On-chip firewall software.

Diverse d.  26. december. 2004, skrevet af Viper[TKC]
Vist: 301 gange.

Viper[TKC]

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 15:12:30
Svar/Indlæg:
204/137
Nu har jeg endelig fået min Shuttle SN95G5 med n-Force3 ultra. Så vidt jeg har læst er der en on-chip firewall på mb'et, som kan konfigureres med et stykke software. Men hvor finder jeg det software? Det ligger ikke på cd'en og helleler ik til download på shuttles side.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:02:48
Svar/Indlæg:
4657/53
det ligger i bundkorts driveren . ;)
du bliver spurt om du vil indstaller det , når du indstaller driveren.

Firewall dur bare ikke til ret meget , da den virker som en nat firewall.
Det samme som der er i de fleste router.

NPI

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:11:05
Svar/Indlæg:
406/1
#1 enig... men da den ikke trækker nævneværdigt på resten af systemet er det en god dobbeltsikring at have kørende specielt hvis man kører uden NAT router.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:41:40
Svar/Indlæg:
1548/24
#1+2 så den kan reel ikke erstatte en 3 parts software firewall?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:47:52
Svar/Indlæg:
4657/53
#3 Nope ;)

Viper[TKC]

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 17:19:25
Svar/Indlæg:
204/137
#3 #4 : Dette læste jeg et sted på nettet

#quote start:
The NVIDIA Personal Firewall software has features built directly into the chipset that allow it to be more effective and more efficient than other thrid-party software firewalls. Because the NVIDIA firewall is hardware based from the chipset, it loads as soon as the NVIDIA drivers load during the boot process. Other applications must load much later in the process of boot up and this can give certain harmful worms and viruses the extra room they need to be effective against your PC. Also, because NVIDIA both developed the hardware and the software, they have been sure to optimize the software to perform with as little overhead as possible and with as little affect on the networking throughput and CPU usage as possible.
#quote end.

Da skriver de da at den er bedre end andrer 3.parts software firewall fordi den er chip baseret.
Hvad siger i til det?

Kilde : http://www.pcper.com/article.p...

NPI

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 18:57:34
Svar/Indlæg:
406/1
#5 firewallen har da også ganske rigtigt nogen styrker som, deriblandt det at den altid kører, som almindelige tredie parts firewalls ikke kan klare, -men i bund og grund er den konstrueret som en NAT firewall, hvilket også giver den en del svaghedder som gør den på visse punkter kan forbigås. Firewallen er med andre ord stærk og hvis du skulle vælge mellem den og fx win xp SP2 firewallen er det da klart hvilke en man bør vælge, men valget er knap så klart når firewallen står overfor firewalls som fx kerio og sygates produkter. Men nu tvinges vi jo heldigvis helelr ikke til at vælge da du kan køre fx Sygate Personal Firewall samtidigt med Nvidia On-chip Firewall uden mærkbar ydelsesforskel på et system som kun har Sygate firewallen kørende.

Du kan godt "nøjes" med Nvidias firewall, men hvorfor nøjes med den?

(ovenstående er muligvis lidt uklart men jeg er ldit tummelumsk i græskaret lige nu :))

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 19:49:48
Svar/Indlæg:
2870/65
Ja, så er der jo også altid den endegyldig sandhed:

En hardware-box er bedre end et stykke software!

Bare synd at det ikke er lige så billigt....ellers havde det jo været en no-brainer. :e

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 23:52:41
Svar/Indlæg:
4657/53
Der står bare i #5 at NVIDIA Personal Firewall starter op før en software firewall gør når man starter op og at den blokere orme før en software gør.
det passer da sikket også ,men det er stadig en nat firewall så den blokere stadig ikke de porte man har åbnet, som en software fireware gør. og man skal jo ha nogle porte åben for og komme på nettet ,så man kan jo bare ikke lukke dem alle sammen.
så jeg vil sige .
sidder man bag en modem så er den rigtig god sammen med en software firewall.
men sidder man bag en router ,så er der ingen grund til og bruge den,
der er en software firewall nok.

Benz

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 00:26:55
Svar/Indlæg:
434/11
#8 så den blokere stadig ikke de porte man har åbnet, som en software fireware gør.

Dette passer nu ikke helt. Selvom ordet firewall er blevet misbrugt meget, så kan en router snildt blokere for port scans, pings osv - også selvom porten er åben. Faktisk alle routere har den egenskab i dag, og det har som bekendt ikke noget med nat at gøre. Det eneste nat gør, er at sløre din ip - og selvf. det at man kan deles om en 1 ip.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 00:47:36
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg er nu ikke helt enig ,men det er nu også lige meget .
at man kan deles om en ip på wan siden med en router er fordi en router har indbygget en dhcp server på lan siden.
bruger man modem køre med på isp dhcp server og skal så bruge en ip nr pr pc .

Benz

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2004 17:22:01
Svar/Indlæg:
434/11

Det her link skulle så bekræfte mig i det jeg siger:

http://www.webopedia.com/TERM/...