Ftp server...?

Diverse d.  26. december. 2004, skrevet af System
Vist: 320 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2004 17:17:25
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvordan laver jeg en ftp server så andre kan gå ind på min ip og hente filer fra mig?? ved godt det ikke har noget med hardware at gøre men gider i ikke hjælpe... plz..

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2004 17:37:25
Svar/Indlæg:
4033/364
du opsætter en FTP-server :)

jeg ville f.eks. forslå guildFTP

du kan hente det på

tucows.inet.tele.dk (under Inet->FTPserver vistnok)

Det eneste de skal gøre er at gå ind på i deres browser, eller med en ftpclient (windowscommander olign):

ftp: //brugernavn : kodeord@dit_ipnr : portnr

(der skal ikke være mellemrum, er kun lavet for at der ikke kommer smilies etc)

dit ipnr. kan du finde på www.myip.dk de tre andre ting sætter du op på FTP serveren.. normalt er ftp porten 21.

hvis du kører via en router skal du dog huske at slå NAT til din lokale IP..

NerdALMIGHTY

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2004 18:04:17
Svar/Indlæg:
55/2
Jeg ville forslå BulletProof FTP Server istedet http://www.bpftpserver.com/ den koster godt nok penge, men har også flere funktioner og er imo ligeså nem at sætte op..

Desuden ville jeg for nemheds skyld oprette en konto hos http://www.no-ip.com/ så kan dine venner skrive en adresse der hedder fx. ftp://jimsyboy.no-ip.com istedet for en lang IP ingen kan huske...

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 18:14:02
Svar/Indlæg:
1262/95
#2 Jeg kan da huske min IP ? :p

NerdALMIGHTY

Overclocker
Tilføjet:
26-12-2004 18:19:54
Svar/Indlæg:
55/2
#3 - Ja ja, jeg kan da også godt huske min egen IP (hvilken nørd kan ikke det :D) men hvis alle dem jeg kender som har deres egen FTP server stående bare brugte deres IP er jeg temmelig sikker på jeg ikke kunne huske det... (men der kommer selvfølgelig også an på hvor god en hukommelse man har)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 20:20:09
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg vil godt foreslå en G6 ftp-server. Har set en del forskellige ftp-servere, men ingen som kunne "skrues" så meget på som den.

Måske er der nogle stykker som er bedre (som jeg bare ikke har set endnu), men jeg ville stadig vælge G6 idag, hvis jeg skulle sætte en ftp-server op. Den er hamrende stabil...og der kan skrues på båndbredde, både for hele serveren...og for enkelte brugere.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2004 20:25:14
Svar/Indlæg:
1262/95
#4 Jeg har dog også fikset et domæne til min IP, så dem der har problemer med at huske tal ikke har det så svært

Iøvrigt vil jeg også anbefale G6 eller Bulletproof

Af gratis FTP server programmer kan jeg anbefale Cerberus FTP