriver dit budget så skal jeg prøve at sætte nogen dele sammen!

Ellers vil jeg anbefale dig at gå efter "mækevare" som: dangerden, aqua-computer, alpha-cool, innoavatek, Eheim, hydor mm. De laver alle rigtig gode ting og, hvis du vælger det kan du ikke gå helt galt i byen..



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 01:18:45
Svar/Indlæg:
3346/81
#6 Og fortæl mig så lige hvor mange OCMHz i kan få ud af f.eks. Dangerden (Mærkevare, det er Asetek vel også?)

Bortset fra mit sure opstød, så er jeg meget enig i at vandkøling pr. dags dato er ganske enkelt at finde ud af - når man lige har fået styr på det med fittings og slanger.

# 0 F.eks. www.vcore.dk er et glimrende sted at hente informationer og hjælp, hvis man som du er ny i business.

Jeg er 100% enig med Sajmon i at du nok skal finde den fornødne info eller hjælp her på sitet, efterhånden som mere specifikke spørgsmål dukker op.

Tomgun



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 08:38:17
Svar/Indlæg:
1015/85
#7

Der er nok ikke mange, eller rigtig nogen MHz at hente i DD fx. fremfor Asetek!

Men jeg synes, at det har flere fordele at vælge selv! FX:
Er det lettere at udvide systemet med flere kølehoveder etc.
Man kan selv bestemme, hvilke dele det skal være!

Desuden synes jeg ikke vandkøling er noget med skifter ud fra dag 1 til dag 2 så derfor mener jeg, at det er smartere at vælge delene selv.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 09:40:49
Svar/Indlæg:
3346/81
#8 - OK, men Asetek består af:

Hydor pumper - kan købes anywhere.
Safe-start relæ - En ren Asetek ting, men den virker.
Black Ice kølere - kan også købes overalt.
CPU køler: To typer
NB køler: 1 type - elendig montage på MB med bøjle
CPU køler: 1 type
Ombygningskit: Hvis ikke de standardtoppe der følger med passer findes der ombytningstoppe.
Reservoir: Ikke verdens mest sexede, men det virker.
Fittings: Push-in

Ergo er det man "binder" sig til to ting:

Push-in fittings
(Reelt kan de demonteres fra lågene, og erstattes af almindelige slangestutse til blød slange)
Kølehovedtype med push fittings.

Forklar mig så lige en gang til hvor den STORE forskel er 🙂

Tomgun



KrisDK
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 09:54:19
Svar/Indlæg:
142/12
#9
Enig med Tomgun.

Han skriver, at han "IKKE leder efter "et ekstremt godt et" bare sådan et "godt sæt", altså et sæt som er over middel... når alt kommer til stykke, leder jeg efter et sæt som er godt i forhold til prisen!".

Ingen tvivl, om at DangerDen, D-TEK, Swiftech osv. er noget af det bedste, men det koster nu også. IMO er Asetek et fint valg, men DD er nu også så småt ved at komme ned i pris, så det er helt sikkert også et fint valg.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 10:00:42
Svar/Indlæg:
3346/81
#8 & #9 - det er ikke fordi jeg er vildt fascineret af Asetek - det der irriterer mig er bemærkninger som mærkevarer, samt manglende argumentation hvorfor man vælger noget fra eller til.

Det bliver til løse postulater der hænger frit i luften - og det synes jeg ikke om.

Og så ikke et ord mere om det fra en gammel morgensur mand der skal have den pukkelryggede på besøg hele dag.

Tomgun



10-4
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2004 10:33:40
Svar/Indlæg:
187/35
jeg kan da prøve at sætte noget sammen til dig