GFX fejl i windows

Diverse d.  26. december. 2004, skrevet af Alco
Vist: 188 gange.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:03:43
Svar/Indlæg:
322/30
Hej

Glædelig Jul allesammen.

Jeg er nu blevet rigtig godt træt af et problem jeg har en gang imellem. Jeg får sådan nogle skrå streger på hele skærmen, de er der en gang i mellem når jeg tænder min comp, de kommer først frem når jeg kommer ind i windows, og kan kun fjernes igen ved at slukke computeren og tænde den igen.

Stregerne kommer også selvom maskinen ikke er overclocket.

Når man så endelig får den startet op uden disse fejl, kører den upåklageligt, der kommer ingen grafikfejl i nogen spil eller benchmarks, så det kan jo næsten ikke være gfx der laver fejl.

Nogen som har oplevet samme fejl?

Se billede i profil.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 16:07:24
Svar/Indlæg:
322/30
Det skal lige siges at den gør det uanset hvilke drivere jeg kører med. Og format C:\ har ikke hjulpet en pind.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
26-12-2004 16:34:37
Svar/Indlæg:
15982/637
Kender det godt selv. Med Catalyst 3.6 fik jeg ofte de streger når windowsXP var læst ind, men efter jeg har lagt Catalyst 4.7 er der nu meget langt imellem det sker, og når det sker er de væk efter en genstart.

Det må være en eller anden software konflikt et sted. Jeg har testet GFX fejlfrit i en anden PC nemlig..

Alco

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2004 20:59:23
Svar/Indlæg:
322/30
Hmm, det kunne være at jeg skulle prøve at smide mit GFX i en kammis comp, for at se om det er softwarens skyld.

Det kunne jo egentlig også være at det hjælper at installere Asus' egne drivere?!?