asp server?

Diverse d.  27. december. 2004, skrevet af Gadzilla
Vist: 183 gange.

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 00:02:49
Svar/Indlæg:
346/42
Jeg har en ekstra computer stående, som ikke bliver brugt til noget.

Jeg tænkte derfor om man kunner sætte den op som webserver, da jeg lige er gået i gang med at lære asp og har et ip i overskud.

Hvad skal man bruge af programmer osv.? Det skal helst være en meget billig/gratis løsning, da jeg ikke har så mange penge at sætte i projektet(åhhh jeg elsker at købe julegaver:)).

Håber i kan hjælpe mig!

Mvh

Gadzilla;)

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 08:22:26
Svar/Indlæg:
148/42
Hvis jeg var dig ville jeg droppe ASP, også køre noget PHP.
Så kan du kalre ALT softwaren gratis.
lige en Free-BSD eller en Linux som OS, en Apache som server, og til sidst PHP som modul.. 8)
ALT softwaren der er gratis.

Hvis du har en Windows 2K/2K3 eller bare en XP pro, så er M$ IIS indbygget, og den kan køre ASP. Man kan også bare smide Apache og PHP på den, så er den også rykke klar, og der findes faktisk nogle ret gode "total" installere til at få det til at køre.

Man kan også få ASP til at rulle fra en Apache server, men det er ikke noget jeg har rodet i, da jeg blev forelsket i PHP, efter jeg blev træt at ASP.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
27-12-2004 10:22:39
Svar/Indlæg:
4033/364
vil nok give #1 ret.

mest fordi at php har nogle fordele, især da det er opensource , samt servere som Apache og forskellige SQL (Database) servere nemt kan sættes op sammen med den..

jeg vil anbefale IBserver hvis du stadig vil køre windows der er en samling af:

apache server (selve webserveren)
mysql
php

http://ibsoftware.d2digitalmed...

Mange linux distributioner har allerede apache/php installeret - så det skal "bare" sættes op.. ;)

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 12:03:46
Svar/Indlæg:
346/42
#1 & #2

Tak for jeres svar! Jeg har ikke mulighed for at bruge PHP istedet da grundens til at jeg er ved at lære asp er at jeg skal bruge det der hvor jeg arbejder. :l

#1 Du nævner jeg bare kan bruge ISS/PWS er det nok til at lave en rigtig server hvor jeg kan logge ind og uploade osv.? Har nemlig ikke prøvet ISS endnu, da jeg sidder på en maskine med XP home på og bruger derfor Abyss Webserver til at se mine asp sider.

Mvh

Gadzilla

ChrisB

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 12:22:54
Svar/Indlæg:
148/42
Jamen det er ikke så svært..
IIS/PWS er ret nemt at sætte op, og der efter bare er dir på den HD du kan ligge dine sider i, og så kan du se dem via lokalhost eller 127.0.0.1 eller den IP din maskine har.

Jeg har ikke prøvet at køre IIS/PWS på en home, men jeg tror ikke at IIS kan køre på en home..